18.08.2016

ПРО НОРВЕЗЬКУ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬНУ РЕВОЛЮЦІЮ

ЯК В ОДНІЙ З НАЙБАГАТШИХ КРАЇН СВІТУ ВИРІШИЛИ ПРОВЕСТИ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬНУ РЕВОЛЮЦІЮ І ЩО З ЦЬОГО ВИХОДИТЬ

За матеріалами The Економіст

Buddy — тримісний норвезький внутрішньоміський електромобіль

Норвегія – країна не велика, але дуже багата. В ній живе всього 5 мільйонів громадян, але її номінальний ВВП перевищує український в чотири рази. Запорукою такого багатства є великі родовища нафти і газу, які складають майже половину експорту держави. В сукупності з дуже малим населенням країни це призвело до того, що Норвегія стала другою у світі державою за рівнем ВВП на душу населення. Маючи в своєму розпорядженні настільки великі доходи від експорту природних копалин, а також будучи просто дуже багатою країною, Норвегія побудувала для своїх громадян найграндіозніший соціалізм, мабуть, у всьому світі.

Якщо все порахувати, то треба бути божевільним, щоб володіти в Норвегії сьогодні бензинової машиною.

Досягнувши такого високого рівня життя і побудувавши такий чудовий соціалізм, уряд країни в пошуках чого б ще такого гарного, прийняло рішення провести в країні електромобільну революцію. Суть її була простою. У Норвегії всі машини повинні бути електричними. Механізм її проведення також не обіцяв ускладнень. За допомогою маніпуляцій з податками і знижками на продажу автомобілів вартість електромобілів зрівнялася, а в деяких випадках навіть стала трохи меншою, ніж звичайних бензинових машин. Крім того, господарям електромобілів надали безліч самих різних пільг: безкоштовна парковка в місті, безкоштовні пороми між островами, що в країні штука дуже важлива і істотна, більш дешеві страховки і податки на володіння автотранспортом і т. д. і т. п. Всі ці автомобільні дрібниці – парковка, пороми – насправді задоволення дуже дороге, яке легко може обійтися активному автомобілісту в кілька сотень додаткових доларів на місяць. Іншими словами, якщо все порахувати, то треба бути божевільним, щоб володіти в Норвегії сьогодні бензинової машиною. Єдині люди, які такі автомобілі все ще в Норвегії купують, роблять це з двох причин: 1) моделей електромобілів поки ще дуже мало, і людям просто подобаються якісь інші марки або моделі машин, яких в електричному еквіваленті не існує; 2) у електромобілів обмежена дальність їзди, що багатьом не подобається.

Зважаючи на вищесказане продаж електромобілів вже давно перевершив продаж звичайних машин. Автомобільний парк країни стрімко змінює свій вигляд. Держава намагається не відстати, будуючи інфраструктуру підзарядки електромобілів, щоб електромобільна революція не захлинулася без палива. Все, нібито, йде за планом – ще кілька років, і перемога буде за електромобілем. Норвегія стане першою електромобільною країною в світі, відкриє двері в майбутнє іншому людству, показавши, як треба проводити електромобільну революцію в життя. Однак саме в цьому місці і треба зробити кілька застережень. Насправді за розвитком подій у Норвегії стежать багато фахівців, і не тільки в автомобільній галузі. В першу чергу ситуацію уважно вивчають економісти. Саме в економіці і виникло найбільша кількість питань, які ставлять все, що відбувається під великий сумнів.

Nissan Leaf

Першим питанням стало вплив електромобілів на екологію. Цей аспект серед усіх був для норвезького уряду найважливішим. Основною метою в такій багатій країні було саме покращення екології, а не бажання щось там заощадити – при такому-то багатство як норвезьких громадян, так і держави в цілому. Справа в тому, що виробництво електрики не є такою вже екологічно чистою справою. Якщо мова йде про атомні генерації або вугільні генерації, то справа тут зовсім погано. У Норвегії електрика виробляється в основному на газових електростанціях, а також на тих, що використовують мазут. Це, звісно, екологічно чистіше, але все одно викиди в навколишнє середовище надходять. Іншими словами, безкоштовних сніданків не буває. Виробництво електрики також погіршує екологію. Потім з'ясувалося, що отримавши стільки пільг, а також маючи більш дешеве паливо у вигляді електрики порівняно з бензином, норвежці почали шастати на своїх новеньких електромобілях куди більше, ніж раніше. Кілометраж в країні різко збільшився. З екологічної точки зору незабаром стало ясно, що ситуація навіть дещо погіршилася, тому як довелося різко збільшити вироблення електроенергії. З'явилися перші критики, які стали заявляти, що якщо б такі величезні суми грошей, які вбухали в електромобільну революцію, вклали в розвиток громадського транспорту, то кількість машин в країні просто б зменшилася в рази, а екології від цього стало б набагато краще. Якщо так вже хотілося поелектромобілити, то купили б весь новий громадський транспорт виключно електричний.

Але проблеми тільки починалися. Коли кількість електромобілів стала вже істотною, з'явилися більш серйозні електричні питання. На горизонті став маячити дефіцит електрогенеруючих та електропередавальних потужностей. Іншими словами, в країні треба будувати нову енергосистему. Нові електростанції і нові лінії електропередач. Енергосистема будь-якої країни це, мабуть, найдорожча частина її інфраструктури, яка зазвичай зводилася протягом десятиліть, одна електростанція, одна сотня кілометрів ліній електропередач за іншою. Навіть для надбагатих Норвегії перспектива викинути вже мільярди доларів на добудову необхідної енергетичної інфраструктури стала викликати деякі питання стосовно доцільності продовження настільки стрімкою електромобільної революції. А норвежці, яким тепер не треба було платити по два долари за літр бензину і по чотири за годину паркування, почали їздити на машині вже за батоном в сусідню булочну, куди раніше ходили пішки.

Mitsubishi i-MiEV

При всенорвезькому багатстві гроші навіть тут виявилися вкрай обмеженим ресурсом. Почали страйкувати муніципалітети, які, виявляється, позбулися доходів від паркування, мали для них велику вагу в місцевих бюджетах. Їх забули правильно врахувати у справі компенсування втрат. Потім те ж саме відбулося з поромниками. Люди стали набагато, набагато більше їздити і паркуватися так, як ніколи раніше не паркувалися, адже стало безкоштовно. Звичайні бензинові машини, які за паркування платили, тут не вміщалися – все було зайнято, і тому бідні муніципалітети, що не очікували такого електричного руху, недоотримали кошти.

Вартість електромобільної революції в прямих інвестиціях і втрачені доходи муніципалітетів від паркування, поромів, податків і т. д. виявилася насправді набагато більшою, ніж уряд припускав. Люди поїхали, сильно поїхали. Збільшилося навантаження на дороги, мости, пороми, паркування і, головне, на енергосистему Норвегії. Десь там, через кілька років, маячить критичний рівень кількості електромобілів, коли для них треба буде перебудувати мало не всю країну. Ось тоді знадобляться настільки значні фінансові кошти, яких навряд знайдеться навіть у другій за багатством країни в світі Норвегії.

Читайте також:
РОЗІГРАШ ПО АКЦІЇ «КРОСОВЕР RENAULT ПРИДБАЙ – ВАЛІЗУ З ГРОШИМА ВИГРАВАЙ»
08.12.2016
РОЗІГРАШ ПО АКЦІЇ «КРОСОВЕР RENAULT ПРИДБАЙ – ВАЛІЗУ З ГРОШИМА ВИГРАВАЙ»
"7 in 17": 7 нових моделей від Опель в 2017 році!
07.12.2016
"7 in 17": 7 нових моделей від Опель в 2017 році!
«АІС Маркет» відзначає власний рекорд – 5000 успішних угод на ринку б/у автомобілів
07.12.2016
«АІС Маркет» відзначає власний рекорд – 5000 успішних угод на ринку б/у автомобілів
RENAULT В УКРАЇНІ ЗАПУСКАЄ ПРОЕКТ ЗІ ВСТАНОВЛЕННЯ ГАЗОБАЛОННОГО ОБЛАДНАННЯ З КОМПАНІЄЮ BRC
06.12.2016
RENAULT В УКРАЇНІ ЗАПУСКАЄ ПРОЕКТ ЗІ ВСТАНОВЛЕННЯ ГАЗОБАЛОННОГО ОБЛАДНАННЯ З КОМПАНІЄЮ BRC
Голова правління Bosch Фолькмар Деннер: «Сучасні автомобілі скоро стануть історією»
06.12.2016
Голова правління Bosch Фолькмар Деннер: «Сучасні автомобілі скоро стануть історією»
Свічки для автомобілів із двигуном, переобладнаним під газове паливо
01.12.2016
Свічки для автомобілів із двигуном, переобладнаним під газове паливо
Дилерська мережа Subaru подякувала власників автомобілів Subaru за їхній вибір
01.12.2016
Дилерська мережа Subaru подякувала власників автомобілів Subaru за їхній вибір
Бренд Subaru був удостоєний нагороди «Кращий бренд загальної категорії» у рейтингу «Найвища остаточна вартість’2017», що проводиться ALG
28.11.2016
Бренд Subaru був удостоєний нагороди «Кращий бренд загальної категорії» у рейтингу «Найвища ...
Учасники «IT Форум 2016» першими в Україні побачать  інноваційний гібридний кросовер Kia Niro
28.11.2016
Учасники «IT Форум 2016» першими в Україні побачать інноваційний гібридний кросовер Kia Niro
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Похашляховики і кросовери до 200 тисяч грн

Похашляховики і кросовери до 200 тисяч грн

Позашляховиками сьогодні називають практично усі місткі автомобілі у специфічному форм-факторі, з великим кліренсом.

Обираємо авто середнього класу

Обираємо авто середнього класу

У якій комплектації пропонують авто від 110 до 150 тиc. грн.

Як вибрати двірники для авто

Як вибрати двірники для авто

Із настанням періоду дощів, бруду та снігу старі двірники потрібно замінити. Якщо після декількох помахів гумових помічників на лобовому склі залишилися розводи, щітки склоочисника необхідно терміново замінити. Інакше погана видимість у сніг та дощ може призвести до аварії.

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта