Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Вся інформація про: Mercedes-Benz

За матеріалами сайту: www.autobild.de

Ми любимо свої машини та висловлюємо щире бажання піклуватися про них. Для цього взимку багато хто з нас прогріває двигун перед поїздкою, вважаючи, що так для нього краще. Чи дійсно це так?

Якщо вірити розробнику двигунів фірми Mercedes-Benz, Леопольду Мікуліку (Dr. Leopold Mikulic), сучасні мотори одразу ж після пуску легко переносять повний газ. Але ми рекомендуємо бути обачним: мотор та його внутрішні компоненти складаються з різних матеріалів, котрі по-різному прогріваються після пуску двигуна та відповідно по-різному розширюються. 

Современные автомобили не нуждаются в прогреве двигателя даже зимой

 

Конструктивно так склалося, що поршень прогрівається в першу чергу. При цьому, чим більше ми тиснемо на газ, тим швидше він прогрівається. Його циліндри, що омиваються охолоджувальною рідиною, при цьому прогріваються відносно повільно. Це може призвести до того, що поршень не буде вміщуватися всередині циліндра і заклинить. 

На нових автомобілях, привезених з-за океану, часто зустрічаються задир в циліндрах – це наслідок перегонів автомобілів у холодному стані на корабель, по кораблю та з корабля. Щоб не залило свічки, перегонники часто безжалісно витискають повний газ.

З педаллю газу потрібно обходитися акуратно

Друге слабке місце – прокладка головки блоку циліндрів. У більшості випадків головка блоку циліндрів виготовляється з алюмінію, вона прогрівається швидше, ніж блок двигуна з чавуну (на двигунах із блоком з чавуну цей фактор впливає мало). Між цими компонентами знаходиться прокладка головки блоку циліндрів, призначена компенсувати зміщення головки та блоку відносно один одного. При цьому ще додається тиск у камерах згоряння, котрий у сучасних двигунах може досягати 200 бар. Вже навіть за цією причиною рекомендується бути спокійнішим з педаллю газу на холодному двигуні.

Наступний важливий момент – мастило двигуна: холодне мастило є в'язким, насос тяжко продавлює його до місць змащування. Поки мастило надійде до останнього штовхача клапану у головці блоку циліндрів, може минути близько 10 секунд, весь цей час деякі елементи працюють насухо. Мастила з низькою в'язкістю 0-W-30 чи 0-W-40 працюють у цьому випадку краще, але за великого холоду їх в'язкість також обмежена. Окрім того, моторне мастило працює найбільш ефективно тільки після досягнення робочої температури – близько 80 градусів.

Подождав пару секунд после пуска двигателя, можно ехать, избегая высоких оборотов двигателя

Дайте двигуну попрацювати декілька секунд на холостому ході, а потім можна спокійно їхати

Проблема у тому, що водій ніяк не може взнати температуру мастила, а температура охолоджувальної рідини не є в цьому випадку показною. У той час як індикатор температури рідини показує деяку температуру, мастило може бути ще абсолютно холодним. Для прогрівання мастила до 80 градусів потрібно проїхати майже 20 км. На автомобілях з теплообмінником масло-вода (наприклад, сучасні дизельні двигуни з прямим впорскуванням) мастило прогрівається швидше, на старих автомобілях з великою кількістю мастила у піддоні (наприклад, Alfa, Porsche, старі дизельні двигуни) мастило взагалі рідко досягає робочої температури. При цьому абсолютно все одно, чи ввімкнена пічка у салоні чи ні – німецький журнал autobild.de провів експеримент і не зміг встановити яку-небудь різницю.

То як же потрібно прогрівати двигун взимку?

То як же все-таки заводити двигун у холодну погоду? Прогрівання на автомобілі, котрий стоїть, виключається – у цьому випадку зношування розподільного валу максимальне. Та й сам двигун прогрівається вкрай повільно – без навантаження він може до півгодини працювати, перш ніж стрілка індикатора температури почне змінювати своє положення. Autoexpert.in.ua рекомендує: заводимо двигун, чекаємо декілька секунд (за цей час можна пристібнути пасок безпеки) і можна їхати, уникаючи повного газування. Переключайтеся на наступну передачу раніше – на 2000 – 2500 об/хв. 

Прогрев двигателя на холостом ходу приводит к усиленному износу компонентов (на рисунке показан износ распределителнього вала)

Ціль проста – даємо двигуну навантаження – так він прогрівається швидше, та уникаємо високих обертів, так як мастило ще не набуло оптимальної в'язкості.

У такому підході є ще й позитивний побічний  ефект – так двигун прогрівається швидше, а це означає, що пічка в салоні почне працювати раніше і Вам не доведеться без кінця мерзнути.

Теги: двигун, зима

Читайте також:
Як розморозити заледенілий автомобіль
14.11.2016
Як розморозити заледенілий автомобіль
5 порад для водіїв взимку
21.12.2015
5 порад для водіїв взимку
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не вкрали
17.03.2015
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не вкрали
Українські водії все більше віддають перевагу газу замість бензину
12.03.2015
Українські водії все більше віддають перевагу газу замість бензину
В Україні з'явився мобільний посібник з експлуатації автомобілів Nissan
11.03.2015
В Україні з'явився мобільний посібник з експлуатації автомобілів Nissan
Як збільшилися ціни на літню гуму?
11.03.2015
Як збільшилися ціни на літню гуму?
Що слід зробити, щоб ваш акумулятор служив довше?
11.03.2015
Що слід зробити, щоб ваш акумулятор служив довше?
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не став легкою здобиччю крадіїв
10.03.2015
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не став легкою здобиччю крадіїв
Эксперт про майбутнi ціни на пальне
07.03.2015
Эксперт про майбутнi ціни на пальне
більше новин »
Коментарі відвідувачів
12.12.2014 Сергей, Минск
Ну, хорошо. Сел, завелся, поехал через 10 секунд. А как быть с замерзшим ветровым стеклом? Холодным воздухом не очень-то обдуешь.
04.12.2014 Павел
Прогрев - совковские заморочки для владельцев Жигулей - они на холодную прото не едут. Современную машину прогревать не надо, вот вам доказательства http://www.allogarage.info/2014/12/blog-post_3.html
04.11.2012 олег, киев
никто с законами физики и не спорит, в статье речь о том, что прогрев без нагрузки происходит медленно, а износ быстро
03.11.2012 сергей,киев
двигатель должен быть прогретым.потом давайте ему нагрузку.закон физики отменить нельзя.

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

 В Лапландії на Вас чекає краса північної природи, незвичайна гостинність лапландців і високий рівень сервису. Зима в Лапландії починається в жовтні, коли випадає перший сніг (по якому вже можна кататися на лижах). Скоро починаються справжні снігопади, і тоді на маршрути відправляються мотосани, олені і собачі запряжки. 

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

Поради водію для їзди взимку [2]

Поради водію для їзди взимку [2]

Колектив autoexpert.in.ua рекомендує автолюбителям підготуватися до експлуатації автомобіля в зимових умовах. Для цього ми підготували для вас другою добірку нескладних порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися у смузі руху.

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Для того, щоб зима принесла Вам виключно позитивні емоції, а Ваш автомобіль злагоджено Вам в цьому допомагав, за ним треба доглядати. По-зимовому.

У чому переваги дизельного двигуна?

У чому переваги дизельного двигуна?

Зростання цін на пальне, і особливо на дизельне паливо, давно привертає загальну увагу, і навколо дизельних технологій не зникають суперечки. У той самий час прихильники "дизеля" наводять низку аргументів на його користь.

Як відрізнити битий автомобіль від небитого?

Як відрізнити битий автомобіль від небитого?

Зважившись придбати уживане авто, потрібно все ретельно перевірити. Даний матеріал підкаже Вам, на що потрібно звернути увагу при виборі авто, як зрозуміти, чи була машина бита і на Скільки вона постраждала. Запам'ятайте, що поспіх в купівлі вживаного автомобіля може тільки зашкодити.

Тонкощі при мийці двигуна автомобіля

Тонкощі при мийці двигуна автомобіля

У наші дні майже всі автомийки крім основних послуг пропонують також мийку двигуна за цілком розумні гроші. З першого погляду все виглядає не складно.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта