07.10.2016

Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман

Експерти радять збільшуватидистанцію, знімати старе "взуття" і не літати, повідомляє  Газета "Сегодня".

Калюжі, жовте листя, перші заморозки ... Для "безкінних" всі ці принади осінньої погоди – всього лише привід зайвий раз зітхнути про літо, що пішло. А ось для власників автомобілів вони можуть стати джерелом серйозних неприємностей.Так, їзду на листяному килимі досвідчені водії порівнюють з ковзанням на льоду, а озера на дорозі взагалі перетворюють поїздку в екстремальне ралі. Але все це – не привід ставити свого чотириколісного друга в гараж. Важливо тільки засвоїти кілька основних правил осіннього маневрування, про яких і розповість "Сегодня". Ну а новачкам на дорозі ми радимо не обмежуватися теорією, а пройти додатково курси контраварійного водіння, на яких потрібні навички відпрацьовуються до автоматизму.

ЇЗДА ПІД ЧАС ДОЩУ

Джерело підвищеної небезпеки в осінній період – погіршення зчеплення коліс автомобіля з дорожнім покриттям. Причин – дві: низька температура і вода. Особливо небезпечні перші хвилини дощу, оскільки на дорозі в цей час утворюється плівка із суміші води, пилу і маслянистих відкладень. Ковзання, пробуксовки, замети – все це підстерігає водія, який вчасно не оцінив погіршення дорожньої обстановки. Тому з початком дощу потрібно знизити швидкість і набагато плавніше виконувати будь-які маневри, пов'язані з поворотами і гальмуванням. Через 10-15 хвилин після того, як з неба полило, дорога стає більш передбачуваною: плівку змиває на узбіччя. Але все одно мокра дорога – джерело підвищеної небезпеки. Уникнути неприємностей нескладно. Потрібно лише дотримуватися швидкісного режиму без всяких "допусків" у вигляді некараних поки +20 км/год. Якщо потрібно повернути або перебудуватися – включіть покажчик повороту трохи раніше звичайного, щоб сусіди по дорожньому руху встигли відреагувати, не вдаючись до різких маневрів. Якщо потрібно загальмувати – злегка натисніть педаль гальма заздалегідь, щоб стоп-сигнали поінформували рухомих ззаду водіїв про ваш намір хоча б за кілька секунд до уповільнення автомобіля. На жаль, далеко не всі водії читають наші поради, тому пам'ятайте про дистанцію. Причому незалежно від досвіду водіння. Адже гальмівний шлях восени зростає з перерахованих вище причин.

ЧОМУ ВАЖЛИВО "НЕ СІСТИ В КАЛЮЖУ"

Осінні дощі, як зазвичай, продемонструють неефективну роботу стічних систем на дорогах. І поява калюж - неминуче явище. Вони несуть відразу дві небезпеки для водіїв. Перша - ніхто не знає, що знаходиться під калюжею: рівний асфальт або чергова яма, запам'ятати які просто неможливо, навіть якщо ви їздите по одному і тому ж маршруту щодня. Попадання колеса в яму тягне за собою не тільки можливі пошкодження коліс і підвіски, але і, в гіршому випадку, короткочасну втрату контролю над автомобілем.

Друга неприємність від калюж, особливо глибоких, - зниження ефективності гальм через попадання води на колодки і диски. Тому "озера" на дорозі краще об'їжджати. Якщо ж зробити цього не вдалося, можна просушити колодки декількома легкими переривчастими натисканнями на педаль гальм. Нагріваючись, диски і гальмівні колодки випаровують воду і швидко стають сухими.

Ще одна дуже корисна порада: якщо попереду - велике "море", яке потрібно проїхати, завчасно ввімкніть "двірники". Краще зробити це заздалегідь, ніж хоча б на секунду втратити видимість. І обов'язково, перш ніж об'їжджати калюжу, подивіться на всі боки і в дзеркала: чи не створить ваш маневр аварійну ситуацію на дорозі.

ТРУДНОЩІ АКВАПІЛОТАЖУ

Ефект аквапланування може виникати, коли автомобіль рухається по мокрій дорозі з високою швидкістю. У певний момент вода не встигає виводитися через прорізи протектора шини, і між колесом і дорогою утворюється шар рідини, що підводить автомобіль над асфальтом. Така ситуація тягне за собою втрату керованості і високий ризик потрапити в аварію. Тому на дорозі, навіть з мінімальним шаром води, потрібно значно знизити швидкість.І зробити це потрібно максимально плавно, якщо водну перешкоду опинилося під колесами несподівано. Найбільш високий ризик аквапланування чекає тих, хто їздить на зношених шинах. Тому, якщо ваші літні покришки відслужили своє, краще замініть їх зараз. Це вигідно і з економічної точки зору: автомагазини вже починають позбуватися від літніх шин, звільняючи складські площі під зимові, і нерідко можна знайти потрібні моделі з хорошою знижкою.

А з настанням холодів краще не зволікати з переходом на зимові шини. Не варто чекатиморозів: "перевзутися" потрібно, коли температура вночі впаде нижче позначки +5 градусів. Ризик аквапланування із зимовими покришками на них зведений до мінімуму завдяки високому протектору і наявності численних ламелей.

НА КИЛИМІ З ЛИСТЯ

Опале листя – ще одне джерело підвищеної небезпеки восени. Якщо на шляху трапляється ділянку з мокрою листям, рухатися по ньому треба з тієї ж обережністю, що і по льоду, адже листяний килим різко знижує зчеплення з дорогою і збільшує гальмівний шлях. Занесення на листках – один з найнебезпечніших, адже вирівняти автомобіль буде вкрай складно. Тому при пересуванні по ділянці дороги, покритій опалим листям, навіть в суху погоду слід уникати різких маневрів, прискорень і гальмувань, рухатися максимально плавно і знизити швидкість.

ТРИ ВАЖЛИВИХ ПОРАДИ

У разі занесення або безконтрольного ковзання повільно відпустіть газ. Швидко обертати кермо в бік заносу, як на льоду, не варто: як тільки зчеплення з дорожнім покриттям повернеться в норму, автомобіль різко піде в сторону.
Частіше використовуйте гальмування двигуном. Якщо потрібно зупинитися, спочатку просто відпустіть газ, зробіть кілька легких натиснень на педаль гальма, щоб проінформувати водіїв про свої наміри, а потім вже плавно задіюйте гальмівну систему.
Звичка тримати кермо однією рукою восени неприйнятна! Дві руки - більше можливостей оперативно, без різких маневрів, відреагувати на зміну дорожньої обстановки.

Читайте також:
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
04.07.2014
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
25.06.2014
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro непосредственно с бортового компьютера MINI
24.06.2014
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro ...
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
15.05.2014
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
27.03.2014
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
21.03.2014
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
Неофіційні правила дорожнього руху
28.01.2014
Неофіційні правила дорожнього руху
"Хвост виляет собакой" - грузовики на зимней дороге
24.01.2014
"Хвост виляет собакой" - грузовики на зимней дороге
Внезапный лежачий полицейский
15.01.2014
Внезапный лежачий полицейский
більше новин »
Коментарі відвідувачів
Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта