24.09.2012

Як розробляє шини Goodyear Dunlop? Погляд зсередини

Коли ви потрапляєте в лабораторію, в якій співробітники ходять у білих халатах, носять пробірки з різнокольоровими рідинами й оточені великою кількістю техніки, то перше що приходить у голову - це фармакологічний концерн, лікарня, або університет. У будь-якому випадку нікому не виникає асоціація про виробника шин. Виявилося, що у дослідницькому центрі Goodyear Dunlop є саме така лабораторія. І не тільки така, адже розробка нової шини - це дуже складний і високотехнологічний процес.

Читайте також:

Залучення клієнтів і автовиробників

Goodyear Dunlop

На початку процесу розробки нової шини визначаються цілі. Фокусом розробки може бути зниження витрати палива автомобіля, хороше зчеплення з мокрою дорогою або стійкість автомобіля на високій швидкості. Виробник шин проводить свої дослідження по всій Європі, щоб визначити переваги клієнтів і визначити майбутні тренди. Крім кінцевих споживачів продукції компанія опитує і виробників автомобілів: які нові моделі з'являться на ринку у найближчі роки? Яким вимогам вони повинні відповідати? Після того, як визначено профіль вимог, компанія визначає необхідні розміри майбутніх шин.

Функціональність вище, ніж дизайн


Goodyear Dunlop

Тепер черга за відділом дизайну. Він розділений на 2 частини. Креативні дизайнери, такі, як, Себастьян Фонтейн (Sebastian Fontaine) хочуть надати шині вишукану зовнішність: "Природно, на шині повинен добре проглядатися логотип компанії, потрібно врахувати особливості аеродинаміки, ну і зимова шина повинна виглядати, як справжня зимова шина." Для цього опрацьовуються численні пропозиції і передаються на технічну реалізацію. Технічний дизайнер, у нашому випадку Міхаель Роберт (Michel Robert) і його команда розглядають отримані ідеї і вирішують, які з них можна реалізувати на практиці. Команда техніків може провести теоретичну симуляцію і прорахувати опір коченню, рівень шуму, керованість на сухій і мокрій дорозі, а також ефект аквапланування. "Шина повинна не просто красиво виглядати, але і відмінно виконувати своє призначення", - наголошує Роберт.

"Гарний кухар"


Goodyear Dunlop

За допомогою спеціального програмного забезпечення - до речі, з його допомогою компанія Airbus розробляла свого велетня A380 - на комп'ютері створюється і обробляється керована 3D-модель шини. При цьому можна точно визначити, які матеріали і в якому місці необхідно застосовувати. Ця комбінація залежить від вимог до шини і від витрат на її виготовлення. Відповідним чином варіюються складові компоненти: сталь, поліестер, нейлон або арамід.

Goodyear Dunlop

Шина легкового автомобіля складається з 25 різних компонентів і містить 15 різних субстанцій. Понад 100 матеріалів знаходять своє застосування. Найбільша таємниця шини - це склад гуми. Конструктор "працює як хороший кухар", - підкреслює Клаус Шульмайстер (Klaus Schulmeister), який є одним із «шинних кухарів» компанії Goodyear Dunlop. Йому доводиться довго возитися у лабораторії в пошуку підходящої суміші для нової моделі. Серед інгредієнтів - каучук, сажа, кремній і хімічні добавки.

Виготовлені вручну прототипи

Goodyear Dunlop

Після того, як розробники визначили рецепт майбутньої шини, всі необхідні компоненти і малюнок профілю, створюються перші прототипи. Вони створюються за точним вказівкам розробника і у більшості випадків вручну. Шина отримує свій профіль в процесі вулканізації у печі з пресом. Перші прототипи розрізають відразу ж після «випічки», щоб подивитися, чи відповідає стан гуми вимогам не тільки зовні, але і всередині. Тільки після декількох пробних виготовлень з'являються перші екземпляри для тестових поїздок, які спочатку проводяться на перевірочних барабанах у лабораторії і частково на спеціально підготовлених ділянках дороги. Понад 70 000 шин «проїжджають» щорічно 60 мільйонів кілометрів у лабораторії і близько 1,5 мільйона кілометрів на дорозі.

Goodyear контролює понад 50 критеріїв

Goodyear Dunlop

У листопаді 2012 року Євросоюз вводить нове позначення шин. Для цього виробникам доводиться перевіряти цілий ряд додаткових критеріїв: опір коченню, зчеплення на мокрій дорозі і шумність. Компанія Goodyear Dunlop перевіряє також і поведінку на сухій дорозі, поведінку шини під час аквапланування, внутрішній шум, стабільність на високій швидкості, знос профілю і комфорт руху. Понад 50 критеріїв виробник враховує на етапі розробки шини і цим відрізняється у кращу сторону від дешевих постачальників з Азії. Всі результати тестів передаються назад команді розробників, які у черговий раз вносять поліпшення в шину.

Goodyear Dunlop

Наступний етап перевірок - робота з поліпшеними прототипами. Цей процес повторюється до тих пір, поки не буде досягнутий бажаний результат. Тільки після цього починається масове виробництво. Goodyear Dunlop виробляє щорічно на своїх заводах у Європі понад 70 мільйонів шин марки Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava та Debica. Для доведення шини до серійного виробництва вимагається від трьох років і більше. Як тільки шина надійшла в продаж, відразу ж починається розробка нової моделі і весь процес починається спочатку.

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Тест зимових шин 2012: 8 преміум-моделей у порівнянні

Тест зимових шин 2012: 8 преміум-моделей у порівнянні

Вісім шин преміум-класу популярного розміру 205/55 R 16 H пройшли детальний тест. Серед них: новинка Conti TS 850, оновлені моделі Bridgestone, Michelin і Nokian

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

 Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину. Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом? 

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

ASR – антипробуксувальна система

ASR – антипробуксувальна система

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта