18.10.2012

Чи є майбутнє у свинцевого акумулятора?

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Завдяки електромобілям і гібридним приводам акумуляторні технології сьогодні у всіх на вустах. Тим не менш, старий і добрий свинцевий акумулятор не збирається здаватися. Інженери підготували його для майбутнього.

Свинцевий акумулятор існує вже 160 років. За цей час він став надійною і невід'ємною частиною наших автомобілів і в деякому роді вважається застарілою технологією. Можливо через це розробники вкладають тільки в нові технології, не приділяючи належної уваги давно відомому акумулятору. Насправді цей акумулятор навіть сьогодні все ще мало вивчений і не всі його процеси повністю зрозумілі розробникам.

Від свинцевого акумулятора все ще не можна відмовитися

Чи є майбутнє у свинцевого акумулятора?

Наявність деяких незаперечних переваг свинцевого акумулятора не дає можливості повністю відмовитися від нього. Найголовніша причина - доступність і відносна дешевизна компонентів - свинцю та сірчаної кислоти. Саморозряд такого акумулятора низький і на відміну від літій-іонного або нікель метал-гидридного акумуляторів його без проблем можна використовувати в діапазоні температур від -40 до +70 ° C. Не в останню чергу життя свинцевих акумуляторів підтримує і вже добре налагоджений процес виробництва і зрозуміла процедура утилізації.

Велика маса свинцю є причиною маленької енергетичної площини такого акумулятора: сучасні літій-іонні акумулятори мають енергетичну щільність 200 Втч / кг, що перевищує показник свинцевого акумулятора майже у 5 разів. Ще один мінус - слабкі показники потужності і низька стабільність циклів розряду-заряду, яких, між іншим, до цього моменту цілком вистачало для пуску двигуна.

Електронні споживачі стали новим викликом

Чи є майбутнє у свинцевого акумулятора?

Останнім часом вимоги до джерела живлення різко збільшилися. Раніше акумулятору потрібно було просто забезпечити пуск двигуна, а сьогодні на холостому ходу двигуна він повинен надійно забезпечити багатьох споживачів, а деякі навіть при вимкненому двигуні.

Застосовувану сьогодні в деяких автомобілях автоматику «стоп-старт» розробники розглядають як перспективну і прогнозують, що до 2020 року вона буде у кожному автомобілі. Це пред'являє до акумулятора жорсткі вимоги щодо стабільності циклів, а свинцевий акумулятор страждає «сульфатацією» (окисленням і руйнуванням пластин). До цього додається ще й феномен з щільністю кислоти. Спеціально для такого застосування був розроблений акумулятор EFB (Enhanced Flooded Battery). У ньому позитивна пластина покрита спеціальним плетінням, так званої сіткою з поліестеру. Це стабілізує активний матеріал. Це фактично подвоює кількість робочих циклів.

Ультра-акумулятор: комбінація свинцевого акумулятора і супер-конденсаторів

Чи є майбутнє у свинцевого акумулятора?

Акумулятор AGM:

1) позитивна решітка
2) позитивна пластина
3) позитивна пластина зі скловолокном
4) негативна решітка
5) негативна пластина
6) набір негативних пластин
7) набір позитивних пластин
8) блок пластин
9) кришка із запобіжним клапаном і відведенням газів
10) міцний ящик і кришка

Ще один крок вперед зробили розробники AGM-акумулятора (Absorbent Glass Mat), в якому кислота повністю пов'язана скловолокнами. Це запобігає шкідливому розшаруванню кислоти. Крім того високий тиск спресовування зменшує втрати активного матеріалу. Це ще раз збільшує кількість робочих циклів AGM-акумулятора вдвічі та робить його дорожче теж рівно вдвічі. Подорожчання пов'язане з підвищеною точністю виробництва.

AGM-акумулятор добре підходить для використання в мікрогібрідах, у яких часто використовується рекуперація енергії під час гальмування. Це зовсім не означає, що свинцевий акумулятор досяг піку свого розвитку: дослідники вже працюють над комбінацією свинцевого акумулятора і супер-конденсаторів. Це покращує динаміку живлення акумулятора і робить його більш пристосованим для гібридів. Розробники вже навіть дали такій розробці назву - ультра-акумулятор.

Теги: будова авто

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Диференціал

Диференціал

Механізм, що дозволяє ведучим колесам обертатися з різною швидкістю, називається диференціал.

Залежна підвіска

Залежна підвіска

  Залежна підвіска - це конструкція, в якій обидва колеса однієї вісі автомобіля пов'язані між собою жорсткою балкою. При наїзді на нерівність дороги одного із коліс, друге відхиляється на той самий кут.  

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

ASR – антипробуксувальна система

ASR – антипробуксувальна система

Лазерні фари: постійне дальнє світло без засліплення

Лазерні фари: постійне дальнє світло без засліплення

Нова система освітлення на базі лазерних світлодіодів забезпечує кращу освітленість і безпеку. Група дослідників інституту розробки пристроїв і приладів (IPeG) з німецького університету Лейбніца у Ганновері вже розробили готовий механізм.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта