28.01.2015

Bosch навчила автомобілі попереджати водіїв про втому

 

  • „72% всіх ДТП з постраждалими в Німеччині можна було б уникнути
  • 2014 року компанія Bosch має намір продати понад 2 мільйони радарів і відеокамер
  • Р„ейтинг безпеки нових авто Euro NCAP (European New Car Assessment Program) сприяє розвитку систем допомоги водієві

Системи допомоги водієві можуть рятувати людям життя. Часом застережливого сигналу та зображення чашки кави на панелі приладів достатньо, щоб нагадати людині за кермом про необхідність зупинитися і відпочити під час тривалої подорожі. Близько 680 тисяч з 2,95 мільйонів випущених у Німеччині в 2013 році нових автомобілів (тобто практично кожен четвертий) оснащені системою контролю втоми і можуть допомогти водієві уникнути ДТП. Саме тому ця технологія частіше за інші системи допомоги водієві встановлюється на нові автомобілі. До такого висновку дійшла компанія Bosch в результаті аналізу основних систем найбільш популярних моделей авто всіх цінових сегментів, заснованому на даних статистики реєстрації нових авто в Німеччині ( 2013 рік).

 

Значення систем допомоги водієві зростає

«Системи допомоги водієві – це обов’язковий крок на шляху до глобальної мети знизити рівень смертності на дорогах до «нуля», – зазначив Герхард Штайгер (Gerhard Steiger), президент підрозділу Bosch Chassis Systems Control. Ця  мета знаходить своє відображення і в останньому рейтингу безпеки нових авто Euro NCAP, який сприяє розвитку систем попередження аварійного гальмування і систем контролю руху смугою. Все це впливає на обсяги виробництва датчиків, необхідних для роботи цих систем: «Очікуваний обсяг реалізації радарів і відеокамер компанії Bosch у 2014 році становить понад два мільйони, що вдвічі перевершує показники минулого року», – коментує пан Штайгер. Нижче в порядку зростання попиту на системи допомоги для нових авто наведені 6 найсучасніших систем.

 

Адаптивний круїз-контроль (ACC) та його вдосконалена версія ACC Stop & Go встановлюється у 4% нових автомобілів

ACC (адаптивний круїз-контроль) забезпечує можливість спокійного керування навіть в умовах інтенсивного транспортного потоку: система обробляє інформацію з радара і дозволяє підтримувати задану безпечну дистанцію до автомобіля, що рухається попереду. Прискорення і гальмування автомобіля відбувається автоматично, завдяки чому система дозволяє регулювати швидкість руху транспортного потоку дотримуючись плавного та економічного стилю керування. У більш просунутій версії Stop & Go круїз-контроль може знижувати швидкість руху авто в пробці, аж до повної зупинки. В автомобілях з автоматичною коробкою передач система запускає двигун відповідно до того, як відновлюється рух транспортного потоку в пробці. Це, в решті решт, звільняє водія від виснажливих одноманітних дій, і він може зберігати пильність довше. У 4% нових автомобілів, зареєстрованих у Німеччині в 2013 році, є адаптивний круїз-контроль ACC або ACC Stop & Go. Розширення асортименту компанії за рахунок більш економічних датчиків, таких як середньочастотні радари, компанія Bosch сприяє виведенню на ринок і популяризації систем ACC і ACC Stop & Go, доступних навіть для малолітражних та малогабаритних автомобілів.

 

Від знаків обмеження швидкості до зон дії знаку «обгін заборонено»: 4% нових автомобілів, випущених 2013 року, оснащені системою ідентифікації дорожніх знаків, яка допомагає водію під час руху у межах міста із безліччю дорожніх знаків. Відеокамера фіксує дорожні знаки, і інформація подається водію у вигляді символів на панелі приладів. Крім вбудованої в транспортні засоби системи ідентифікації дорожніх знаків, компанія Bosch розробила безкоштовний додаток для смартфонів. Додаток myDriveAssist використовує для розпізнавання дорожньої розмітки вбудовану камеру смартфона і вже доступний для скачування як в App Store, так і в Google Play.

 

Система контролю руху смугою встановлена в 10% нових автомобілів

Системи контролю руху смугою встановлені в 10% нових автомобілів, зареєстрованих 2013 року. Існує 3 типи систем.

  1.  Система сповіщення про порушення розмітки дозволяє попередити нещасні випадки, інформуючи водія, наприклад, вібрацією керма, про порушення розмітки.
  2.  Система дотримання руху смугою має ще більш широкий функціонал – щойно автомобіль наближується до розмітки, система плавно «підрулює» в протилежному напрямку.
  3.  Для порівняння, система допомоги під час зміни смуги моніторить дорожню ситуацію навколо автомобіля. Палаючий індикатор на боковому дзеркалі попереджає водія про інший автомобіль, що стрімко наближається ззаду, або про наявність іншого авто в «мертвій зоні». Згідно з даними німецького центру дослідження випадків GIDAS, системи контролю руху смугою дозволяють запобігти близько 28% ДТП, причиною яких стало ненавмисне порушення смуги руху.

Автоматична система аварійного гальмування  – 11% нових автомобілів

Найважчими вважаються ДТП, причиною яких стало недотримання дистанції між автомобілями, коли одна машина «наздоганяє» іншу. Особливо, якщо в пригоді беруть участь пішоходи або велосипедисти. Автоматична система екстреного гальмування допомагає запобігти або, принаймні, пом’якшити наслідки таких зіткнень. Коли система ідентифікує можливу перешкоду, гальмівна система отримує сигнал аварійної зупинки, або ж система аварійної зупинки спрацьовує автоматично, якщо реакції від самого водія не було. Цей вид попереднього захисту пішоходів увійде до переліку обов’язкових кваліфікаційних вимог для отримання 5 зірок у рейтингу Euro NCAP вже в 2016 році. Переваги системи вже зрозумілі: можна було б запобігти до 3/4 всіх ДТП з постраждалими в Німеччині (72%), якби транспортні засоби учасників подій були обладнані автоматичною системою аварійного гальмування. У 2013 році ця система була встановлена на 11% нових автомобілів.

 

Інтелектуальне управління фарами – 20% нових автомобілів

Система інтелектуального управління фарами покликана забезпечити відмінну видимість на дорозі. У нічний час або під час руху в тунелі включення та виключення фар ближнього світла відбувається автоматично. Якщо система не розпізнає автомобілі, що рухаються попереду або зустрічною смугою, відбувається автоматичне включення фар дальнього світла (за умови, якщо рух відбувається не в населеному пункті). Крім того, система інтелектуального управління фарами може змінювати напрямок світлового пучка за напрямком руху, а також автоматично регулювати перемикання дальнього і ближнього світла. В результаті, водій авто отримує найкраще освітлення дороги і при цьому не засліплює зустрічні машини. У 2013 році цією системою були оснащені 20% нових авто.

 

Система попередження втоми – 23% нових автомобілів

Напівсонний стан, зниження концентрації і втома за кермом надзвичайно небезпечні і є причиною багатьох ДТП. Перші ознаки цього стану можуть фіксуватися на ранніх стадіях: втомлені водії, які втратили концентрацію, менш точно дотримуються правил дорожнього руху, і їх дії потребують частішої  корекції. Система попередження втоми від Bosch постійно аналізує поведінку водія, порівнюючи показники датчика кута повороту і електропідсилювача керма з нормативними характеристиками ступеня втоми водія. Система також реєструє будь-які різкі та невпевнені дії. Зіставлення з додатковими параметрами (такими як, час у дорозі та час доби) дозволяє системі розпізнавати ознаки втоми. Після чого система подає звуковий або візуальний сигнал водієві про необхідність зробити зупинку і відпочити. У 2013 році система попередження втоми була встановлена в 23% нових авто.

 

Компанія Bosch, як один з найбільших постачальників в автомобільній галузі, виробляє весь асортимент систем допомоги водієві. Розробки систем ABS і ESP заклали основу для підвищення безпеки на дорогах і зниження кількості ДТП. Система ESP також є базовою технологією для систем автоматизації керування автомобілем. Сенсори, що використовуються у  сучасних авто, поступово вчаться аналізувати ситуацію на дорозі. Компанія Bosch впродовж багатьох років виробляє радари і відеокамери. Наразі завдяки потужним комп’ютерам системи допомоги водієві дозволяють миттєво реагувати на зміни оточення і здатні керувати автомобілем не гірше за першокласного водія.

 

Читайте також:
Система Bosch MSC відзначена премією безпеки
12.03.2015
Система Bosch MSC відзначена премією безпеки
ПРОЕКТ VOLVO CARS ЩОДО СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ ОБМІНУ ІНФОРМАЦІЄЮ МІЖ АВТОМОБІЛЯМИ ВІДКРИВАЄ НОВІ НАПРЯМКИ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КОМФОРТУ ТА БЕЗПЕКИ
02.03.2015
ПРОЕКТ VOLVO CARS ЩОДО СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ ОБМІНУ ІНФОРМАЦІЄЮ МІЖ АВТОМОБІЛЯМИ ВІДКРИВАЄ НОВІ ...
VOLVO CARS ПРЕДСТАВЛЯЄ УНІКАЛЬНЕ СИСТЕМНЕ РІШЕННЯ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ АВТОМОБІЛІВ З АВТОНОМНИМ УПРАВЛІННЯМ НА ЗВИЧАЙНИХ ДОРОГАХ
23.02.2015
VOLVO CARS ПРЕДСТАВЛЯЄ УНІКАЛЬНЕ СИСТЕМНЕ РІШЕННЯ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ АВТОМОБІЛІВ З АВТОНОМНИМ ...
VOLVO CARS НАДАЄ ДЛЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ 1000 АВТОМОБІЛІВ: СКАНДИНАВСЬКТЙ ПРОЕКТ ЗІ СТВОРЕННЯ СИСТЕМИ ОБМІНК ІНФОРМАЦІЄЮ ПРО СТАН ДОРІГ МІЖ АВТОМОБІЛЯМИ ЧЕРЕЗ «ХМАРНИЙ СЕРВЕР» СТАЄ РЕАЛЬНІСТЮ
13.02.2015
VOLVO CARS НАДАЄ ДЛЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ 1000 АВТОМОБІЛІВ: СКАНДИНАВСЬКТЙ ПРОЕКТ ЗІ СТВОРЕННЯ ...
BAS Brake Assist
20.12.2012
BAS Brake Assist
Системи нічного бачення
14.11.2012
Системи нічного бачення
ABS
17.10.2012
ABS
ESP: різноманіття назв
16.10.2012
ESP: різноманіття назв
Асистент сліпої зони
10.10.2012
Асистент сліпої зони
більше новин »
Коментарі відвідувачів
Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта