Поради водієві для їзди взимку [1]

За матеріалами сайту: www.auto-motor-und-sport.de

Адаптуйте свій стиль руху: восени дороги стають слизькими

Дорога, покрита мокрим листям, виглядає не так небезпечно, як наприклад, покрита кригою або снігом. Але це враження дуже оманливне  - така дорога така ж слизька, а зчеплення з дорогою драматично погіршується. Гальмівний шлях на такій дорозі може збільшуватися в десятки разів! Особливу увагу варто приділити проходженню поворотів. Уникайте різких рухів кермом, різких прискорень і гальмувань. Восени вже настав час змінити літні шини на зимові. Вони мають перевагу не тільки в зимових умовах - при температурі кілька градусів вище нуля зчеплення зимових шин з дорогою набагато краще, ніж у літніх.

Дорога, покрытая мокрой листвой, такая же скользкая, как и лед

Гальмування з ABS: давіть на педаль гальма з усієї сили й продовжуйте рулити

По великому рахунку багато аварій можна було б уникнути, якби  водії досить сильно давили на педаль гальма для досягнення максимального вповільнення. На сніжному покритті автомобілями, оснащеними  антиблокувальною системою (ABS), можна управляти навіть під час повного гальмування. Це значить, що навіть на покритій кригою дорозі необхідно максимально давити на педаль гальма, щоб ABS початоло працювати - передні колеса при цьому зберігають керованість і дозволяють при необхідності об'їхати перешкоду.  Пам'ятате, що  ABS скорочує гальмовий шлях тільки на невеликій швидкості. Основне завдання цієї розповсюдженої сьогодні системи - зберегти керованість автомобіля й запобігти його замету на ділянках, де колеса мають різний ступінь зачеплення з дорогою (наприклад, колеса на одній стороні їдуть по листю, а на іншій - по асфальту). Все це буде працювати належним чином тільки при наявності зимових шин з достатнім розміром протектора.

Водієві не варто сліпо покладатися на електронну систему курсової стійкості (ESP) - закони фізики ніхто не скасовував. Якщо між колесами й дорогою відсутнє зчеплення, то  ESP не зможе допомогти.

Принцип її роботи заснований на гальмуванні одного з 4-х коліс автомобіля, що змушує автомобіль практично повернутися навколо "нерухомого" колеса й повернутися на правильну траєкторію руху. Якщо колесу в момент такого гальмування немає чим зачепитися, то ефективність системи буде рівнятися нулю.
Если между колесами и дорогой отсутствует сцепление, то  ESP не сможет помочь

Недостатнє рулювання автомобіля на снігу

Когда автомобиль начинает сносить на передних колесах, то лучше сбросить газ, выжать сцепление и рулить плавноКоли автомобіль починає зносити на передніх колесах, то не допоможе ні натискання на газ, ні протирулювання. У цьому випадку потрібно зняти ногу з педалі газу й вичавити зчеплення, щоб колеса знову зачепилися за дорожнє покриття. Різке рулювання - також невірна реакції, тому що це зменшує зачеплення коліс. Потрібно всього лише небагато повернути кермо й спробувати повернутися на задану траєкторію  руху, якщо, звичайно, ще не пізно. Віднесіться серйозно до  умов, що змінилися: у той час як шини на сухій дорозі здатні переносити більше бічне навантаження, у снігу на великій швидкості вони швидко зриваються в замет. Так що вчасно забирайте ногу з педалі газу.

Зміна навантаження: помилки часто приводять до аварії

Очень важно рулить не резко и не сильно, чтобы задок не улетел в обратную сторону.

Поширена причина важкої аварії - неправильна реакція на зміну навантаження. Як тільки водієві вдається зловити автомобіль під час замету задньої частини авто за допомогою протирулювання, як відразу  він знову, переборюючи настільки потрібне середнє положення, вилітає у зворотню сторону.  Дуже часто розгойданий у такий спосіб автомобіль уже неможливо стабілізувати. Проблема при цьому полягає в наступному: у перший раз задок, як правило, заносить на зовнішню сторону повороту, контррулювання водія приводить до того, що автомобіль викидає на зустрічну смугу руху - часто з фатальними наслідками. Із цієї причини дуже важливо рулити не різко й не сильно, щоб задок не полетів у зворотну сторону. Найкраще , звичайно, відчути це самостійно на тренувальному водінні, щоб зрозуміти правильне дозування "протирулювання". На автомобілях із системою курсової стійкості (ESP) електроніка придушує такий замет задка.

Правильна реакція на надлишкове рулювання

Попытка проехать поворот с помощью противоруления и газа – не самая грамотная альтернатива.Як уже було зазначено вище, у цьому випадку протирулювання повинне бути плавним. Одночасно із цим аналогічно ситуації з недостатнім рулюванням необхідно вичавити педаль зчеплення й скинути газ. Спроба проїхати поворот за допомогою протирулювання й газу - не найкраща альтернатива. Це дуже ризиковано й вимагає гарних навичок навіть на невисокій швидкості. На автомобілях з ESP електроніка забороняє такі дії. Це ще один привід не відключати ESP на суспільній трасі.

Тільки при русі під гірку на слизькій поверхні, залежно від  моделі автомобіля, має сенс відключати ESP. Пов'язано це з тим, що в деяких автомобілях електроніка забирає газ уже при легкому прослизанні коліс, у результаті автомобіль не може зрушитися зі слизької ділянки. При русі з гірки система ESP завжди повинна залишатися активною. Не орієнтуйтеся також на швидкість руху переднього автомобіля. Залежно від  шин і ваги автомобіля мінімальна зміна положення керма може викинути автомобіль із повороту. Любителям їздити в заметі на своїх задньопривідних автомобілях рекомендується робити це на закритій території.

Только при движении под горку на сколькой поверхности, в зависимости от модели автомобиля, имеет смысл отключать ESP

Як правильно їздити зі сніжними ланцюгами

 Скорость движения с цепями противоскольжения не должна превышать 50 км/час.Ланцюги проти ковзання має сенс використовувати при русі по щільному снігу. Увага: ланцюги не скорочують гальмівний шлях. Установлювати ланцюги треба на приводні колеса. Перед виїздом у гори треба  потренуватися встановлювати ланцюги на колеса, не посоромтеся почитати для цього інструкцію для експлуатації. Після установки ланцюгів варто проїхати метрів десять, перевірити їхнє кріплення й при необхідності підтягти. Також важливо знати, що ланцюги встановлюються тільки на приводні колеса, інші колеса повинні бути без ланцюгів. Швидкість руху з ланцюгами проти ковзання не повинна перевищувати 50 км/год. Як тільки ділянка дороги зі снігом закінчилася, їх потрібно зняти.

Теги: гальмування, зима, керування авто взимку, ланцюги проти ковзання, рулювання, стиль руху

Читайте також:
Як водити авто взимку
05.12.2016
Як водити авто взимку
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
07.10.2016
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
04.07.2014
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
25.06.2014
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro непосредственно с бортового компьютера MINI
24.06.2014
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro ...
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
15.05.2014
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
27.03.2014
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
21.03.2014
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
Неофіційні правила дорожнього руху
28.01.2014
Неофіційні правила дорожнього руху
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Ми любимо свої машини та висловлюємо щире бажання піклуватися про них. Для цього взимку багато хто з нас прогріває двигун перед поїздкою, вважаючи, що так для нього краще. Чи дійсно це так?

Увага: ожеледиця! Як правильно гальмувати під час ожеледиці

Увага: ожеледиця! Як правильно гальмувати під час ожеледиці

Ми ще раз прийшли до спільної думки: ожеледиця - штука небезпечна, навіть для повнопривідних машин. Гальмуємо на початку вулиці, а зупиняємося - на сусідній. А що ж робити тоді нам - власникам авто з переднім і заднім приводом? Як гальмувати і як уникнути аварій? Давайте розберемося.

Поради водію для їзди взимку [2]

Поради водію для їзди взимку [2]

Колектив autoexpert.in.ua рекомендує автолюбителям підготуватися до експлуатації автомобіля в зимових умовах. Для цього ми підготували для вас другою добірку нескладних порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися у смузі руху.

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

 В Лапландії на Вас чекає краса північної природи, незвичайна гостинність лапландців і високий рівень сервису. Зима в Лапландії починається в жовтні, коли випадає перший сніг (по якому вже можна кататися на лижах). Скоро починаються справжні снігопади, і тоді на маршрути відправляються мотосани, олені і собачі запряжки. 

А Ви впевнено почуваєте себе за кермом?

А Ви впевнено почуваєте себе за кермом?

Для багатьох людей автошкола - це єдина можливість отримати навички водіння автомобіля. Саме на неї покладають надії підготуватися до водіння в реальних умовах. Але наскільки хорошу підготовку може дати автошкола, і наскільки впевнено почувають себе на дорозі молоді водії? На це питання ми спробуємо відповісти в даній статті.

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Для того, щоб зима принесла Вам виключно позитивні емоції, а Ваш автомобіль злагоджено Вам в цьому допомагав, за ним треба доглядати. По-зимовому.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта