23.11.2012

Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховку

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Автор: Дмитро Зотов, всі статті автора

Сьогодні ми аналізуємо інтернет-сервіси, що дозволяють замовити й оплатити автостраховку. Наскільки розвинені ці послуги, основні гравці ринку, поговоримо про створення нових магазинів у мережі.

Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховкуПро постійне розширення можливостей використання мережі Інтернет з погляду  розвитку продажів сьогодні знають, мабуть, навіть молодші школярі. Швидкість оброблення запитів, доступність цінової інформації, онлайн-оплата та доставка замовлень, та чи варто перераховувати всі переваги?!

Зрозуміло, що сайти із продажів  автостраховок ростуть як на дріжджах, і тільки найпотужніші або найскромніші страховики не йдуть у мережу. Як говорить  Дмитро Лисаковський, власник веб-студії Dena.com.ua, Інтернет сьогодні це найдешевший  спосіб просування товарів і послуг, аналогу якому немає. В Інтернеті всі рівні й у невеличких компаній є можливість конкурувати з лідерами ринку - це безсумнівний плюс, який підкорює усе більше та більше людей

А є чи обмеження?

На жаль, так. Купуючи АВТОКАСКО все ж так само потрібно пред'являти авто для огляду представникові страхової компанії, паперові стікери все ж так само потрібні на лобовому склі, і Зелена Карта все ж так само бажана в паперовому вигляді. З новими вимогами з фінмоніторингу (Стаття 18 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Стаття 9 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансування тероризму") процес обслуговування юросіб став складнішим: тепер для заключення будь-якого договору страхування, формально, потрібний великий пакет документів, аналогічний тому, який банки завжди вимагали при відкритті розрахункового рахунку. Що залишається безперечно зручним в Інтернет-продажах, так це реалізація універсальних продуктів фізичним особам, не потребуючих передстрахових оглядів і спеціалізованого андеррайтингу, таких як автоцивілка. Крім того, як і раніше, можна скористатися традиційними формами розрахунку тарифів і попереднього замовлення фінансових послуг..

Почнемо з аналізу сайтів страхових компаній.

Раніше дозволити собі інноваційні магазини в мережі могли тільки великі страхові компанії. Тому першими в Україні з'явилися окремі  портали, які займалися продажами у таких компаній, як наприклад, АСКА й Універсальна. Сьогодні, хоч і в істотно оновленому вигляді, їх все ж так само відрізняє традиційність і стандартність набору послуг. Сайти цих і подібних компаній справно нараховують базовий страховий тариф, а от далі прикріплена функціональність істотно відрізняється.

Офіційно надати знижки для приватних клієнтів із ОСЦПВ крім бонус-малуса сайти страховиків не можуть (просто не мають права), тому із усіх переваг можна "вичавити" безкоштовну доставку та деякі бонуси.

Так, придбавши в Універсальної поліс ОСЦПВ за повною ціною у Києві, можна розраховувати на безкоштовну чашку кави через сервіс myfіshka.com . Для авто, зареєстрованих у невеликих населених пунктах, бонусів назбирається на жуйку або вологі серветки :

Так, придбавши в Універсальної поліс ОСЦПВ за повною ціною у Києві, можна розраховувати на безкоштовну чашку кави через сервіс myfіshka.com .Ще Універсальна радує можливістю вибору варіантів оплати: приймаються банківські карти, Webmoney, готівка.

А от АСКА не особливо просунулася у співробітництві із платіжними системами, зате висилає поліси поштою у будь-яку точку України, причому як за передоплатою, так і за післяоплати. 

Деякі компанії, наприклад AXA-Україна, свідомо йдуть на обмеження функціональності своїх сайтів, і залишають на огляд тільки можливість оформлення клієнтами попередньої заявки для розрахунку тарифу, після заповнення якої з ними зв'язуються менеджери страхової компанії, погоджують вартість, порядок оплати й одержання поліса. Таким чином, страхова компанія забезпечує лояльність до власної агентської мережі, дозволяючи позаштатним консультантам працювати в межах затвердженого цінового коридору. Вартість й умови покупки полісів такої страхової у різних точках продажів можуть відрізнятися. А ще підхід страхової компанії - номеру 2 із обсягів страхових платежів у 2011 році в Україні, добре підтверджує гіпотезу про те, що Інтернет-магазини в автоматизованому вигляді для великих страховиків на сьогодні не є пріоритетним каналом продажів. Причина - неможливість витримувати конкуренцію з агентськими мережними дискаунтерами, які надають скажені знижки. "Офіціалам" залишається розраховувати тільки на ту частину споживачів, що лояльно настроєна до конкретного страховика і готова платити повний платіж, або придумувати системи лояльності, розиграші призів і подібні способи просування своїх послуг. Імовірно, із ції ж причини, Інтернет-магазини страховок не створили сьогодні й інші провідні гравці ринку, такі як УНІКА, Провідна, Українська Страхова Група.


У таблиці приводимо інформацію про Інтернет-магазини страхових компаній з ТОП-15 за рівнем платежів (валових страхових премій) за 2011 рік з їхнім коротким описом. 

Позиція у рейтингу

Назва компанії

Сайт компанії

Сторінка online-замовлення

Розрахунок тарифу

Функціональні можливості та особливості

2

AXA СТРАХУВАННЯ

www.axa-ukraine.com

www.axa-ukraine.com

+

 

-  відправлення заявки менеджеру;

-  сплата платіжною карткою діючого договору

3

ОРАНТА

www.oranta.ua

online.oranta.ua

+

-   Безкоштовна доставка

7

ІНГО УКРАЇНА

www.ingo.ua

ingo.ua/ru/shop

+

-  интуітивний та красивий калькулятор ОСЦПВ;

-відправлення заявки менеджеру

9

АСКА

www.aska.com.ua

www.aska-shop.com.ua

+

-  безкоштовна доставка;

-  можливість післясплати

11

ТАС

www.tas-insurance.com.ua

store.tas-insurance.com.ua

+

-  сплата платіжною карткою;

-  відправка заявки менеджеру

12

АЛЬФА СТРАХУВАННЯ

www.alfaic.ua

direct.alfaic.ua

+

 -  вибір варіантів сплати;

-   відправка полісу кур'єром чи поштою

Як бачимо, більш-менш розроблені сервіси тільки у половини страхових компаній з верхньої частини рейтингової таблиці. Швидше за все, істотного перегляду маркетингових бюджетів великими страховиками у напрямку Інтернет-продажів варто очікувати тільки у випадку впровадження твердих санкцій за порушення тарифної політики.

А що у посередників?

Більші розміри офіційної й неофіційної комісії, що платять страховики своїм агентам, породили масу Інтернет-сайтів зі схожою примітивною функціональністю. Суть скрізь одна: так звана знижка на поліси ОСАГО в розмірі порядку 35 % усе з тією же безкоштовною доставкою.

Звичайно, ніхто з посередників не вказує в полісі такий розмір знижки, як написано на сайті (у полісі повинен бути зазначений платіж, установлений Законом про ОСЦПВ), але і документа, що підтверджує сплату повної вартості страховки, клієнтові швидше за все не бачити.

Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховкуІще на практиці бували випадки, коли страхові компанії, які недоодержали страховий платіж, відмовляли у страховій виплаті, мотивуючи це недійсністю договору страхування з вини агента, який продав поліс, хоча й не мали на це юридичних підстав, тому що саме страхова компанія відповідає за дії свого агента. Гарантії, що всі агенти вчасно внесуть платіж до каси страхової компанії, або обслуговуючого банку абсолютно нема ніякої.

Про масштаби зловживань може свідчити перелік втрачених полісів на офіційному сайті страхової компанії Добробут, яка зайняла  6-е місце за кількостю проданих у 2011 році полісів ОСЦПВ. Добробут за час своєї діяльності "умудрився втратити" більше 10 тисяч полісів, які напевно "кимось" знайдені і, цілком можливо, продані. Автовласник, який купив такий "загублений" поліс, фактично залишається беззахисним у випадку потрапляння у ДТП.

Можна переконатися, що страхові компанії, чиї поліси реалізуються через сайти зі знижками, більше всіх набирають негативні відгуки на форумах, де обговорюють автостраховки. Пояснення дуже прості: недоотриманий страховий платіж страхова компанія завжди буде намагатися компенсувати зменшуючи виплати, що для кінцевих споживачів відображається у бажанні страховика утримати ПДВ, розрахувати виплату за розцінками "своєї" СТО, надуманих причинах для відмови у виплаті, додаткових застереженнях у причинах відмови у договорах страхування, і так далі.

За результатами перевірки дотримання вимог законодавства до деяких страховиків були застосовані заходи впливу і припинена дія ліцензій. Так, торік з ринку ОСЦПВ зник один із найбільших демпінговщиків - Екологічна страхова компанія. За станом на 01.02.2012 у списку страховиків, які активізували своє членство у МТСБУ (що дозволяє реалізовувати ОСЦПВ), так само був відсутній Інвестсервіс. У лютому місяці цього року під гарячу руку Держфінпослуг (нині - Нацфінпослуг) потрапив і згадуваний нами Добробут (ліцензія ОСЦПВ була припинена).

У цій таблиці приводимо перелік деяких сайтів зі знижками на поліси ОСЦПВ, які видав Яндекс

Сайт

Розмір знижки, %

Партнери – страхові компанії

Географія обслуговування

Інші особливості

www.polisavtocivilka.kiev.ua

38 - 47

Статус, ТАС, Провідна, Лафорт

Вся Україна

Безкоштовна доставка

www.autocivilka.kiev.ua

до 40

Брокбізнес, УСГ, Альфа-Гарант

Київ

Безкоштовні юридичні консультації

www.avtocivilka.kiev.ua

до 35

Гарантія, та ще 14 партнерів

Київ

Безкоштовна доставка

www.avtocivilka.org.ua

35

Лафорт

Київ

Безкоштовна доставка

www.avtocivilka-kiev.com.ua

35

Інтертрансполіс, та ще7 партнерів

Київ

Безкоштовна доставка

www.ukrstrahovka.com.ua

31 - 40

АСКА, Лафорт

Київ

Безкоштовна доставка

www.avtocivilka.net.ua

20

ЮТІКО, УОСК, Гарантія, ТАС

Київ

Щоб отримати знижку, начебто потрібно стати агентом цієї компанії, безкоштовна доставка

www.agent-insurance.com.ua

15

PZU, АХА, УНІКА, Україна, УСГ

Житомир

Безкоштовна доставка

www.fbk.org.ua

10 - 35

Інформація відсутня

Київ, Кривий Ріг

Безкоштовна доставка

Інформаційні портали.

До початку бурхливого розвитку соціальних мереж, одними із дуже популярних засобів спілкування Інтернет-співтовариств  можна сміло назвати портали з форумами, що дожили до наших днів.

Ряд сайтів, які зазвичай належать страховому або кредитному посередникам, пропонують страховки поряд з іншими послугами. Найчастіше, залучають вони відвідувачів саме  завдяки розміщенню відгуків про страхові компанії. Тут наявний і модуль замовлення страховок. Проконтролювати об'єктивність оцінок на таких сайтах досить проблематично, тому що дуже часто страховики публікують відгуки самі про себе, у стилі "мені виплатили швидко та без черги, усім рекомендую". Можливості замовлення страховок найчастіше  також обмежуються модулем замовлення off-lіne.

От кілька сайтів з відгуками про страхові компанії та формами замовлення страховок:

Сайт

Калькулятор

Форма замовлення

Інші особливості

www.strahnadzor.ua

+

+

- заявка направляється представнику СК;

- розрахунок тарифу за 7-ма страховими компаніями;

- автоматичний розрахунок тарифу за 3-ма страховими продуктами: ОСЦПВ, КАСКО, ДЦВ

www.infostrax.com.ua

+

+

- безкоштовна доставка по Києву;

- скидка на поліс ОСЦПВ у розмірі 20 %;

- для розрахунку КАСКО потрібна реєстрація

www.strahovatel.com.ua

-

+

- відправлення запиту в одну із 7-ми компаній

www.myagent.com.ua

+

+

- розрахунок тарифу за 7-ма страховими компаніями

- обіцяють знижки

Деякі портали перестали активно підтримуватися та містять неактуальну інформацію. Інфострах, наприклад, обіцяє розрахувати тариф КАСКО у давно збанкрутілих Страхових традиціях, Галактиці, або у неіснуючої Авіоніці. "Страхувальник"  гордо анонсує можливість швидко застрахуватися в Альконе (яка у 2008 році стала HDІ) і усе ще вірить в існування Alіco AІ Lіfe (змінила назву на MetLіfe Alіco у 2010 році)

Просунутий сервіс.

Торік   страхова компанія АСКА анонсувала участь в інноваційному співробітництві з онлайн-посередником, який оформляє страховки тільки в електронному вигляді, тобто  без видачі паперового екземпляра. Називається така послуга "електронний страховий поліс".

Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховкуЗа версією розробників проекту, закони України "Про електронний цифровий підпис" і "Про електронні документи та про електронний документообіг" є достатньою підставою для оформлення таких страховок. Не знаю,  чи пробували шановні розробники самі пред'являти електронні поліси ОСЦПВ працівникам ДАІ для перевірки, але відвідувачам свого сайту це активно рекомендують. Також творці сайту не коментують вимогу Статті 16 Закону України "Про страхування", де чорним по білому вказується на те, що договір страхування є письмовою угодою.

Як він сам себе називає, ідейний натхненник сервісу "Фіншоп" Роман Бублик, у своєму Фейсбук-еккаунті ділиться подробицями врегулювання страхових випадків за електронними полісами: клієнти, у яких немає звичних паперових полісів дзвонять йому на мобільний, і пан Бублик самостійно організовує допомогу.  Чи приватний це випадок, чи щоденна практика, Роман не уточнює.

Так де ж краще купувати страховки в онлайні?

Вибираючи сайт безпосередньо страхової компанії, швидше за все клієнт заплатить дорожче, ніж пропонують шустрі посередники, готові поділитися своєю комісією, адже те що вони називають знижкою - не що інше, як частина їхнього агентського відсотка. Офіційні сайти далеко не завжди так оперативні у доставці, причиною тому - бюрократична машина, яка завжди програє одинаку, з яким можна домовитися про місце і час угоди.

При спілкуванні з незалежними агентами - власниками знижкових сайтів, перш ніж  зробити замовлення варто поцікавитися  назвою страхової компанії, розміром франшизи. Якщо вибір є, то звичайно ж беріть страховку від відомої страхової з нульовою франшизою, попередньо почитавши відгуки із приводу виплат на численних форумах! Ризик купити в агента "загублений поліс", про які ми згадували вище, залишається завжди.

Портали з відгуками про страхові компанії, як ми говорили, далеко не завжди об'єктивні й поступово відходять у минуле. Сьогодні куди швидше зайти в соціальну мережу і кинути клич потрібним людям в онлайні, щоб одержати відповідь на хвилююче питання із приводу виплат і надійності страховиків, ніж читати самопіари псевдострахувальників.

Створений Романом Бубликом "Фіншоп" випередив час і розвиток законодавства. Майбутнє страхового ринку безумовно за онлайн-технологіями, але вибираючи сьогодні електронну версію поліса замість традиційної паперової, вам залишиться сподіватися тільки на професіоналізм і порядність власника такого сайту, тому що довести у нашій державі що-небудь без підписаного паперу досі важко, як і 20 років тому.

І про перспективи.

Дмитро Лисаковський, з яким ми познайомилися на початку цього матеріалу, проте впевнений, що Інтернет потихеньку відбирає "хліб" у рекламних агентств. Якщо під час кризи у рекламі був відтік бюджету, то в Інтернеті навпаки спостерігався ріст у 10-15%. На думку Дмитра, онлайн-магазинам страховок є куди розвиватися, але найкориснішим функціоналом вважає калькулятор вартості.
Розробник сайтів говорить, що у страховок найчастіше досить складна методологія розрахунку вартості, але якщо грамотно налаштувати її один раз - клієнти будуть задоволені. Також для різних "обов'язкових" полісів можна використати модуль пошуку найближчого місця продажу, щоб клієнти могли заощадити свій час. Так що розвиватися є куди, тому нові онлайн-проекти не за горами.

Теги: Інтернет, страховка

Читайте також:
Неприємний сюрприз для власників незастрахованих автомобілів
30.08.2016
Неприємний сюрприз для власників незастрахованих автомобілів
КАСКО дешевшає і стає сезонним
08.02.2013
КАСКО дешевшає і стає сезонним
Із завтрашнього дня отримати гроші по автостраховці стане простіше
04.02.2013
Із завтрашнього дня отримати гроші по автостраховці стане простіше
«Зелена карта» дорожчає
02.02.2013
«Зелена карта» дорожчає
Скільки коштуватиме застрахувати авто в 2013 році
05.01.2013
Скільки коштуватиме застрахувати авто в 2013 році
Страхування автодилерів
04.12.2012
Страхування автодилерів
Новинки закону про автострахування
21.11.2012
Новинки закону про автострахування
7 міфів про страховки КАСКО
14.10.2012
7 міфів про страховки КАСКО
Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?
10.10.2012
Соціальні мережі у страхуванні або Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за ...
більше новин »
Коментарі відвідувачів
29.11.2012 Людмила
strakhovka.net - Это ж только Харьков, а тут рассматривали тех кто работает по всей Украине
11.09.2012 Александр
Тут на самом деле все намного проще )))<br /> <br /> Основной вопрос это низкая страховая грамотность водителей. Раз присутствует спрос на ОСАГО со скидкой в 35% и выше, то будет и предложение. <br /> <br /> Хотя мне как страховщику не понятно, каким образом будут выплачиваться суммы ущерба пострадавшим. Уж больно эта система по ОСАГО у некоторых компаний напоминает финансовую пирамиду. Т.е. пока идет массовый поток клиентов - выплаты пострадавшим, делаются за счет поступлений от новых. Как только система даст збой - резкое увеличение числа ДТП к примеру. Все рухнет.<br /> <br /> А кроме выплат есть ещё налоги, з/п персоналу, телефон, офис и аренда. Так что как по мне, высокое комиссионное вознаграждение да ещё с перекосом в сторону ОСАГО это игры с огнем.
27.06.2012 Дмитрий Зотов
Владимир, Ваша ссылка очень напоминает рекламу, Вы имеете отношение к этому сайту? ;)
конрад карлович: вот именно о таких случаях я и писал, т.к. злоупотреблений с "уличными" и "онлайн" полисами достаточно много, поэтому рекомендация на сегодня простая - идти на стационарную точку продаж, где у клиента будет подтверждающий оплату документ!
18.06.2012 Владимир
Вы написали в статье о 9 сайтах по ОСАГО, вот десятый - http://strahovka-kiev.in.ua
Сайт достаточно новый, но перспективный. Досавтка бесплатная, скидки до 30%.
17.05.2012 конрад карлович
Слышал про дивную практику, когда "уличный агент" приносит деньги за полисы в головную контору, то эти полисы сразу попадают в список утерянных, о чем пишется заява в ментовку и далее о какой-либо компенсации не идет речь, а можно получить обвинение если не в краже полисов, то в скупке краденого

У яких випадках можливі відмови у виплатах за ОСАЦВ

У яких випадках можливі відмови у виплатах за ОСАЦВ

Щоб відмовити у виплаті за ОСАЦВ, у страхувальників є зовсім небагато причин. Їх може бути всього десять, половина з них - найбільш небезпечні.

Соціальні мережі у страхуванні або Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?

Загальновідомою тенденцією розвитку збутових мереж є заміна традиційних способів продажів он-лайн технологіями

КАСКО дешевшає і стає сезонним

КАСКО дешевшає і стає сезонним

Страхові компанії оговталися від кризи. Вони забули той шок, який пережили в кризовий 2009-й, коли впало таке джерело доходу, як страхування куплених в кредит машин. У 2012 році справи у страховиків виразно йшли на поправку. А якщо вже бути зовсім точним - на поправку йшли справи у тих небагатьох компаній, які зробили ставку на страхування автовласників, що приходять не тільки з банків, але і "з вулиці".

Страховий ринок очима топ-менеджерів страхових компаній

Страховий ринок очима топ-менеджерів страхових компаній

Чим живуть сьогодні страхові компанії, і що ховають від рядових страхувальників перші керівники українських страхових компаній, про це ми поговоримо сьогодні з нашими спікерами

Інтернет в автомобілях може масово з'явитися вже найближчим часом

Інтернет в автомобілях може масово з'явитися вже найближчим часом

Провідні виробники автомобілів прогнозують, що автомобілі із доступом в інтернет можуть з'явитися у продажу вже найближчим часом

«Зелена карта» дорожчає

«Зелена карта» дорожчає

З 2 лютого Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ) вводить нові тарифи для виїжджаючих за кордон на автотранспорті.

Як вибрати автостраховку

Як вибрати автостраховку

Купуючи автостраховку, кожен з нас керується своїми критеріями:  хтось шукає рейтинги надійності страхових компаній, хтось прислухається до порад друзів, хтось іде до найближчого агента або взагалі купує поліс у першої  машини, що попалася, на дорозі

Страхування автодилерів

Страхування автодилерів

Розвиток страхового ринку в Україні й СНД іде приблизно по одному сценарію...

Страхова компанія "Країна"

Страхова компанія "Країна"

Страхова компанія "Країна" - надійний партнер порталу www.autoexpert.іn.ua

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта