28.09.2012

Сучасні коробки передач: короткий огляд

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Автоматична коробка передач з гідротрансформатором

Автоматична коробка передач з гідротрансформатором

Класична автоматична коробка передач складається з декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма). Управління процесом перемикання здійснюється за допомогою електроніки та гідравліки. Завдяки великому діапазону передавальних чисел двигун утримується в оптимальному діапазоні обертів.

Коробка перемикання з подвійним зчепленням

Коробка перемикання з подвійним зчепленням

Перший патент для коробки перемикання з подвійним зчепленням був отриманий ще в 1940 році. У 1980-х роках аналогічну ідею вперше використала в коробці DKG компанія Porsche в своїй моделі 956. У 2003 році компанія Volkswagen почала використовувати такий тип коробки перемикання передач у своїх автомобілях, з часом до них приєднався цілий ряд інших виробників.

Така коробка передач складається практично з двох механізмів, один з яких управляє непарними передачами, а другий - парними. У кожного механізму своє зчеплення, звідси і назва КПП. Під час прискорення в одному механізмі включена одна передача, наприклад 3-я, а в другому вже включена наступна, тобто 4-а. Фактично в такій коробці одночасно включені дві передачі, але хитрість полягає у тому, що у них різні механізми зчеплення, з яких включеним є тільки одне (у нашому випадку для 3-ої передачі). Коли настає момент переключитися на наступну передачу, відбувається відключення першого зчеплення (у нашому прикладі - для непарної передачі) і одночасне включення другого зчеплення (у нашому прикладі - для парної передачі). В результаті передача перемикається миттєво, без ривка і, головне, без переривання тягового зусилля від двигуна. Колись такий механізм дозволяв Порше вигравати гонки, а сьогодні він забезпечує комфорт, економію палива й еластичне прискорення.

Роботизована коробка передач

Роботизована коробка передач

Роботизовані коробки побудовані на базі стандартної механічної КПП. Головна особливість такої коробки полягає у тому, що перемикання передач і керування зчепленням виконує електромеханічний, або гідравлічний модуль. Головною перевагою такої коробки є економія палива, що досягається за допомогою грамотної і ретельно продуманої інженерами стратегії перемикання. Правильно підбираються електронікою передачі утримують двигун в оптимальному діапазоні обертів, що дозволяє ефективно використовувати його технічні можливості. Головний недолік - під час перемикання автоматика «вичавлює» зчеплення і цей момент відчувається водієм, як «некомфортний». Насправді, автоматика робить ті ж маніпуляції, що і водій під час перемикання передачі у звичайній механічній КПП. Складність сприйняття полягає у тому, що «робот» робить це самостійно, без водія і в той момент, коли водій цього, як правило, не очікує. Така бездіяльність водія у момент перемикання сприймається ним часто негативно. Головне розуміти, що роботизована коробка не є автоматичною у буквальному розумінні цього слова, це проста «механіка» з додатковими елементами роботизованого управління.

Безступінчата коробка передач (варіатор)

Бесступенчатая коробка передач (вариатор)

Варіатор складається з двох пар конічних дисків і ременя. Пара конічних дисків складається зі стаціонарного диска і пересувного диска. Управління первинного та вторинного комплектів дисків у протилежному напрямку. Зміна передавального числа відбувається за рахунок первинного тиску, притиск - за рахунок вторинного тиску. Притиск ременя для передачі крутного моменту відбувається за рахунок подачі тиску на пересувний диск у вторинному комплекті дисків.


Головна перевага такої коробки передач - високий комфорт під час перемикання, так як переривання тяги між двигуном і колесами у момент перемикання відсутня. Останній факт сприяє також і економії палива, але є у медалі й інша сторона - для захисту дисків від пошкодження електроніка управляє процесом перемикання вкрай обережно, що у деяких водіїв викликає відчуття «затягнутості». Друга складність - підвищений рівень шуму такої коробки, але всім зазначеним недолікам виробники останнім часом навчилися ефективно протистояти.

Механічна коробка перемикання передач

Механічна коробка перемикання передач

Механічна КПП являє собою набір пар шестерень різного діаметру. Одна з шестерень кожної пари розташована на валу, на який подається обертання від двигуна, - такий вал називається первинним. Друга шестірня знаходиться на валу, від якого обертання відводиться на ведучий міст.

Використання різного діаметру в наборах шестерень дозволяє отримати різне передаточне число. Це потрібно для того, щоб адаптувати крутний момент двигуна під швидкість руху автомобіля. Вибір підходящої передачі і безпосередньо включення передачі виконує водій самостійно за допомогою важеля перемикання. У момент перемикання коробку необхідно від'єднати від двигуна, це робиться за допомогою зчеплення, яким водій керує за допомогою педалі.

Теги: автоматична КПП, будова авто, механічна КПП, роботизована КПП

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

22 питання про коробку-автомат

22 питання про коробку-автомат

Якщо в вас автомобіль з автоматичною коробкою передач, то Вам обов'язково потрібно ознайомитися з відповідями на 22 питання про коробку-автомат розглянутими у цій статті

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор використовується в автоматичній КПП для з'єднання колінчастого валу двигуна із вхідним валом КПП

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

 Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину. Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом? 

Диференціал

Диференціал

Механізм, що дозволяє ведучим колесам обертатися з різною швидкістю, називається диференціал.

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромобілі та гібриди роблять наше життя цікавішим, а інженерів змушують розроблювати нові конструкції та висувати нові ідеї. Autoexpert.in.ua вирішив розібратися в конструкціях електромоторів і довідатися останні тенденції в цій сфері.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта