28.01.2013

Як правильно керувати автомобілем у снігопад

За матеріалами сайту: directpress.ru

Як правильно керувати автомобілем у снігопадКерування автомобілем взимку - справа не проста, і особливо скрутна при рясному снігопаді. До всіх інших «радощів» додаються погана видимість і лід, накатаний під шаром снігу.

Для тих, хто не може в дні зимових катаклізмів залишити автомобіль на припоні, можна дати кілька порад.

В першу чергу, потрібно подбати про саму машину: якщо ви досі не поміняли шини, то краще це все-таки зробити - поставити зимові, а в ідеалі шиповані. Тим більше що в деяких магазинах розпродажі починаються вже після Нового року. Перевірте тиск в шинах, і накачайте колеса до параметрів, вказаних в інструкції до автомобіля. Деякі фахівці радять його знизити, але від цієї операції є і позитивні і негативні наслідки. При зниженому тиску збільшується площа контакту, отже, зчіпні властивості. Але якщо передбачається рух по снігу, який ще не встигли прибрати, то ненакачанним колесам важче дістатися до асфальту, а на нестабільному покритті, управління таке ж нестабільне.

Подбати про те, щоб вас було видно: чим раніше ваш автомобіль помітять інші учасники руху, тим більше у них шансів зробити безпечний маневр. Протріть всі світлові прилади від бруду, включайте основне світло і «протитуманки», і користуйтеся поворотниками. Також потрібно добре все бачити самому - перевірте кількість рідини в омивачі і її температурні характеристики, щоб лобове скло завжди залишалося чистим. Також стежте за чистотою всіх інших вікон - чим краще огляд, тим швидше ви помітите небезпеку.

Найголовніше під час руху у снігопад - дотримання швидкісного режиму і дистанції. Сніг і лід зменшують зчіпні властивості з дорогою, а це веде до збільшення гальмівного шляху і заметів. Якщо на якійсь смузі сніг прибрали, на якійсь - ні, намагайтеся їхати по поверхні з однорідним покриттям. При «штурмі» заметів (наприклад при з'їзді з основної магістралі відразу після проходження снігоочисної техніки) - міцніше тримаєте кермо - його може «вирвати» з рук.

У задньопривідних машин на засніженій поверхні може спостерігатися занос задньої частини. Якщо це відбувається, кермо слід повернути в тому ж напрямку, куди намагаються «виїхати» задні колеса, і дуже акуратно скидати швидкість. Переньоприводні машини менш схильні до заметів, але у них проявляється недостатня обертовість, тобто руль повернутий, а автомобіль продовжує їхати прямо. З цим можна боротися, прибравши тягу з коліс: з ручною коробкою перемикання передач - вичавивши педаль зчеплення, з «автоматом» - скинути «газ», але не допускати переходу на нижчу передачу. Повнопривідні автомобілі більш стабільні в русі, але під час сповільнення у них виявляються ті чи інші проблеми.

Не робіть різких рухів ні кермом, ні педалями. І гальмувати і розганятися потрібно плавно. Будь-яке різке натиснення або відпуск педалі може спровокувати занос і втрату контролю над машиною. Якщо у вашого автомобіля немає ABS, під час гальмування на слизькій поверхні, робіть це одночасно і педаллю гальма, і двигуном (знижуючи передачу) - тим самим, досягається найбільш плавного сповільнення автомобіля. При цьому робіть це невеликими «порціями», ні в якому разі не можна гальмувати «в підлогу». Така дія, швидше за все, не допоможе уникнути зіткнення, але і пустить машину в занос, що призведе до більш серйозних наслідків. Якщо машина обладнана ABS, потрібно просто гальмувати - під час цього зберігається керованість, але робота системи швидше за все збільшить гальмівний шлях.

Ще один момент - при довгому русі по прямій, під колісні арки набивається сніг і під час повороту, він може заважати: шини упиратимуться в корку. У такій ситуації можна не вписатися по закладеній траєкторії. Заздалегідь зменшуйте швидкість до мінімальної, щоб у вас була можливість зупинитися.

Уважно стежте за ситуацією навколо вас і прораховуйте на два кроки вперед. На підйомах важкі машини можуть почати буксувати, особливо на вже накатаних ділянках, а під час втрати контакту відкочуватися назад - тож збільшіть дистанцію. На спусках навпаки - важкий причіп може понести, і водієві потрібно буде прискоритися, - постарайтеся дати йому таку можливість. Звертайте увагу на виїзди з дворів або другорядних магістралей: під час подолання снігових відвалів, водії можуть «пробивати» замет і вилітати на основну дорогу.

Будьте акуратніше на пішохідних переходах. Люди, які не їздять на машинах, не припускають наскільки змінюються можливості управління у сніжну погоду, і поводяться як під час звичайних умов, виправдовуючи свої дії тим, що «вам у машинах тепло і сухо, а мені додому пошвидше хочеться потрапити». А іноді вони через сніг просто не бачать автомобіль. Будьте особливо обережними на білих смугах «зебри» - речовина, з якого вона зроблена дуже слизька.

Для кращого розуміння поведінки автомобіля на слизьких поверхнях, проведіть тренування - на відкритому майданчику (наприклад, на парковках біля супермаркетів вночі буває вільно) спробуйте свої можливості у керуванні машиною. Кілька розгонів, гальмувань і поворотів допоможуть зрозуміти принцип руху, схильність автомобіля до замету (у яку сторону) і зафіксувати послідовність дій для їхнього застосування у нештатних ситуаціях.

Теги: зима, керування авто взимку

Читайте також:
Як водити авто взимку
05.12.2016
Як водити авто взимку
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
07.10.2016
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
04.07.2014
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
25.06.2014
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro непосредственно с бортового компьютера MINI
24.06.2014
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro ...
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
15.05.2014
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
27.03.2014
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
21.03.2014
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
Неофіційні правила дорожнього руху
28.01.2014
Неофіційні правила дорожнього руху
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Ми любимо свої машини та висловлюємо щире бажання піклуватися про них. Для цього взимку багато хто з нас прогріває двигун перед поїздкою, вважаючи, що так для нього краще. Чи дійсно це так?

Поради водію для їзди взимку [2]

Поради водію для їзди взимку [2]

Колектив autoexpert.in.ua рекомендує автолюбителям підготуватися до експлуатації автомобіля в зимових умовах. Для цього ми підготували для вас другою добірку нескладних порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися у смузі руху.

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

А Ви впевнено почуваєте себе за кермом?

А Ви впевнено почуваєте себе за кермом?

Для багатьох людей автошкола - це єдина можливість отримати навички водіння автомобіля. Саме на неї покладають надії підготуватися до водіння в реальних умовах. Але наскільки хорошу підготовку може дати автошкола, і наскільки впевнено почувають себе на дорозі молоді водії? На це питання ми спробуємо відповісти в даній статті.

Поради водієві для їзди взимку [1]

Поради водієві для їзди взимку [1]

Багато водіїв недооцінюють той факт, що зі зміною погодних умов і температури змінюється також і поводження автомобіля. У деяких випадках неусвідомлені дії можуть мати фатальні наслідки. Колектив autoexpert.іn.ua зібрав кілька порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися в смузі руху

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

 В Лапландії на Вас чекає краса північної природи, незвичайна гостинність лапландців і високий рівень сервису. Зима в Лапландії починається в жовтні, коли випадає перший сніг (по якому вже можна кататися на лижах). Скоро починаються справжні снігопади, і тоді на маршрути відправляються мотосани, олені і собачі запряжки. 

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Для того, щоб зима принесла Вам виключно позитивні емоції, а Ваш автомобіль злагоджено Вам в цьому допомагав, за ним треба доглядати. По-зимовому.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта