Корисні поради: 7 правил використання автоматичної КПП

За матеріалами сайту: http://www.omega.kz

автоматическая КППОсновні режими роботи АКПП 

Вибір режиму роботи АКПП виконується шляхом переключення важіля селектора у різні положення, що мають літерні та цифрові позначення. Зовнішнє оформлення селектора та кількість можливих положень важіля переключення у різних марок автомобілів та типів автоматичних трансмісій є різними, але усі вони мають режими роботи, які позначені літерами «P», «R», «D» і «N». Нагадаємо, що означають ці таємничі літери: 

«P» - паркування. Вал коробки блокується, автомобіль стоїть на місці. Використовується за тривалих зупинок (приїхав на стоянку, поставив на «P»). 

«R» - задній хід. 

«N» - нейтраль, автомобіль може вільно їхати, але в АКПП вимкнені елементи управління. 


Поради щодо управління машиною з АКПП 

Існує декілька простих правил, дотримування яких дозволяє максимально збільшити ресурс АКПП. 

Правило перше. За рушіння з місця та зміни напрямку руху на протилежне, переключення важіля селектора повинно виконуватися за натисненої педалі гальма та повністю загальмованому автомобілі. 

Правило друге. Починати рух (знімати ногу з педалі гальма та натискати на педаль газу) слід тільки після характерного поштовху, що свідчить про повне включення передачі. 

Правило третє. Під час зупинок на світлофорах, нетривалих стоянок, зупинок у заторах не варто встановлювати важіль селектора в положення «N». Також не рекомендується робити це на тривалих спусках для забезпечення руху «накочуванням». Порушення цього правила можуть призвести до поломки механізму АКПП. 

Правило четверте. Важіль «автомату» можна переводити з одного положення до іншого на ходу, але не у всі положення. Фактично дозволені переведення «D» - «2» - «L» за гальмування двигуном. Переключати ж на ходу «автомат» у положення «P» і «R» категорично не рекомендується. Це загрожує серйозними поломками «автомату». Хоча багато хто розповідає про те, що у випадку переключення на «P» чи «R» під час руху вперед усе обійшлося тим, що машина заглухла, займатися цим не варто - виникне жорстке гальмування двигуном, що может вилитися у дорогий ремонт чи заміну АКПП. 

Правило п'яте. Також вельми розповсюджене питання про те, чи можна буксувати машину з АКПП. Можна, з працюючим двигуном і АКПП у положенні «N». Але недалеко та повільно, за принципом «50 на 50» - 50 км/год на 50 км. Втім, називають й інші цифри, але всі вони приблизно відповідають цим значенням. За транспортування на великі відстані (особливо якщо машина заглухла та заводитися не бажає) потрібно або вантажити машину у евакуатор повністю, або частково (передні чи привідні колеса), або необхідно зняти приводи. Правда, при цьому існує дуже велика ймовірність виходу з ладу маточинних підшипників, але тут уже вирішувати хазяїну, що йому обійдеться дешевше - підшипники чи заміна «автомату». 

Якщо ж буксують не вас, а буксуєте ви, і ваш автомобіль - автомобіль із АКПП, потрібно дотримуватися наступних правил. По-перше, таке буксування - річ взагалі вкрай небажана, але якщо вже зробити нічого не можна, пам'ятайте, що машина, яку буксують, не повинна бути тяжчою за буксуючу, швидкість повинна бути невисокою (не більше 40 км/год), «автомат» повинен знаходитися в положенні «2» чи «L» (ні в якому разі не на «D»! Він не повинен переключатися на нижчі передачі, щоб не було навантажень, окрім нагріву мастила), і бажано жорстке кріплення з буксиром (як у випадку з причепом). Причепи, до речі, «автомат» переносить нормально (звичайно ж, у рамках дозволеного). 

Правило шосте. За паркування, коли «автомат» поставлений у положення «P», ставити машину на «ручник» не обов'язково, якщо вона стоїть на рівному місці без нахилу. Дехто навіть наполегливо не рекомендує ставити машину на «ручник» у мороз - гальмівні колодки примерзають. А ось на нахилах для зменшення навантаження на «автомат» радять діяти так: натиснути на гальма, перевести «автомат» на «N», поставити машину на «ручник», відпустити гальма, і після повного зупинення перевести «автомат» у положення «P». 

Правило сьоме. Якщо автомобіль забуксував, то тиснути на педаль газу не тільки марно, але й шкідливо як для АКПП, так і для головної передачі. У таких випадках можна спробувати вибратися з неприємної ситуації, ввімкнувши режим понижуючої передачі, і, діючи педаллю гальм як зчепленням, забезпечувати повільне обертання коліс. Наявність автоматичної трансмісії змушує за «розгойдування» автомобіля не просто переключати селектор «вперед – назад», а зупиняти рух у точці «зависання» гальмами. Якщо не користуватися гальмами, АКПП сильно постраждає.

Теги: автоматична КПП

Читайте також:
Як розморозити заледенілий автомобіль
14.11.2016
Як розморозити заледенілий автомобіль
5 порад для водіїв взимку
21.12.2015
5 порад для водіїв взимку
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не вкрали
17.03.2015
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не вкрали
Українські водії все більше віддають перевагу газу замість бензину
12.03.2015
Українські водії все більше віддають перевагу газу замість бензину
В Україні з'явився мобільний посібник з експлуатації автомобілів Nissan
11.03.2015
В Україні з'явився мобільний посібник з експлуатації автомобілів Nissan
Як збільшилися ціни на літню гуму?
11.03.2015
Як збільшилися ціни на літню гуму?
Що слід зробити, щоб ваш акумулятор служив довше?
11.03.2015
Що слід зробити, щоб ваш акумулятор служив довше?
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не став легкою здобиччю крадіїв
10.03.2015
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не став легкою здобиччю крадіїв
Эксперт про майбутнi ціни на пальне
07.03.2015
Эксперт про майбутнi ціни на пальне
більше новин »
Коментарі відвідувачів

22 питання про коробку-автомат

22 питання про коробку-автомат

Якщо в вас автомобіль з автоматичною коробкою передач, то Вам обов'язково потрібно ознайомитися з відповідями на 22 питання про коробку-автомат розглянутими у цій статті

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор використовується в автоматичній КПП для з'єднання колінчастого валу двигуна із вхідним валом КПП

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Хоча надійність автоматичних коробок передач і стала набагато вищою, серед агрегатів автомобіля вони залишаються найбільш вразливими.

Як гальмувати по ожеледиці й вивести авто із замету

Як гальмувати по ожеледиці й вивести авто із замету

Денна температура ще хоч якось тримається в плюсі, а ніч уже готовить заморозки, в результаті яких автомобілістів можуть очікувати сюрпризи у вигляді ожеледі

7G-DCT

7G-DCT

Механізм коробки перемикання передач 7G-DCT, який контролюється електронікою, здатен перескакувати через передачі, вмикаючи саме ту, що потрібна. Ця властивість 7G-DCT відрізняє її від більшості коробок з двома зщепленнями, перемикання в яких відбуваєтсья виключно послідовно.

Hyundaі здивує світ 10-ступінчастим автоматом

Hyundaі здивує світ 10-ступінчастим автоматом

У компанії Hyundaі підтвердили інформацію про нову автоматичну коробку передач у десять щаблів

Автоматична КПП [відео]

Автоматична КПП [відео]

Автоматична коробка переключення передач (скорочено авт. КПП чи АКПП) позбавляє водія від необхідності самостійно переключати передачі, що значно збільшує рівень комфорту.

7G-TRONIC

7G-TRONIC

7G-TRONIC – це назва 7-ступеневої планетарної автоматичної коробки переключення передач на автомобілях Mercedes-Benz

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта