Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль

Сама ідея ABS є досить старою: вже на початку 20-го сторіччя інженери трудилися над антиблокувальним рішенням, правда для літаків. Під час посадки пілотам іноді доводилося різко гальмувати через виникаючі перешкоди. Швидкість літака під час посадки була досить високою, а заблоковані колеса робили літак некерованим.

Розвиток системи ABS 1978 - 2003 р.р.Bosch зареєстрував перший патент на ABS в 1936 році

Дуже скоро ця ж проблема стала актуальною для автомобілів. У 1920 році французький конструктор по літаках і автомобілях Gabriel Voisin представив керовану гідравлічну систему. У 1950-х транспортні літаки оснащувалися протизаносною британської фірми Dunlop. Німецький фахівець з точної механіки й електрики фірма Bosch в 1936 році подала заявку на "пристосування для запобігання блокування коліс під час гальмування". Але це "пристосування" фірми Bosch виявилося занадто складним і працювало дуже повільно.

Першим автомобілем з системою ABS став в 1966 році Jensen FF британського виробника. Систему створила фірма Dunlop, але до масового виробництва справа не дійшла. У компанії Bosch в 1964 розробкою системи ABS займалася дочірня фірма Teldix. Через два роки був досягнутий певний успіх: у поданих системах ABS гальмівні дії були значно коротше, що зберігало керованість автомобіля та стабільність автомобіля під час руху в повороті.

У 1978 році система ABS з'явилася як опція в 1978 році в автомобілях Mercedes-Benz S-класу і відразу після цього в BMW 7-ої серіїТільки після 14 років розвитку система ABS дозріла для серійного виробництва

На цій базі компанії-постачальники розвинули систему, в якій гальмівний тиск на колесах повністю регулювалося електронікою.

Принцип цього пристрою, названий ABS 1, і сьогодні закладений в основу майже всіх систем ABS. Для серійного використання електронний блок управління, що складається з майже 1 000 аналогових компонентів, був недостатньо стабільний. Не переконували також і захисний механізми. Все це потрібно було допрацьовувати. Поява цифрової техніки та інтегрованих мікросхем зменшило кількість компонентів до 140. Через 14 років тривалих розробок система з'явилася як опція в 1978 році в автомобілях Mercedes-Benz S-класу і відразу після цього в BMW 7-ї серії. Компанія Bosch назвала цю систему ABS 2

Гідравлічний блок ABSЦентральним елементом системи ABS є гідравлічний блок

Протягом всього часу існування системи ABS її центральним елементом є гідравлічний агрегат. На кожному з чотирьох коліс встановлений датчик швидкості. Цю інформацію обробляє блок управління для коректного управління електромагнітними клапанами. Якщо в момент сильного гальмування одне з коліс загрожує заблокуватися, система зменшує гальмівний тиск саме на цьому колесі до повного зникнення тенденції блокування.

Якщо колеса вже обертається вільно, гальмівний тиск знову збільшується до максимального. Це зниження і підвищення тиску продовжується до тих пір, поки водій не зніме ногу з педалі гальма, або поки повністю не пройде небезпека блокування коліс, тому що, наприклад, дорожнє покриття стало чіпким

ABS є у Європі серійним оснащенням

Кількість автомобілів з ​​ABS постійно зростає, в Європі вона є базовим оснащенням для всіх нових автомобілів

Технічний прогрес розширив також функціональність ABS. Так фірма Bosch представила на базі гідравлічного блоку ABS в 1986 вперше противобуксовучну систему (ASR), яка запобігала прослизанню провідних коліс на гладкій поверхні. Це допомагає автомобілю без пробуксовки почати рух. Під час швидкого руху в повороті система підвищує стабільність, зменшуючи потужність двигуна.

У 1995 році була презентована система ESP. Вона покращує курсову стійкість автомобіля не тільки під час гальмування або прискорення, а в у всіх дорожніх ситуаціях. У Європі, США та Японії система ABS відноситься до серійного оснащення всіх нових автомобілів. ABS використовується і в Ferrari і маленькому Fiat. У 2004 році автовиробники самі зобов'язалися встановлювати в усі автомобілі для Європейського ринку систему ABS. В інших країнах система ABS тільки починає свій наступ. У Бразилії кожен сьомий автомобіль оснащений цією системою, в Китаї - два автомобілі з трьох.

Нове покоління ABS

У 2010 р. компанія Bosch планує почати серійне виробництво дев'ятого покоління системи управління гальмуванням. Інженерам Bosch вдалося зменшити її вагу і габарити на 30% в порівнянні з попередньою версією. Нова система Bosch буде самою компактною і легкою на ринку: вдосконалена ABS важить всього 1,1 кг. Завдяки модульній конструкції система дев'ятого покоління відмінно підходить для транспортних засобів різних типів - від малолітражок до розкішних автомобілів і легкого комерційного транспорту. «Нова економічна конструкція системи робить внесок у зусилля автомобільної промисловості та держав усього світу, які прагнуть до того, щоб засоби активної безпеки встановлювалися на кожний транспортний засіб без винятку. Завдяки цьому можна значно скоротити число серйозних аварій на дорогах », - зазначає керівник підрозділу систем для ходової частини Bosch Вернер Штрут.


 

ABSСистема управління гальмуванням для будь-яких умов

Для недорогих моделей автомобілів Bosch пропонує різні версії антиблокувальної системи ABS, чиї функції вже давно знайомі водіям машин преміум і середніх класів. Такі системи розраховані головним чином на ринки, що розвиваються і автомобілі нижчого цінового сегмента. Вже найбільш компактна версія ESP ® 9 забезпечує повний захист від заметів. В інших версіях використовуються додаткові функції, засновані на розширеннях системної архітектури ESP ®. Наприклад, функція Stop & Go адаптивного круїз-контролю припускає часте і плавне автоматичне гальмування до повної зупинки. Bosch вирішує цю задачу за допомогою спеціальних електромоторів і насосів, що працюють майже без шуму і вібрації і дозволяють дуже точно регулювати гальмівний тиск.

Гнучкістю в застосуванні відрізняються як апаратні засоби, так і програмне забезпечення систем дев'ятого покоління. Наприклад, модульна програмна архітектура CSMosar включає в себе перевірені практикою функції, успадковані від попереднього покоління. Це дозволяє помітно скоротити витрати автовиробників на випробування й адаптацію системи.

 

 

 

ABS і ESP ® продовжують завойовувати популярність

Результати цілої низки міжнародних досліджень спонукали США, ЄС та Австралію прийняти законодавчі норми, що вимагають обов'язкової установки ESP ® на нові автомобілі вже в найближчі роки. На початку 2009 р. подібний закон був прийнятий і в Бразилії. Компанія Bosch стала творцем систем активної безпеки ABS і ESP ® і першою в світі почала серійне виробництво (антиблокувальної системи ABS - в 1978 р., електронної програми стабілізації ESP ® - у 1995 р.). До теперішнього часу сумарний загальний обсяг випуску систем управління гальмуванням Bosch перевищив 200 млн од. Сьогодні вони виробляються на восьми підприємствах в різних країнах світу, включаючи заводи в Бразилії і в Індії, відкриті у 2007 р. і в 2009 р. відповідно.

 

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
BMW Group створює нові стандарти обробки алюмінію
25.12.2012
BMW Group створює нові стандарти обробки алюмінію
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

Залежна підвіска

Залежна підвіска

  Залежна підвіска - це конструкція, в якій обидва колеса однієї вісі автомобіля пов'язані між собою жорсткою балкою. При наїзді на нерівність дороги одного із коліс, друге відхиляється на той самий кут.  

ASR – антипробуксувальна система

ASR – антипробуксувальна система

ABS

ABS

ABS – це скорочення для антиблокувальної системи. Вона вважається "матір'ю всіх електронних допоміжних систем". Під ABS мається на увазі допоміжна система для гальм, яка запобігає блокуванню (повному зупиненню) коліс під час гальмування.

Лазерні фари: постійне дальнє світло без засліплення

Лазерні фари: постійне дальнє світло без засліплення

Нова система освітлення на базі лазерних світлодіодів забезпечує кращу освітленість і безпеку. Група дослідників інституту розробки пристроїв і приладів (IPeG) з німецького університету Лейбніца у Ганновері вже розробили готовий механізм.

Вакуумний підсилювач

Вакуумний підсилювач

Вакуумний підсилювач знаходиться між педаллю гальм та головним гальмівним тандем-циліндром.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта