28.01.2013

Як правильно керувати автомобілем у снігопад

За матеріалами сайту: directpress.ru

Як правильно керувати автомобілем у снігопадКерування автомобілем взимку - справа не проста, і особливо скрутна при рясному снігопаді. До всіх інших «радощів» додаються погана видимість і лід, накатаний під шаром снігу.

Для тих, хто не може в дні зимових катаклізмів залишити автомобіль на припоні, можна дати кілька порад.

В першу чергу, потрібно подбати про саму машину: якщо ви досі не поміняли шини, то краще це все-таки зробити - поставити зимові, а в ідеалі шиповані. Тим більше що в деяких магазинах розпродажі починаються вже після Нового року. Перевірте тиск в шинах, і накачайте колеса до параметрів, вказаних в інструкції до автомобіля. Деякі фахівці радять його знизити, але від цієї операції є і позитивні і негативні наслідки. При зниженому тиску збільшується площа контакту, отже, зчіпні властивості. Але якщо передбачається рух по снігу, який ще не встигли прибрати, то ненакачанним колесам важче дістатися до асфальту, а на нестабільному покритті, управління таке ж нестабільне.

Подбати про те, щоб вас було видно: чим раніше ваш автомобіль помітять інші учасники руху, тим більше у них шансів зробити безпечний маневр. Протріть всі світлові прилади від бруду, включайте основне світло і «протитуманки», і користуйтеся поворотниками. Також потрібно добре все бачити самому - перевірте кількість рідини в омивачі і її температурні характеристики, щоб лобове скло завжди залишалося чистим. Також стежте за чистотою всіх інших вікон - чим краще огляд, тим швидше ви помітите небезпеку.

Найголовніше під час руху у снігопад - дотримання швидкісного режиму і дистанції. Сніг і лід зменшують зчіпні властивості з дорогою, а це веде до збільшення гальмівного шляху і заметів. Якщо на якійсь смузі сніг прибрали, на якійсь - ні, намагайтеся їхати по поверхні з однорідним покриттям. При «штурмі» заметів (наприклад при з'їзді з основної магістралі відразу після проходження снігоочисної техніки) - міцніше тримаєте кермо - його може «вирвати» з рук.

У задньопривідних машин на засніженій поверхні може спостерігатися занос задньої частини. Якщо це відбувається, кермо слід повернути в тому ж напрямку, куди намагаються «виїхати» задні колеса, і дуже акуратно скидати швидкість. Переньоприводні машини менш схильні до заметів, але у них проявляється недостатня обертовість, тобто руль повернутий, а автомобіль продовжує їхати прямо. З цим можна боротися, прибравши тягу з коліс: з ручною коробкою перемикання передач - вичавивши педаль зчеплення, з «автоматом» - скинути «газ», але не допускати переходу на нижчу передачу. Повнопривідні автомобілі більш стабільні в русі, але під час сповільнення у них виявляються ті чи інші проблеми.

Не робіть різких рухів ні кермом, ні педалями. І гальмувати і розганятися потрібно плавно. Будь-яке різке натиснення або відпуск педалі може спровокувати занос і втрату контролю над машиною. Якщо у вашого автомобіля немає ABS, під час гальмування на слизькій поверхні, робіть це одночасно і педаллю гальма, і двигуном (знижуючи передачу) - тим самим, досягається найбільш плавного сповільнення автомобіля. При цьому робіть це невеликими «порціями», ні в якому разі не можна гальмувати «в підлогу». Така дія, швидше за все, не допоможе уникнути зіткнення, але і пустить машину в занос, що призведе до більш серйозних наслідків. Якщо машина обладнана ABS, потрібно просто гальмувати - під час цього зберігається керованість, але робота системи швидше за все збільшить гальмівний шлях.

Ще один момент - при довгому русі по прямій, під колісні арки набивається сніг і під час повороту, він може заважати: шини упиратимуться в корку. У такій ситуації можна не вписатися по закладеній траєкторії. Заздалегідь зменшуйте швидкість до мінімальної, щоб у вас була можливість зупинитися.

Уважно стежте за ситуацією навколо вас і прораховуйте на два кроки вперед. На підйомах важкі машини можуть почати буксувати, особливо на вже накатаних ділянках, а під час втрати контакту відкочуватися назад - тож збільшіть дистанцію. На спусках навпаки - важкий причіп може понести, і водієві потрібно буде прискоритися, - постарайтеся дати йому таку можливість. Звертайте увагу на виїзди з дворів або другорядних магістралей: під час подолання снігових відвалів, водії можуть «пробивати» замет і вилітати на основну дорогу.

Будьте акуратніше на пішохідних переходах. Люди, які не їздять на машинах, не припускають наскільки змінюються можливості управління у сніжну погоду, і поводяться як під час звичайних умов, виправдовуючи свої дії тим, що «вам у машинах тепло і сухо, а мені додому пошвидше хочеться потрапити». А іноді вони через сніг просто не бачать автомобіль. Будьте особливо обережними на білих смугах «зебри» - речовина, з якого вона зроблена дуже слизька.

Для кращого розуміння поведінки автомобіля на слизьких поверхнях, проведіть тренування - на відкритому майданчику (наприклад, на парковках біля супермаркетів вночі буває вільно) спробуйте свої можливості у керуванні машиною. Кілька розгонів, гальмувань і поворотів допоможуть зрозуміти принцип руху, схильність автомобіля до замету (у яку сторону) і зафіксувати послідовність дій для їхнього застосування у нештатних ситуаціях.

Теги: зима, керування авто взимку

Читайте також:
Як водити авто взимку
05.12.2016
Як водити авто взимку
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
07.10.2016
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
04.07.2014
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
25.06.2014
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro непосредственно с бортового компьютера MINI
24.06.2014
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro ...
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
15.05.2014
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
27.03.2014
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
21.03.2014
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
Неофіційні правила дорожнього руху
28.01.2014
Неофіційні правила дорожнього руху
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Концепт Alpine Utility Vehicle - автомобіль для гірськолижного курорту

Концепт Alpine Utility Vehicle - автомобіль для гірськолижного курорту

Alpine Utility Vehicle Concept - робота Ганса Н. Стіна (Hans N. Steen) з університету мистецтв у Брауншвейгу. Його основне призначення - робота на гірськолижному курорті.

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Ми любимо свої машини та висловлюємо щире бажання піклуватися про них. Для цього взимку багато хто з нас прогріває двигун перед поїздкою, вважаючи, що так для нього краще. Чи дійсно це так?

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Поради водієві для їзди взимку [1]

Поради водієві для їзди взимку [1]

Багато водіїв недооцінюють той факт, що зі зміною погодних умов і температури змінюється також і поводження автомобіля. У деяких випадках неусвідомлені дії можуть мати фатальні наслідки. Колектив autoexpert.іn.ua зібрав кілька порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися в смузі руху

Поради водію для їзди взимку [2]

Поради водію для їзди взимку [2]

Колектив autoexpert.in.ua рекомендує автолюбителям підготуватися до експлуатації автомобіля в зимових умовах. Для цього ми підготували для вас другою добірку нескладних порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися у смузі руху.

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Для того, щоб зима принесла Вам виключно позитивні емоції, а Ваш автомобіль злагоджено Вам в цьому допомагав, за ним треба доглядати. По-зимовому.

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

 В Лапландії на Вас чекає краса північної природи, незвичайна гостинність лапландців і високий рівень сервису. Зима в Лапландії починається в жовтні, коли випадає перший сніг (по якому вже можна кататися на лижах). Скоро починаються справжні снігопади, і тоді на маршрути відправляються мотосани, олені і собачі запряжки. 

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта