Подвійне зчеплення

Вся інформація про: Volkswagen

За матеріалами сайту: www.auto-motor-und-sport.de

Подвійне зчеплення: початок винаходу поклала компанія Porsche

Динамічно, комфортно і при цьому ще й економно – ці властивості, які ще зовсім недавно вважалися несумісними, без особливих проблем об'єднала у собі коробка переключення з подвійним зчепленням.

Корені походження цього винаходу пішли з гоночного спорту: на початку 80-х років компанія Porsche шукала можливість скоротити час переключення КПП на своїх гоночних болідах групи С. Це могло стати вирішальним фактором у перегонах, де для перемоги важливими були долі секунди. Особливо це стосувалося турбінованих двигунів, у котрих під час переключення та скидання газу знижувався тиск наддуву. Це наштовхнуло інженерів на думку про створення КПП із можливістю переключатися під навантаженням, тобто не скидаючи газ.

КПП із двох частин


Ідея полягала у наступному: стандартна коробка переключення розділяється на дві частини з двома головними валами. Перший вал відповідає за непарні передачі, а другий – за парні. Ядром цього механізму є розміщене в компактному корпусі подвійне зчеплення, котре створює зв'язок із двигуном за допомогою замикання одного із двох зчеплень.


Так як обидві частини КПП постійно задіяні у роботі, стає можливим зробити переключення за соті долі секунди, при цьому вручну або автоматично розмикається одне зі зчеплень і одночасно з цим замикається друге.

Двойное сцепление

VW робить ставку на подвійне сухе зчеплення (замість пакету фрикціонів у масляній  ванні): зчеплення 1 і 2 передають обертальний момент із центрального диску 3 далі у КПП

На декілька долей секунди створюється навіть така ситуація, у якій замкнутими є обидва зчеплення, за цією причиною переривання потоку тягового зусилля від двигуна взагалі не відбувається. У результаті отримуємо майже лінійне прискорення! 

Покращена витрата


Але не тільки спортивні характеристики КПП із подвійним зчепленням є головною перевагою, така конструкція є більш ефективною за автоматичну КПП. У автоматичній КПП втрати у гідротрансформаторі збільшують витрату палива: у ньому роторне та турбінне колесо у незаблокованому стані обертаються з різними обертами, у результаті не всі оберти двигуна доходять до КПП і водій вимушений більше натискати на педаль газу, щоб компенсувати цей негативний ефект.
VW реалізував таку конструкцію вперше у 2003 році у своїй 6-ступеневій КПП прямого включення (DSG).

КПП с двойным сцеплением

На сьогодні ця концепція отримала розповсюдження також у автомобілях Audi, BMW, Chrysler, Ford та Volvo і експерти вважають її конструкцією майбутнього. 

Концерн VW розробив вже наступне покоління – 7-ступеневу DSG. Додаткова передача дозволяє досягти ще більшої ефективності, а використання «сухого» зчеплення із низькими втратами дозволяє ще більше економити паливо і передавати обертальний момент до 250 Nm. Таким чином, VW має намір форсувати розповсюдження цієї КПП у автомобілях із малолітражними двигунами.

7-ступенева КПП із подвійним зчепленням для поздовжнього встановлення


S-Tronic компанії Audi, 7-ступенева версія КПП із подвійним зчепленням, котра встановлюється поздовжньо для реалізації повного приводу Quattro  і передає обертальний момент до 550 Nm, фрикціони зчеплення розташовані в масляній ванні для кращого відведення тепла. Така конструкція є більш потужною і це коштує їй втрат коефіцієнту корисної дії.

КПП с двойным сцеплением

Читайте також у нашому технічному лексиконі:

DSG [відео] 
Quattro [Audi]
Гідротрансформатор
Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

 Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину. Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом? 

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор використовується в автоматичній КПП для з'єднання колінчастого валу двигуна із вхідним валом КПП

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Хоча надійність автоматичних коробок передач і стала набагато вищою, серед агрегатів автомобіля вони залишаються найбільш вразливими.

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

ASR – антипробуксувальна система

ASR – антипробуксувальна система

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта