01.07.2012

Електромобілі будуть заряджатися від трамвайної мережі

За матеріалами сайту: auto.oboz.ua

Електромобілі будуть заряджатися від трамвайної мережіПовна зарядка акумуляторів електромобіля від побутової розетки займає багато часу. Процес можна скоротити до 20 хвилин, якщо підживлювати зарядні станції від трамвайної контактної мережі.

Про переможний хід електромобілів, про те, як вони стрімко завойовують ринок, говорити не доводиться. Скоріше навпаки, у ЗМІ раз у раз з'являються повідомлення негативного характеру: в однієї моделі зайнялася акумуляторна батарея, в інший максимальний пробіг без підзарядки виявився вдвічі менше офіційно заявленого... Та й ціни, треба сказати, є серйозним аргументом проти покупки електромобіля. Але головні фактори, що гальмують сьогодні розвиток цього сегмента автомобільного ринку, - все-таки  технічного характеру.
 
Професор Адольф Мюллер-Хелльман, консультант Об'єднання німецьких транспортних підприємств, пояснює: "Три основних аргументи проти електромобілів зводяться до наступного: занадто дорогі акумулятори, занадто мало зарядних станцій і занадто довгий процес підзарядки. Отож, завдяки нашому проекту ці аргументи втрачають силу".

Побутова мережа погано підходить для зарядки електромобілів

Проект, про який говорить учений та який він представив на минулому четвертому німецькому з'їзді электромобилестроителей в Ессені, повинен бути реалізований в Ахені. На вартість акумуляторних батарей він, щоправда, вплине лише побічно, але проблему зарядки, справді зможе вирішити - принаймні , почасти.

Справа в тому, що наша звичайна побутова електромережа напругою 230 вольт розрахована на силу струму до 15 амперів, а це значить, що вона може підживлювати пристрій потужністю не більше 3,5 кіловат. Зрозуміло, що повна зарядка електромобільного акумулятора за таких умов займе багато годин. Але цей час можна істотно скоротити. "Для повної зарядки електромобіля цілком достатньо 20-30 хвилин, якщо у вашому розпорядженні є джерело постійного струму потужністю у 40 кіловат", - говорить професор Мюллер-Хелльман. Одне засмучує: всі звичайні, тобто  загальнодоступні мережі електропостачання поставляють змінний струм. А виходить, для міських станцій заправлення електромобілів знадобляться потужні випрямлячі та підвищувальні трансформатори.

Замість побутової розетки - трамвайна контактна мережа

Однак є й інший вихід - використати для цієї мети трамвайну контактну мережу. Саме в цьому і полягає суть пілотного проекту в Ахені. Адже електроприводи трамваїв і поїздів метро працюють на постійному струмі - як правило, напругою 750 вольтів, - який зі звичайного трифазного струму виробляється спеціальними підстанціями.
 
Отож, потужності цих так званих тягових підстанцій цілком достатньо, щоб підживлювати високошвидкісні зарядні пристрої для електромобілів, говорить професор Мюллер-Хелльман: "Тягові підстанції побудовані з таким розрахунком, щоб забезпечувати одночасний розгін двох повних поїздів, причому з досить високим прискоренням. Тобто,  в якісь моменти вони роблять дуже сильний струм, а потім простоюють, чекаючи наступного поїзда. Так сказати, ледарюють".
 
Цей потенціал можна використати для зарядки електромобілів, адже вона вимагає значно меншої потужності, ніж розгін двох трамваїв. Пілотний проект в Ахені покликаний довести це на практиці.

Трамвай як основа електромобільності міста

Трамвайне повідомлення тут було скасовано в 1974 році. Тепер - у зв'язку з розширенням кампуса досить престижної Ахенскої вищої технічної школи - місцева влада вирішила прокласти нову трамвайну лінію, яка перетинає місто у східно-західному напрямку. Підстанції, які живлять контактну мережу нової трамвайної лінії, повинні при цьому використовуватися і для зарядки всіх видів електротранспорту, будь то електрогрузовики, електровелосипеди, електротаксі чи приватні електрокари.

"Тягові підстанції в Ахені передбачається розмістити таким чином, щоб трамвайна лінія утворила свого роду кістяк, основу електромобільності міста", - пояснює професор Мюллер-Хелльман. Проект - якщо він буде остаточно схвалений - повинен бути завершений до 2019 року.

Важливо відзначити, що таке використання "не за призначенням" трамвайних тягових підстанцій обіцяє чималу вигоду і самій трамвайній компанії. Але не у формі платежів за електроенергію на зарядку електромобілів, а у формі дешевих акумуляторних батарей. "Уже сьогодні очевидно, що літій-іонні акумулятори у найближчі роки значно здешевіють", - говорить професор Мюллер-Хелльман. Це зрозуміло: чим більш широке поширення одержить електротранспорт, тим вище будуть обсяги виробництва акумуляторів, що неминуче приведе до зниження цін.

Хороші акумулятори і трамваю не завадять

Адже акумуляторні батареї будуть аж ніяк не зайвими і у трамваї: по-перше, вони дозволять долати окремі ділянки траси без повітряного контактного проведення, які довелося б тягти через історичну частину міста. Навряд чи таке проведення здатне прикрасити той же Ахен.

По-друге, акумулятори у трамваях зможуть розвантажити саму контактну мережу. Проблема у тому, що при гальмуванні електродвигун працює в режимі електрогенератора, і сила вироблюваного при цьому так називаного рекуперативного струму, що йде назад у контактну мережу, може досягати досить високих значень. Ці потужні "удари струму" негативно відбиваються на стабільності контактної мережі. Отож , акумулятори в трамваї могли б пом'якшити ці удари і використати "зайву" електроенергію для підзарядки.

Професор Мюллер-Хелльман пояснює: "Так ми уникаємо втрат у контактній мережі. Трамвай, рушаючи з місця, бере струм з акумулятора. У результаті акумулятор частково розряджається і знаходить здатність прийняти надлишки рекуперативної електроенергії при черговому гальмуванні, розвантажуючи тим самим контактну мережу". Принаймні, так це виглядає у теорії. А  чи підтверджується вона практикою, стане ясно після реалізації пілотного проекту в Ахені.

Теги: електромобіль, зарядка

Читайте також:
Нове джерело енергії Tesla Model 3 – сонячні батареї
08.11.2016
Нове джерело енергії Tesla Model 3 – сонячні батареї
Автопілот нового покоління анонсований Tesla
24.10.2016
Автопілот нового покоління анонсований Tesla
26.03.2015
«Українська Асоціація Учасників Ринку Електромобілів» - створено нову громадську спiлку
Електромобіль Soul здобув звання Зеленого автомобіля року в Канаді!
26.03.2015
Електромобіль Soul здобув звання Зеленого автомобіля року в Канаді!
«Електромобільність» Bosch Факти про технології виробництва акумуляторних батарей для гібридних і електродвигунів
24.03.2015
«Електромобільність» Bosch Факти про технології виробництва акумуляторних батарей для гібридних ...
Гібридні автомобілі Toyota – новий шлях до екологічної гармонії
06.03.2015
Гібридні автомобілі Toyota – новий шлях до екологічної гармонії
VOLVO CARS ПРЕДСТАВЛЯЄ У ЖЕНЕВІ НОВИЙ V60 D5 TWIN ENGINE SPECIAL EDITION
02.03.2015
VOLVO CARS ПРЕДСТАВЛЯЄ У ЖЕНЕВІ НОВИЙ V60 D5 TWIN ENGINE SPECIAL EDITION
«Электрический» круг Nissan ZEOD RC и последовавшее за ним разочарование
18.06.2014
«Электрический» круг Nissan ZEOD RC и последовавшее за ним разочарование
Электрокары Mitsubishi I-MiEV стали патриотичными
05.06.2014
Электрокары Mitsubishi I-MiEV стали патриотичными
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Позитивні та негативні сторони, а також вся неприваблива правда про електромобілі

Позитивні та негативні сторони, а також вся неприваблива правда про електромобілі

Електромобілі, тобто засоби пересування, які замість двигунів внутрішнього згоряння приводяться у рух електричними моторами й контролерами, уже довели, що є гарною заміною традиційним автомобілям

Майбутнє за екологічним транспортом

Майбутнє за екологічним транспортом

Процес прискорення подолання відстаней ніколи ще не був настільки швидкоплинним, як у минулому столітті. На відміну від покоління наших предків, люди, які живуть у наш час, є більш мобільними

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромобілі та гібриди роблять наше життя цікавішим, а інженерів змушують розроблювати нові конструкції та висувати нові ідеї. Autoexpert.in.ua вирішив розібратися в конструкціях електромоторів і довідатися останні тенденції в цій сфері.

Війна цін: вартість електромобіля Nissan Leaf шокує конкурентів

Війна цін: вартість електромобіля Nissan Leaf шокує конкурентів

  Електромобіль за доступною ціною: в США почались продажі Nissan Leaf, вартість якого завдяки екологічній знижці не перевищує ціну звичайного автомобіля з бензиновим двигуном. Клієнтів багато, конкуренти розгублені.  

Електромобілі: Volvo також взялася за випробування індуктивної зарядки

Електромобілі: Volvo також взялася за випробування індуктивної зарядки

До проекту з розробки індуктивної станції для зарядки акумулятора електромобілів підключилась компанія Вольво.

Honda EV-STER: спортивний електромобіль із 3-мірним щитком приладів

Honda EV-STER: спортивний електромобіль із  3-мірним щитком приладів

Honda представляє на автошоу "Токіо 2011" концепт Small Sport EV, скорочено EV-STER, - спортивний електромобіль наступного покоління. 

Розроблено універсальний зарядний пристрій для електромобілів

Розроблено універсальний зарядний пристрій для електромобілів

Ріст попиту на електричні транспортні засоби порушує питання про те, як вони будуть заряджатися на зарядних станціях, мережа яких поступово розвивається у деяких країнах, якщо кожен автовиробник розробив свою власну техніку зарядки

BMW представляє концепти i3 та i8

BMW представляє концепти i3 та i8

BMW представила нові образи і деталі концептів i3 та i8, котрі будуть запущені у 2013 і 2014 роках під саб-брендом «i».

Автоновинки 2012: Tesla

Автоновинки 2012: Tesla

Tesla перестає бути виробником однієї єдиної моделі, спектр її продукції розширюється.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта