Все про шини

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Будова шини

Будову шини можна умовно розділити на дві частини: каркас і протектор.

В основі каркасу знаходиться герметизуючий шар. Його завдання - утримувати повітря всередині шини. Над ним розташований текстильний шар, що забезпечує каркасу потрібну форму, а плечова стрічка захищає текстильний щар від пошкоджень.

Зовнішню сторону шини створює стрічка протектора. Її «фундаментом» є два шари сталевого корду, котрі забезпечують шині форму.

Устройство шины

   

Борт покрышкиЖорсткість сталевого корду безпосередньо впливає на опір шини котінню. Над стрічками сталевого корду знаходиться бандаж. Його характеристики впливають на максимальну швидкість, котру шина здатна витримати. І нарешті сам протектор - він забезпечує зчеплення з дорожним покриттям і відвід води через спеціальні канавки.

Основна будова шин для легкових і вантажних автомобілів є однаковою, правда, для вантажних автомобілів розробники роблять акцент на посилення інших якостей.

Борт покришки

Борт покришки забезпечує її надійне кріплення на колісному диску. Центруючий профіль забезпечує стабільність руху, точність кермування та амортизацію за руху нерівностями. Йому допомагає в цьому підсилювач борту.

Материалы шины

Матеріали

Стрічка протектора виготовляється з каучуку (близько 40%) з додаванням сажі та силікону. Масла та смоли у складі гуми забезпечують необхідну м'якість.

У процесі вулканізації, коли стрічка протектора нагрівається до високої температури, він скріплюється з нижніми шарами, утворюючи з ними одне ціле.

Осердя борта і кордів виготовляються з жорсткого сталевого дроту.

Бандаж сталевого корду та нижній текстильний шар виготовляються з синтетичного матеріалу.

Радиальная шинаРадіальні шини

Актуальні шини для легкових автомобілів і більшість шин для вантажних автомобілів виготовляються у вигляді радіальних шин. Така назва відображує структуру каркасу шини - її волокна розташовані під кутом 90 градусів (поперечно) до напряму руху. На боковинах волокна розташовуються радіально - у вигляді променів від центру назовні. Це забезпечує хорошу стійкість форми шини навіть у поперечному напрямі. Щоб передавання зусилля і у поздовжньому напрямі було оптимальним, викристовується сталевий корд.

Диагональные шиныДіагональні шини

У діагональних шинах каркас створюється за допомогою волокон, котрі розташовані під кутом до напряму руху. Волокна накладаються одне на одного, утворюючи сітку.

Така конструкція дозволяє створювати круглі шини. У більшості випадків діагональні шини не оснащуються сталевим кордом, тому вони погано підходять для використання у легкових автомобілях.

Такі шини викристовуються там, де потрібно забезпечити контакт із покриттям не тільки у нижній частині шини, але і з боків - це, як правило, мотоцикли і сільськогосподарська техніка.

Размер шиныРозмір шини

Шини повинні відповідати різним вимогам, одна з яких - відповідність нормам. Для цього вони позначені спеціальним чином для відображення розмірів, наприклад 225/50/R17

На наведеному рисунку вказані наступні розміри:

  • 225 - ширина шини у міліметрах. 

  • 50 - висота шини в % від її ширини. У цьому випадку 50% від 225 мм. складають 112,5 мм.

  • R17 - Внутрішній діаметр шини в дюймах. Це також і діаметр колісного диску, на який ця шина підходить.

Отношение высоты профиля к его ширине

Співвідношення висоти профілю до його ширини

У ході еволюції автомобіля та шин співвідношення висоти профіля до його ширини поступово зменшується. Шини з меншим співвідношенням мають або меншу висоту, або більшу ширину шини.

Невелика висота стінки шини забезпечує точну керованість, так як стінка шини в цьому випадку менше деформується.

З іншого боку велика ширина шини забезпечує кращу стабільність автомобіля у повороті.

Зменшення співвідношення висоти профіля до його ширини погіршує комфортність шини.

Обозначение шинПозначення шин

 

 

  1. назва виробника (логотип)

  2. назва продукту

  3. розміри та тип конструкції 

  4. індекс навантаження 

  5. індекс швидкості

  6. безкамерні шини позначаються англійським словом «tubeless»

  7. код перевірки шини згідно європейських приписів (ЕСЕ)

  8. DOT-номер із кодом виробника, у якому вказується місце та дата виробництва.

Индекс нагрузки и индекс скоростиІндекс навантаження та індекс швидкості

Окрім розмірів шини існують ще два параметри, за якими визначається, чи підходить шина для автомобіля - індекс навантаження та індекс швидкості.

Індекс навантаження вказує максимальну вагу на одну шину, а індекс швидкості - максимальну швидкість руху автомобіля на таких шинах. Бажано використовувати шини, індекс швидкості яких трішки перевищує максимальну швидкість автомобіля, це забезпечить безпеку руху. Обидва індекси розшифровуються за допомогою таблиць, котрі надають самі виробники.

Обозначение зимних шин и шин аварийного ходаДодаткові позначення шин

Зимові шини позначаються літерами:
М = Mud = бруд
S = Snow = сніг

Додатково для ринків США та Канади зимові шини позначаються символом сніжинки.

Шини аварійного ходу, здатні продовжувати рух навіть за спускання колеса, позначаються наступними скороченнями:

  • RunOnFlat
  • HP, SSR, SST

Обозначение шин с низким сопротивлением качению и направленных шинШини з низьким опором котінню можуть мати наступні скорочення:

  • Green X («зелені шини»)
  • Reduces CO2 ("зменшує викид СО2")

Ці позначення вказують на економію палива завдяки використанню таких шин.

Символ стрілки на шині показує напрям обертання шини у встановленому стані. Це необхідно враховувати за монтажу та встановлення коліс.

Индикаторы износа шиныІндикатори зношення шини

Індикаторами зношення шини є невеликі виступи в канавках між протекторами. Коли розмір протектора зрівняється з висотою цих виступів, шину необхідно замінити.

У місці, де розташовані індикатори зношення, на боковій стінці нанесене літерне скорочення TWI = Tread Wear Indicator = індикатор зношення шини. Воно полегшує пошук місця, де розташовані індикатори зношення.

Зношення шини означає погіршення її властивостей і зменшення рівня безпеки. Ви можете порівняти відбитки шин за ступенем їх зношення у залежності від швидкості тут.

Устройство профиля шины

Будова профіля шини

Профіль шини складається з поздовжніх канавок, поперечних канавок і грунтозачепів.

Поздовжні канавки підвищують стабільність руху автомобіля.

Поперечні канавки покращують передачу тягового зусилля.

Додаткові грунтозачепи із ламелями на протекторі забезпечують кращий контакт із дорожним покриттям, особливо у зимовий період часу.

канавки водоотвода и грунтозацепы с ламелями

Аквапланування та ламелі грунтозачепів

Основне завдання профіля шини - забезпечення безпечного руху за будь-яких дорожніх умов. Для цього через канавки відводиться вода, що запобігає акваплануванню (спливання) шини.

Додатково, у канавках стискається вільний, нежорсткий грунт, завдяки чому досягається кращий контакт із дорогою, особливо на снігу.

Направление вращения и ассиметричный профильНапрям обертання й асиметричний профіль

Порівняйте представлені на рисунку шини.

Шина на рисунку зліва є направленою, про що свідчить стрілка на її боці. Така шина оптимально витискає воду за руху вперед. Під час її встановлення необхідно слідкувати за тим, щоб вона була встановлена правильно - стрілка повинна показувати вперед.

Права шина має на зовнішньому боці менше поперечних канавок. Така конструкція забезпечує кращу стійкість у повороті. Під час монтажу такої шини необхідно слідкувати за дотриманням внутрішнього та зовнішнього боку шини.

Летние и зимние шиныЛітні та зимові шини

Шини на автомобілі повинні відповідати порі року.

Літні шини (на рисунку зліва) призначені для використання на дорогах без снігу. Склад гуми в такій шині підібраний таким чином, щоб вона не ставала надто м'якою за підвищення температури, це зменшує її зношення.

Зимові шини (на рисунку справа) розраховані на низькі температури. Склад гуми зберігає потрібну м'якість навіть у холод. Окрім того, рисунок протектора зимової шини має більшу кількість грунтозачепів із ламелями. Як правило, максимальна швидкість зимових шин обмежена та є на порядок меншою, ніж максимальна швидкість автомобіля. У зв'язку з цим у Європі приписується розміщувати в полі зору водія наклейку зі вказанням максимально допустимої швидкості у зимовий період.

Не рекомендується встановлювати на автомобіль мішану гуму! 

Всесезонные и внедорожные шиныВсесезонні та позашляхові шини

Всесезонні шини (на рисунку зліва) є компромісним варіантом. Вони підходять для усіх пір року.

Позашляхові шини (на рисунку справа) призначені для використання за межами асфальтованої дороги. Їх великий протектор особливо добре підходить для пухкого грунту.

Теги: шини

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів
16.05.2016 Геник
Лакон. та зрозум.!
14.03.2016 Сергій
Дякую, чудова стаття
05.10.2015 Алексей
Спасибо, очень доходчиво изложен материал.

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Характер і причини зношування шин

Характер і причини зношування шин

Огляд шин автомобіля дає Вам можливість отримати інформацію про стан шин і коліс, про особливості використання автомобіля, про його можливі дефекти, а також про стиль водіння.

Купівля автомобіля з пробігом: радимо перевірити...

Купівля автомобіля з пробігом: радимо перевірити...

Купівля б\у автомобіля - це угода, заснована на довірі. Але це зовсім не означає, що Ви купуєте кота в мішку. Мова то в кінці кінців йде про велику суму грошей ... А досвід показує, що доброчесність і розсудливість продавця зникають, як тільки на договорі висохло чорнило. Є привід уважно вивчити автомобіль перед покупкою.

Залежна підвіска

Залежна підвіска

  Залежна підвіска - це конструкція, в якій обидва колеса однієї вісі автомобіля пов'язані між собою жорсткою балкою. При наїзді на нерівність дороги одного із коліс, друге відхиляється на той самий кут.  

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

 Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину. Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом? 

ASR – антипробуксувальна система

ASR – антипробуксувальна система

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта