21.05.2012

Чого нам варто будинок побудувати, або Скільки коштує створення й обслуговування страхової компанії

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Автор: Дмитро Зотов, всі статті автора

Чого нам варто будинок побудувати, або скільки коштує створення й обслуговування страхової компаніїСьогодні ми говоримо з новачками та про новачків ринку, оцінюємо вартість запуску власної страхової компанії у сучасних умовах для інвестора.

Іноземці, які приходять.

Страхова група ЄВРОПА, яка входить у польський Гетин Холдинг і спеціалізується на банкострахуванні, заявила про вихід на український ринок. Із цією метою, наприкінці 2011 року зареєстровані дві страхові компанії, Еуропа.УА й Еуропа.УА Життя. За офіційною інформацією, отриманої від представників групи, рішення про інвестування у страховий сектор України прийнято виходячи із заміченого "великого потенціалу для розвитку". Іноземці явно обережні з активним запуском. За словами Глави правління групи страхових компаній "EUROPA.UA" Владислава Лебединця, "агресія входження на ринок" буде помірною. Розмір інвестицій на даний момент обмежується статутним капіталом двох акціонерних товариств. Владислав говорить, що акціонери "поки що будуть придивлятися до ринку". Воно і зрозуміло, адже в обраному сегменті найбільше досягла успіху на сьогодні споріднена із Приватбанком СК "Ингосстрах", практично всі страхові компанії так чи інакше відкушують потроху від шматка пирога за назвою банкострахування. Але сьогодні не про це.

Крім ЄВРОПИ "повивчати" український ринок страхування вирішив ще один зі світових лідерів у сфері страхування та перестрахування ACE Group, який оголосив цього року  про відкриття свого представництва у Києві. У завданнях нового представництва, крім вивчення можливостей роботи на українському ринку страхування майна та страхування відповідальності, також озвучується підтримка міжнародних клієнтів ACE. З огляду на послужний список Юрія Шустика, який очолив представництво, на першому етапі варто очікувати реєстрації представництва як страхового брокера, і тільки згодом мова може йти про створення повноцінної страхової компанії.

Отже, порахуємо!

Основних варіантів запустити страхову компанію три: створювати "з нуля", купити "пустушку" з мінімальним набором ліцензій, або придбати діючий бізнес. Узагальнено порівняння розходжень у способах наведено у таблиці:

Спосіб запуску

Орієнтовна віртість, дол. США

Додаткові витрати

Переваги

Недоліки

Реєстрація нової компанії

10-100 тис.*

Плата за користування ресурсами для формування статутного капіталу, отримання статусу фінустанови, отримання ліцензій

Юридична чистота, реєстрація тільки потрібних видів страхування

Тривалий  (2,5 – 6 міс.) та важко передбачуваний процес реєстрації, період очікування для участі в обов'язкових видах страхування **

Купівля «чистої» компанії  із набором ліцензій

від 80 тис.

Отримання ліцензій на додаткові види страхування, «створення» акціонерів компанії

Мінімальний строк для початку операцій, можливість економії засобів, необхідних для формування статутного капіталу

Може знадобитися аудит; відсутність ділової репутації  в  установи

Купівля діючого бізнесу

від  125 тис.

Аудит, оцінка реальної  вартості бізнеса

Можливість використання репутації на ринку, збереження  кадрів та клієнтів

Тривалий переговорний процес, можливість придбати «кота у мішку»

* - залежно від  наявності сформованого статутного капіталу, офіційності проходження процедур, вартості послуг юридичних фірм;

** - за ліцензійними умовами ОСЦПВ (обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), компанія повинна мати досвід роботи на ринку добровільного страхування автотранспорту більше 3-х років

Чого нам варто будинок побудувати, або скільки коштує створення й обслуговування страхової компаніїВартість створення нової страхової компанії коментує старший партнер Юридичної фірми "Кашпоров і партнери" Володимир Кашпоров: "реєстрація компанії обійдеться новим власникам у 10-20 тисяч у.о. (залежить від організаційно-правової форми й інших факторів); дана вартість не враховує необхідність формування статутного капіталу".

Нагадаю, що мінімальний розмір статутного капіталу, необхідний Законом України "Про страхування" для ризикового страховика на сьогодні встановлений у розмірі 1 млн. Євро, лайфового 1,5 млн. Євро. Володимир Кашпоров говорить, що ринок справляється з питанням формування статутного капіталу різними способами, деякі страхові примудряються вирішити дане питання за 40-50 тис. зелених. Точно назвати строк реєстрації під-ключ не може ніхто. У середньому необхідно орієнтуватися на 2,5-6 місяців, насамперед  - залежно від  організаційно-правової форми.

Владислав Лебединець, який особисто зіштовхнувся з реєстрацією нових страхових компаній (дата реєстрації очолюваних їм компаній - листопад 2011 року), уточнює, що вартість входження має дуже велике навантаження у вигляді оплати різного роду послуг. За його словами, для польських інвесторів вона склала на даний момент більше 200 тис. доларів (за дві компанії). Не уточнюючи персоналій, Владислав говорить про "ускладненість і бюрократизованність" процедур реєстрації, про те, що "практично завжди ігнорується закон, і очевидним є чиновницьке свавілля та небажання виконувати свої функції належним чином". Змін останнім часом  у роботі Нацфінпослуг Владислав також не помітив, хоча і допускає невелику ймовірність, що вони з'являться після проведеної зараз реорганізації.

Реалії ринку.

Уцілому, новачки страхового ринку розглядають ситуацію для входження на ринок позитивно. Так, наприклад, Генеральний директор ОДО "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "АКТИВ - ГАРАНТ" Олег Вовченко, чия компанія змінила склад акціонерів зовсім недавно, вважає, що 2009 рік став для ринку страхування в Україні серйозним випробуванням на міцність. У період кризи відбувся "природний відбір" серед страхових компаній. На ринку залишилися найстійкіші, гнучкі та пристосовані компанії. І це, як виявилося, не завжди були найбільші страховики. Саме тому, за словами Олега, створення та виведення на ринок страхових компаній у цей час - це одна з конкурентних переваг, такі компанії, як його, не обтяжені великими страховими зобов'язаннями, боргами, і більш прагматичні у формуванні своїх  страхових портфелів.

Максим Туз, Голова Правління СК «Арсенал Страхування»Прокоментувати можливості запуску новачків на українському страховому ринку ми також попросили керівника однієї з компаній, яка найбільш динамічно розвивається, зареєстрованої наприкінці  2005 року, і увірвалася за підсумками 9 місяців 2011 року в ТОП-15 за об'ємом валових платежів. На наші питання відповідає Максим Туз, Голова Правління СК "Арсенал Страхування".

Оцініть, будь ласка, вартість входження у страховий ринок на сучасному етапі.

Вартість входження однозначно виміряти неможливо. Якщо говорити про грошовий еквівалент, то основні витрати лягають на персонал, інвестиції у СРМ системи, що дозволяють компанії бути конкурентноздатною, а також на отримання ліцензій. Значні засоби необхідні для розвитку регіональної мережі. Далі можна багато чого перераховувати, як говорять, хто на що горазд, які висоти ставлять перед компанією. Розмір входження на сучасний страховий ринок становить від 100 тис. до 1 млн. доларів США.

Що зараз простіше: купити діючу СК або пройти повну процедуру реєстрації?

Дивлячись, яку мету переслідувати. Придбання діючої СК несе за собою ряд ризиків, а також певні зобов'язання страхової компанії, які на початку можуть бути не виявлені аудитом.

Мінусом придбання нової страхової компанії буде той факт, що компанія  не зможе працювати за всіма видами страхування відразу. Наприклад, для здійснення страхової діяльності у сегменті ОСЦПВ знадобиться три роки існування компанії на ринку та підтвердження її фінансової стабільності.

Але, якщо ж у планах відразу влитися у великий бізнес, і при цьому необхідний великий перелік ліцензій, у цьому випадку єдиний варіант  виходу на ринок - придбання вже існуючої страхової компанії з розвиненою регіональною мережею.

Якщо обрано шлях створення компанії  "з нуля", особливо, якщо це кептивний бізнес, одержувати ліцензії можна поступово, таким чином, розширюючи перелік страхових послуг.

Чи складніше сьогодні запустити страхову компанію "з нуля", ніж, наприклад 5 років тому; які зміни Ви відзначили у сфері регулювання ринку фінансових послуг останнім часом ?

Звичайно, зміни є. Бізнес змінюється не тільки страховий, але і всі сектори економіки країни. 5 років тому були зовсім інші підходи до бізнесу й інше законодавство.

Зараз діяльність Нацфінпослуг спрямована на очищення ринку від несумлінних страховиків. Я вітаю нові зміни, які відбуваються останнім часом  на фінансовому ринку та вважаю, що нові правила не заважають чесним СК, професіоналам своєї справи здійснювати діяльність належним чином.

Чи можете Ви привести приклади нових страхових компаній, які можуть з'явитися на ринку найближчим часом?

Ми не очікуємо сильних міжнародних гравців, весь страховий бізнес буде серед уже існуючих на ринку компаній. Можливо, буде перерозподіл команд компаній усередині існуючого ринку страхування.

І наостанок, ще кілька слів із приводу перспектив.

Страхування не сильно піддалося кризовим явищам, навіть частково показало приріст, це при тому, що українська економіка дотепер не відійшла від кризи остаточно. Ми використали кризу у своїх цілях, це дало нам поштовх для серйозного росту. Ми активно розвивали альтернативні канали продажів і нарощували свій портфель.

Тому, ми оптимістично налаштовані на подальший розвиток, розраховуємо, що ринок страхування буде рости, очікуваний приріст ринку складе 10-15%. Це нормальна тенденція у нинішніх економічних умовах. Я думаю, у цілому, це все створить умови, при яких позиції сильних страховиків можуть послабитись, а більш дрібні компанії, навпаки, мають шанс увійти до числа лідерів.

Теги: автобізнес, автостраховка

Читайте також:
Неприємний сюрприз для власників незастрахованих автомобілів
30.08.2016
Неприємний сюрприз для власників незастрахованих автомобілів
КАСКО дешевшає і стає сезонним
08.02.2013
КАСКО дешевшає і стає сезонним
Із завтрашнього дня отримати гроші по автостраховці стане простіше
04.02.2013
Із завтрашнього дня отримати гроші по автостраховці стане простіше
«Зелена карта» дорожчає
02.02.2013
«Зелена карта» дорожчає
Скільки коштуватиме застрахувати авто в 2013 році
05.01.2013
Скільки коштуватиме застрахувати авто в 2013 році
Страхування автодилерів
04.12.2012
Страхування автодилерів
Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховку
23.11.2012
Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховку
Новинки закону про автострахування
21.11.2012
Новинки закону про автострахування
7 міфів про страховки КАСКО
14.10.2012
7 міфів про страховки КАСКО
більше новин »
Коментарі відвідувачів

У яких випадках можливі відмови у виплатах за ОСАЦВ

У яких випадках можливі відмови у виплатах за ОСАЦВ

Щоб відмовити у виплаті за ОСАЦВ, у страхувальників є зовсім небагато причин. Їх може бути всього десять, половина з них - найбільш небезпечні.

BMW Group відзначає кращі продажі у серпні за всю історію концерну

BMW Group відзначає кращі продажі у серпні за всю історію концерну

У серпні 2012 концерн BMW Group передав клієнтам по всьому світу 121 615 автомобілів BMW, MINI та Rolls-Royce. Зростання обсягу продажів у порівнянні з серпнем 2011 року, коли було продано 110 903 автомобіля, склало 9,7%.

В 2012 році продажі КІА в Україні зросли на 53%

В 2012 році продажі КІА в Україні зросли на 53%

В 2012 році бренд КІА укріпив свої позиції на автомобільному ринку України: його частка досягла майже 7%

Як вибрати автостраховку

Як вибрати автостраховку

Купуючи автостраховку, кожен з нас керується своїми критеріями:  хтось шукає рейтинги надійності страхових компаній, хтось прислухається до порад друзів, хтось іде до найближчого агента або взагалі купує поліс у першої  машини, що попалася, на дорозі

Страхування автодилерів

Страхування автодилерів

Розвиток страхового ринку в Україні й СНД іде приблизно по одному сценарію...

Наші послуги

Наші послуги

Тренінги, консультації, таємний покупець, CSI, он-лайн тестування....

KIA Sportage: перший в класі, класний у першості!

KIA Sportage: перший в класі, класний у першості!

КІА Sportage, один з найбільш зухвалих автомобілів модельного ряду КІА, став першим в класі SUV-compact за підсумками першого півріччя*. За шість місяців поточного року за яскравий КІА Sportage в Україні гаманцем проголосувало більше півтори тисячі автолюбителів України!

Несподіванка: найбільш продаваний автомобіль у світі в 2012 році

Несподіванка: найбільш продаваний автомобіль у світі в 2012 році

Це справжня несподіванка, адже найбільш продаваним автомобілем року став не Фольксваген і навіть не Тойота...

У Тернополі менше купують дорогі авто

У Тернополі менше купують дорогі авто

Згідно статистики ринку автопродажів у вересні цього року в автосалонах Тернопільщини було реалізовано найменшу кількість дорогих автівок.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта