28.01.2014

Неофіційні правила дорожнього руху

За матеріалами сайту: http://www.segodnya.ua

Досвідчені водії часто кажуть, що навчання водінню - це вивчення правил, а шлях до водійської майстерності - вивчення винятків. Майже кожний випускник автошколи, навіть самий старанний і здібний, після отримання прав мінімум рік часто помиляється через банальну нестачу водійського досвіду. Нацби у правилах написано одне, а здоровий глузд і гнівні гудки сусідів по потоку вимагають зовсім іншого. "Сегодня" розповідає про основні неписані правила водіння.

Ці правила не суперечать офіційним ПДР і пов'язаним з ними законодавством України, а лише конкретизують порядок дій, які потрібно виконати в кожному окремому випадку. Ці правила не тільки дозволяють уникнути конфліктів на дорозі, а й впливають на безпеку. Адже водій, який розуміє інших учасників руху без слів, а також прораховує ймовірність розвитку подій у різних дорожніх ситуаціях, майже ніколи не потрапляє в ДТП.

Фото: epsos.de

Почати вивчення народних правил варто з головного - ДДД, або "Дай Дурневі Дорогу". Означає воно, що слід триматися подалі від авто, водії яких часто і різко змінюють рядність, без причин здійснюють різкі маневри, сліплять сусідів по потоку і здійснюють інші подібні порушення, на які інспектори ДАІ зазвичай закривають очі: довести їх досить складно, та й відповідальність за створення аварійної ситуації в адмінкодексі прописана розмито.

Всі інші правила розраховані на те, щоб дурнем не вважали вас.

Особливості руху в потоці

ПДР вимагають від водія вибирати безпечну швидкість, але з конкретики прописано лише те, що в місті вона не повинна перевищувати 60 км/год. На практиці ж, безпечною швидкістю вважається швидкість руху потоку. Тобто рух в крайній лівій смузі із зазначеною швидкістю явно буде доставляти дискомфорт іншим водіям. А ось така ж швидкість в крайній правій смузі ні у кого не викличе запитань. Здавалося б, загальновідома банальність, але найчастіше конфлікти на дорозі відбуваються саме через невірне поєднання смуги і швидкості. Якщо ви зайняли ліву смугу і рухаєтеся на невеликій швидкості тому, що вам незабаром потрібно повернути ліворуч, не забудьте одразу ж увімкнути поворотник .

Фото: Mario Roberto Duran Ortiz Mariordo / Wikimedia Commons

Ще одна причина, яка може спровокувати дорожній конфлікт, - пригальмовування перед перестроюванням з ряду в ряд, оскільки в цьому випадку ви вносите сум'яття в потік. Краще перебудовуватися в сусідній ряд з невеликим випередженням (без пауз і зволікань).

Ще одна дія, котра дратує інших водіїв (і небезпечна для всіх), - різке гальмування без крайньої необхідності. Наприклад, ви наближаєтеся до світлофора і раптово загорілося червоне світло. Наче потрібно зупинитися (за правилами), але водій авто ззаду може не встигнути зреагувати на раптову зупинку і в'їхати у ваше авто або сам різко вдарить по гальмах і отримає удар ззаду від когось іншого. Цієї небезпеки легко уникнути, причому навіть не проїжджаючи на червоне: для цього по гальмах потрібно бити не різко, а натиснути на педаль плавно, заїхавши за стоп-лінію всього на півметра. Також потрібно пам'ятати, що відповідно до п. 8.11 ПДР водій зобов'язаний (!) закінчити рух у вибраному напрямку, незважаючи на заборонний сигнал світлофора - тож краще проїхати на червоне, ніж спровокувати аварію.

Як водієві спокійно проїхати перехрестя

Стандартна ситуація: ви наближаєтеся до нерегульованого перехрестя, а перед ним на вашій смузі без видимої причини зупинилося авто. Недосвідчені водії часто переходять в сусідню смугу і натискають на педаль газу. На жаль, нерідко це закінчується аварією, так як причину, через яку інше авто зупинилося, ви не змогли розгледіти на відстані. Варіантів може бути безліч - від ями або ремонту до пішохода, який переходить дорогу, що стоїть на перехресті регулювальника або наближається спецтранспорт з проблисковим маячком (швидка, пожежна, міліція). Тому у всіх випадках, коли сусід по потоку зупинився, потрібно щонайменше перенести ногу з педалі газу на педаль гальма до з'ясування причини його зупинки.

Фото: joiseyshowaa / Flickr.com

Неписане правило на регульованому перехресті - виїжджати на нього лише в тому випадку, якщо воно вільне, а не тому, що загорілося зелене світло. Річ у тому, що якщо на перехресті пробка, зелене світло може швидко змінитися на червоне, і ви заблокуєте дорогу авто праворуч і ліворуч. Практика показує, що швидше проїхати в цьому випадку все одно не вийде.

Як поводитися біля фури

Дуже поширений вид ДТП - зіткнення вантажівки та легковика через те, що водій останньої не знає особливостей руху фури. По-перше, потрібно враховувати, що гальмівний шлях вантажівки в 1,5-2 рази більший, ніж в легковика. По-друге, у водія фури біля крайньої правої двері знаходиться сліпа зона - обганяти його праворуч небезпечно. По-третє, на круговому русі фурі для виконання маневру потрібно задіяти дві смуги, а не одну, як легковому авто, тому не можна уклинюватися між причепом і тягачем, намагаючись проскочити в крайній лівій смузі.

Як правильно рухатися по трасі

ПДР цього не вимагають, але при русі по будь-якій багатосмуговій дорозі намагайтеся рухатися так, щоб і справа, і зліва був вільний простір - бажано, щоб авто рухалися в шаховому порядку. У разі різкої зміни дорожньої обстановки (наприклад, на дорогу вискочить людина) у вас буде можливість об'їхати перешкоду. Якщо ж ваше авто "затиснуте" між сусідами по потоку праворуч і/або ліворуч, такої можливості не залишається. Друге неписане правило - якщо на трасі довелося різко дати по гальмах, вмикайте аварійку.

Фото: Gerhard Anzinger / Wikimedia Commons

Рух по двору і виїзд з нього

Особливість майже кожного двору у великих містах полягає в тому, що один бік проїжджої частини заставлений автомобілями. При спробі проїхати по вільній смузі авто зустрічаються одне з одним, коли одне намагається виїхати з двору, а інше - під'їхати до під'їзду. Згідно з офіційними ПДР, поступитися повинен той водій, на боці якого знаходиться перешкода, але в народі прийнято, що поступається той, кому простіше здати назад до найближчого кишені . Друге неписане правило діє при виїзді декількох авто з двору (як варіант - другорядної дороги або прилеглої території): водії, які рухаються по головній дорозі (або в яких перевага за знаками/ розміткою) , зобов'язані їх пропустити, але в порядку черги, через одне авто. Так само роблять і при об'їзді перешкоди.

Читайте також:
Як водити авто взимку
05.12.2016
Як водити авто взимку
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
07.10.2016
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
04.07.2014
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
25.06.2014
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro непосредственно с бортового компьютера MINI
24.06.2014
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro ...
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
15.05.2014
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
27.03.2014
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
21.03.2014
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
"Хвост виляет собакой" - грузовики на зимней дороге
24.01.2014
"Хвост виляет собакой" - грузовики на зимней дороге
більше новин »
Коментарі відвідувачів
Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта