17.10.2012

Хто винен у тому, що в Україні більше немає автомобілебудування?

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Хто винен у тому, що в Україні більше немає автомобілебудування?

Нещодавно я придбав антикварну книгу «Хворий автомобіль та способи його лікування» 1915 р. видання, м. Петроград, на останніх сторінках якої, як і в нинішніх глянцевих журналах, надрукована автомобільна реклама: шин "Мішлен», «Колумб», «Провідник» , «Трикутник»; автомобілів «Делаге», «Шевроле», «Фіат», «Кейс», «Італа», «Аквіла», «Ланіча», «Протос», «Пірс - Ароу», «Національ», «Кадилак »,« Гупмобіль »,« Саксон », мотоциклеток« Горлеу - Давідсон »і в тому числі автомобіля «Руссо-Балт» виробництва Російсько - Балтійського вагонного заводу в м. Ризі, на якому тоді їздила імператриця Марія Федорівна, і сам імператор Микола II (на той час - «Роллс - Ройс»). На відміну від нинішнього керівництва Росії та України, які вибирають Мерседес 600 Пульман, тоді перші особи Держави Російської підтримували вітчизняного виробника. Звичайно, далі радянський автопром тільки копіював західні розробки, але навіть тоді вітчизняні автоконструктори намагалися внести у ці розробки щось нове.

Наприклад, в автомобілі «Побєда» (1946 р.), який практично повністю копіював «Опель Капітан» (двигун - повна копія «Dodge») вперше у світі були злиті передні крила з капотом і прибрані підніжки (дизайнер - В.Самойлов) і вже через рік вітчизняне ноу-хау почали масово копіювати світові автоконцерни.

Коли у СРСР виник попит на мікролітражки, Радавтопром (як і Укравтопром нині) вирішив скопіювати FIAT 600, розробку дизайнера Данте Джакоза 1955 року (ззаду мотор, спереду між коліс - багажник). І ось народилося українське автомобілебудування - на Запорізькому комбайновому заводі «Комунар» почалося виробництво (підкреслюю, не збірка!) Fiat 600, даруйте, «Запорожця». Але на відміну від тих автомобілів, які зараз збирає ЗАЗ, використовуючи «рідні» корейські чи китайські двигуни, тоді Укравтопром не міг собі дозволити ставити у «Запорожці» італійські двигуни. Двигуни ставилися вітчизняні, але недостатньо компактні, тому «Запорожець» відрізнявся від Fiat 600 виступаючим ззаду капотом. Крім того, на відміну від прототипу, «Запорожець» замість 12 дюймових коліс отримав 13 дюймові, тому що ситуація з дорогами у нас в п'ятдесятих роках була не краще ніж зараз.

Але тоді гідність запорізьких автоконструкторів не давала їм задовольнитися простим копіюванням італійців. І саме у Запоріжжі і саме на основі «Запорожця» українці вперше в СРСР спробували випустити передньопривідний автомобіль. Ще на початку 60-х років саме у Запоріжжі, а не на ВАЗі, головний інженер «Комунара» Володимир Стешенко організував розробку переднього приводу в експериментальному цеху, спроектував рухливий стенд - автомобіль (вибирав комбінацію передньої і задньої підвісок). Незважаючи на те, що прототип передньопривідного «Запорожця» у 1975 році особисто схвалив наш земляк Леонід Ілліч Брежнєв, «московське лобі» не дозволило «молодшій сестрі» бути першою. Вихідці з Тольяттінського автозаводу в Мінавтопрому СРСР заблокували перспективну розробку Укравтопрому, але самі змогли випустити перший передньопривідний автомобіль у СРСР - «трьохдверку» ВАЗ 2108 тільки через 9 років у грудні 1984 р. (та й то за допомогою автоінженерів із Porshe). Та, втім, і після цього перспективну розробку «ЗАЗу» блокували, щоб не створювати конкуренцію «вісімці» і передньопривідна «Таврія» пішла у серію лише в 1988-му році (та й то на одному конвеєрі з «Запорожцем»).

Знята з виробництва «Таврія» була лише у 2008 році, а за минулі 20 років була всього лише раз модифікована в 1998-му році. Причому, рішення покласти край українському автопрому, знявши з виробництва останні українські автомобілі «Таврію» і «Славуту» (як і луцьку «Волинянку»), перейшовши на збірку застарілих корейських і китайських моделей, досі незрозуміле більшості громадян України.

Адже і «Таврія» і «Славута» навіть сьогодні (особливо по співвідношенню ціна - якість) - непогані автомобілі і навіть сьогодні (особливо напередодні другої хвилі кризи в Україні) були б затребувані українцями. А якби «Таврія», як перший радянський передньопривідний автомобіль побачила світ ще у 70-х роках, то вона б стала хітом продажів не тільки в СРСР, але і в Європі (адже у сімдесяті роки передньопривідних малолітражок практично не було навіть у світових автоконцернів) . По співвідношенню ціна якість у ті роки «Таврії» б не було рівних (а ми сьогодні бачимо, як Франція намагається захистити свій ринок від корейських авто, які виграють у французьких саме за цим критерієм).

Якби не підступи Москви, ЗАЗ вже у 70-ті роки міг би завоювати європейські та світові ринки, розвиватися і накопичувати прогресивний досвід й увійти у 21 століття флагманом автопрому.

А замість цього ми бачимо, як останні українські розробки були зняті з виробництва, а за українські автомобілі видається збірка застарілих корейських, китайських та російських автомобілів.

P.S. та втративши час, наздогнати світовий автопром вже складно. Не так давно росіяни намагалися відродити легендарний «Руссо - Балт», але прототип цього надрозкішного авто Impression вже зроблений на основі Mersedes - Benz і не на Російсько - Балтійському вагонному заводі, а німецькою фірмою «GERS».

Олег Назаренко,
Генеральний Директор
Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів

Теги: автобізнес, ВААІД, світовий автовиробник

Читайте також:
Продажи внедорожников и SUV Great Wall бьют рекорды
23.04.2013
Продажи внедорожников и SUV Great Wall бьют рекорды
«НІКО-Україна» - лідер продажів автомобілів Mitsubishi в 2012 році
04.02.2013
«НІКО-Україна» - лідер продажів автомобілів Mitsubishi в 2012 році
Пакет послуг PrecurePro: економія на кожному кілометрі
29.01.2013
Пакет послуг PrecurePro: економія на кожному кілометрі
П'ять авто-прогнозів на 2013 рік
26.01.2013
П'ять авто-прогнозів на 2013 рік
Nissan знижує ціни на електромобіль Nissan LEAF
25.01.2013
Nissan знижує ціни на електромобіль Nissan LEAF
Поліція Китаю пересяде на електромобілі BYD e6
15.01.2013
Поліція Китаю пересяде на електромобілі BYD e6
Компанія «Єврокар» підтвердила дію сертифікату ISO
28.12.2012
Компанія «Єврокар» підтвердила дію сертифікату ISO
Що чекає світовий авторинок у новому році
25.12.2012
Що чекає світовий авторинок у новому році
Авторинок України в листопаді: ТОП-20 з продажів
19.12.2012
Авторинок України в листопаді: ТОП-20 з продажів
більше новин »
Коментарі відвідувачів
17.10.2012 Автолюбитель
Що хорошого можна чекати від москалів? Гірше ворогів.

BMW Group відзначає кращі продажі у серпні за всю історію концерну

BMW Group відзначає кращі продажі у серпні за всю історію концерну

У серпні 2012 концерн BMW Group передав клієнтам по всьому світу 121 615 автомобілів BMW, MINI та Rolls-Royce. Зростання обсягу продажів у порівнянні з серпнем 2011 року, коли було продано 110 903 автомобіля, склало 9,7%.

Як українізувати світовий автопром

Як українізувати світовий автопром

Нещодавно у пресі прозвучала інформація, що GM буде вимушена для продажів "Шевроле" в Єгипті зняти знаменитий хрест з капота, щоб не ображати виглядом хреста почуття правовірних мусульман.

Наші послуги

Наші послуги

Тренінги, консультації, таємний покупець, CSI, он-лайн тестування....

У Тернополі менше купують дорогі авто

У Тернополі менше купують дорогі авто

Згідно статистики ринку автопродажів у вересні цього року в автосалонах Тернопільщини було реалізовано найменшу кількість дорогих автівок.

Що чекає світовий автопром у найближчі п'ять років

Що чекає світовий автопром у найближчі п'ять років

Напередодні відкриття автосалону в Детройті міжнародна консалтингова компанія KPMG запитала у топ-менеджерів галузі, яких кардинальних змін вони чекають у найближчі п'ять років

В 2012 році продажі КІА в Україні зросли на 53%

В 2012 році продажі КІА в Україні зросли на 53%

В 2012 році бренд КІА укріпив свої позиції на автомобільному ринку України: його частка досягла майже 7%

Компанія Great Wall Motor увійшла в Top-10 автовиробників Китаю

Компанія Great Wall Motor увійшла в Top-10 автовиробників Китаю

За підсумками продажів за 10 місяців 2012-го року компанія Great Wall Motor увійшла в десятку провідних автовиробників Китаю. Реалізувавши 492 900 автомобілів, GWM посіла 8-е місце і стала першою серед недержавних компаній.

''Богдан'' може закрити свій завод у Черкасах

''Богдан'' може закрити свій завод у Черкасах

Корпорація Богдан не виключає можливості закриття свого заводу з виробництва легкових автомобілів у Черкасах і переносу зварювального устаткування в Росію у рамках можливого поновлення реалізації проекту із створення автозаводу в РФ. Для цього в цей час корпорація веде переговори з рядом європейських автовиробників.

Відкрито новий центр SAIC Motor Corporatіon Lіmіted у США

Відкрито новий центр SAIC Motor Corporatіon Lіmіted у США

Основне завдання Центра: налагодження взаємовигідного співробітництва між авторинками Китаю і США

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта