Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно, на "сухій" кризі, в умовах лютої холоднечі і ожеледиці шипована гума відмінно справляється зі своїми завданнями. Але як часто Ви і Ваш автомобіль потрапляєте в такі агресивні зимові умови? Зазвичай через велику кількість протиожеледних реагентів і неоднозначно зимових кліматичних умов маєш справу з так званою "кашею". Тут сталеві "голки" шипованої покришки безпорадно "пливуть", піддаючи Вас і Ваших близьких небезпеці. Плюс до всього, вибираючи шини без шипів, Ви продовжуєте "життя" асфальту, а, отже, дбаєте про якість дорожнього покриття і зменшуєте витрати платників податків :)

Всесезонна резина

Універсальної гуми для експлуатації в зимових умовах не існує. Пов'язано це в першу чергу зі складом, який використовується для виробництва автомобільних покришок. Для літа вони виготовляються жорсткішими, зимові - м'якше. Так звані всесезонні покришки експлуатуються у діапазоні від -5 до 20 градусів Цельсія, і призначені для м'яких європейських зим.

Зимові повільніші?

Багато хто стверджує, що на зимових шинах допустимо їздити набагато повільніше, ніж на літніх. Однак реальна ситуація трохи інша. Існує неофіційна класифікація зимових шин, по якій вони поділяються на «європейські» і «арктичні» (або «північні»). Перші, як правило, мають індекс, що дозволяє їздити зі швидкістю, що перевищує 200 км / год (до прикладу, Н - до 210 км / год), а другі - до 160 (Q) або до 170 (R) км / ч. Тобто «єврорезина» за своїми швидкісними можливостями порівнянна з багатьма моделями літніх шин.

Тільки «європейські» зимові шини за своїми швидкісними можливостями ідентичні деяким моделям літніх шин.

Однак це не означає, що зазначені швидкості можна розвивати на будь-яких дорогах. Даний їх діапазон можливий взимку тільки при русі по сухому асфальту. У зимових дорожніх умовах (лід, сніг) навіть зимові шини не здатні настільки чіпко триматися за дорогу, щоб забезпечувати стійкість, керованість і короткий гальмівний шлях на високих швидкостях.

Скандинавський (він же арктичний, він же північний) і європейський тип

Зимові нешиповані шини мають свою класифікацію і поділяються на два типи: європейський і скандинавський. Європейський тип схожий на протидощову гуму. Його характерні риси - діагональна побудова малюнка з розвиненою мережею водовідвідних каналів, великою кількістю тонких прорізів і потужними грунтозачепами по периферії протектора. Чим більше довжина прорізів, тим більша довжина кромок, якими шина може чіплятися за дорожнє покриття, вбираючи в прорізи воду і сніг, осушуючи і очищаючи тим самим пляму контакту шини з дорогою. Основним завданням цього типу шин є якнайкраще зчеплення з дорогою при дощі або у мокрий сніг.

Скандинавський тип має більш розріджений малюнок, з великою кількістю прямокутних або ромбоподібних "шашечок", розміщених у шаховому порядку. Вони мають досить велику відстань між собою. Це зроблено для того, щоб протектор легко продавлював міцну верхню поверхню льоду або снігового насту і в теж час добре очищався від снігу і бруду. Основне завдання такого типу шин - зробити якнайкращим зчеплення із засніженою або заледенілою дорогою. Для жителів обласних міст або для постійних поїздок по пересіченій місцевості такі шини будуть у саму пору і не дадуть застрягти у заметах нечищених доріг.

Навіщо потрібні різні типи зимових шин?

Кліматичні умови в північній, південній і центральній частинах Європи та Америки суттєво відрізняються. На півночі цих континентів температура практично завжди набагато нижче позначки «нуль», а снігопади - звичайне явище. Відповідно, для їзди в таку погоду виробляють шини з покращеними властивостями на льоду і снігу - це так звані «арктичні», або «північні», шини (шиповані і нешиповані). Технологічно це забезпечується цілим рядом методів: до складу гуми протектора вводять спеціальні компоненти для збереження еластичності при мінусовій температурі; роблять щільну нарізку ламелей (прорізів, утворюючих ріжучі кромки, які чіпляються за мікронерівності льоду); встановлюють шипи; для кращого продавлювання снігу і крижаної кірки плечові блоки роблять кутастими.

Виробництво різних типів зимової гуми обумовлено кліматичними і дорожніми особливостями їх експлуатації.

Але на асфальті в теплу погоду зимове «озброєння» погіршує ряд характеристик покришок. Тому «арктичні» шини не зовсім підходять для Центральної Європи, де протектор повинен добре виконувати свої функції і на асфальті. Поєднати ці характеристики в одному виробі дуже складно, і розробникам шин для Європи доводиться жертвувати їх «зимовими» властивостями, більш того, відмовитися від шипів, які на дорогах Центральної та Південної Європи законодавчо заборонені.

Зате зимова Єврошина набагато краще поводиться на асфальті як при мінусовій, так і при плюсовій температурі. Конструктивно це досягається в основному за рахунок менш щільної нарізки ламелей та іншого складу гумової суміші протектора.

Шипована або нешипована (фрикційна)

З приводу того, шиповану чи нешипованную гуму брати на зиму, відповідь неоднозначна. З теоретичної точки зору шипи повинні забезпечувати вищий коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою, що особливо важливо в ожеледь. Але деколи нешипована зимова гума поводиться на слизькій дорозі на порядок вище шипованих моделей покришок. У чому ж справа?

Поведінка автомобіля на дорозі залежить не тільки від наявності / відсутності шипів. Визначальними чинниками також є хімічний склад гуми, малюнок протектора.

Давайте спробуємо розібратися, що ж буде краще в конкретних умовах?

Шипована зимова шина

Шипованные зимние шины - лучшее решение для скользкой дороги

В умовах ожеледі або накатаного снігу за допомогою шипів досягається збільшення коефіцієнта зчеплення зимових шин з дорогою.

Існує два варіанти: або Ви відразу купуєте шиповані зимові шини, або виробляєте ошиповку звичайної зимової гуми. Зрозуміло, що чим більше буде шипів на шині, тим краще буде вести себе машина (скоротиться гальмівний шлях, знизиться ймовірність пробуксовки). А для більшої ефективності шипи повинні розташовуватися не на одній лінії, а хаотично розкидані по поверхні шини. Тільки пам'ятайте, що ошипувати можна не кожну гуму - уточнюйте це питання з продавцем.

З імпортних шипованих шин на слизькій дорозі добре себе зарекомендувала модель Nokian Hakkapeliitta. Їх особливість (починаючи з четвертої моделі) у тому, що шипи мають квадратний перетин, а не круглий, як у інших. За рахунок цього забезпечується краща якість зчеплення з дорогою.

Нешипована зимова гума

Нешипованные зимние шины - для мягкой малоснежной зимы

При їзді по глибокому снігу на керованість автомобіля впливає не тільки наявність шипів, але і малюнок протектора зимової гуми. Як правило, найбільш ефективні виявляються зимові шини з безліччю прямокутних шашечок, розташованих у шаховому порядку. Важлива також і глибина малюнка - у більшості моделей цей параметр складає від 9 до 10 мм. На зчеплення з дорогою впливає і наявність дрібних смужок (ламелей) на протекторі шин. За рахунок них і шиповані, і нешиповані зимові шини краще тримаються за дорогу.

На Ваших дорогах більшу частину зими лежить мокрий сніг або навіть геть відсутній, тоді треба задуматися про купівлю нешипованих зимових шин. По-перше, будуть малоефективні при розгоні та гальмуванні на асфальтовій дорозі. По-друге, через шипи зменшується пляма контакту колеса з дорогою, що призводить до зменшення коефіцієнта зчеплення і, як наслідок, погіршення керованості автомобілем. По-третє, при їзді по асфальту шиповані зимові шини будуть служити додатковим джерелом шуму.

На що ж звернути увагу при виборі нешипованих зимових шин.

На мокрому снігу кращу поводження автомобіля забезпечує гума з направленим малюнком протектора, який сприяє відведенню сльоти з-під колеса. Малюнок таких зимових шин схожий з літніми дощовими, у яких будова протектора нагадує ялинку.

Серед нешипованих зимових шин одними з кращих вважаються Continental ContiVikingContact3.

Загальні рекомендації з вибору зимових шин

Зимові шини у середньому служать 2-4 сезони. Коли вони зношуються - глибина протектора стає менше 4 мм - приходить пора їх заміни.

Склад гумової суміші для зимових шин підбирається таким чином, що колесо ніби «прилипає» до слизького покриття. Тому для їзди у засніжених умовах або при ожеледі більше підходять м'якші зимові шини. На асфальтовому покритті у зимовий час м'які шини будуть також ефективні, але швидше зношуються - потрібна більш тверда гума. На дотик цей фактор визначити важко, але щось конкретне може порадити продавець (на підставі відгуків покупців).

Більш ефективними часто виявляються зимові шини з асиметричним малюнком протектора. При цьому, наприклад, зовнішня частина шини відповідає за рух по асфальтовому покриттю, внутрішня - по засніженому. Слід, тільки правильно встановлювати такі шини згідно з нанесеним на ній маркуванням.

Які шини краще?

Які зимові покришки краще для України - «європейські» або «арктичні», шиповані чи нешиповані? Однозначної відповіді бути не може. Вибір залежить від багатьох факторів - у якому регіоні буде експлуатуватися шина, у яких умовах (на очищених або неочищених дорогах), які швидкісні режими і стиль їзди у водія і т. п.

Підбирайте шини, виходячи з умов їх експлуатації у певному регіоні.

Відразу ж відзначимо, що якщо порівнювати між собою «арктичні» зимові шини - шиповані і нешиповані, то негативне ставлення до перших не зовсім виправдане. За результатами тестів зимових покришок, шипована гума в порівнянні з нешипованною «арктичною» демонструє кращі характеристики не тільки на льоду, але і в ряді випробувань на асфальті. Наприклад, шиповані покришки на асфальті краще гальмують. Чому так відбувається? Все дуже просто. Прагнучи поліпшити показники зчіпних властивостей на льоду, інженери-шинники зробили протектор нешипованих «арктичних» шин надмірно м'яким і еластичним. А їх конкурентам виграш на асфальті забезпечили жорсткі блоки, у яких встановлені шипи.

Якщо ж порівняти властивості «арктичних» і «європейських» покришок, то на льоду і снігу практично завжди кращі перші, а на асфальті - другі.

Розмір зимових шин

Размер зимних шин выбирайте согласно рекомендациям производителя

Розміри зимових шин (втім як і літніх) варто вибирати з тих, що рекомендовані автовиробником. Якщо брати набагато більші по ширині, то пляма контакту колеса з дорогою, природно, збільшиться. Але при цьому маса автомобіля розподілиться таким чином, що зчеплення шини з поверхнею дороги зменшиться.

Якщо вже не виявилося необхідного розміру, то краще вибрати трохи меншу по ширині модель зимових шин, але при цьому велику по висоті профілю.

Експлуатація зимових шин

Багато «взувають» свій автомобіль у зимові шини тільки після випадання першого снігу і появи ожеледі на дорогах. Це часто стає причиною збільшення кількості аварій на початку зими. У загальному випадку рекомендується міняти гуму на зимову вже при температурі 7 градусів.
Причому зимові шини як шиповані, так і ні вимагають дбайливої ​​експлуатації на перших декількох сотнях кілометрів. Обкатку без різких гальмувань, з плавними розгонами і акуратними входженнями в повороти рекомендується для того, щоб шини зберегли свої властивості на довгий час. Особливо це вплине на те, скільки протримаються шипи в гумі.

Багатьох цікавить, чи можна поставити зимову гуму тільки на провідні колеса, і таким чином заощадити. Таке рішення вплине на поведінку машини, але не завжди кращим чином. Природно, при рушанні з місця відчується помітна зміна у позитивну сторону, але у поведінці автомобіля на дорозі можуть виникнути декілька неприємних моментів. Наприклад, на задньопривідних авто при гальмуванні маса переноситься на передні колеса, у результаті виходить, що користь від зимової гуми на задніх колесах невелика. Або при вході у поворот автомобіль із заднім приводом з шипованою гумою тільки задніх колесах на зледенілій дорозі буде також погано слухатися керма. І такої проблеми не позбавлені і передньопривідні авто. Зимові шини тільки на передніх колесах дозволять швидше рушати. Але при гальмуванні, і навіть при скиданні швидкості задні колеса підуть юзом. Тому якщо купувати, то вже повний комплект зимової гуми. Звичайно, якщо витримувати спокійний темп їзди, то в принципі Ви моежете і не відчути різниці. Але в несподіваних ситуаціях (екстреному гальмуванні, занесенні) Ваш автомобіль буде більш впевнено триматися на дорозі при комплектації однаковою зимовою гумою. І тим легше Вам буде ним керувати.

Якщо Ви купите шиповану зимову гуму, але через мінливу ​​погоду доведеться «вигнати» авто на асфальт, то доведеться їздити більш акуратно. Різкий старт і екстрене гальмування недопустимі, якщо не хочете за один раз розгубити всі шипи. Також не забувайте наклеювати на свій автомобіль знак «Ш» - решта водіїв будуть мати на увазі, що у Вас буде коротший шлях гальмування, і, відповідно, будуть тримати велику дистанцію.


Важливо визначитися і з маркою тих або інших покришок. Зараз існує три категорії шинних брендів. Шини першої категорії найавторитетніші: Michelin, Good Year, Pirelli, Dunlop, Continental, Bridgestone, Nokian та Gislaved. Вони найдорожчі, але, імовірно, найякісніші та надійні. Ними комплектуються автомобілі найбільш шанованих автомобільних виробників. До компаній "другого ешелону" відносяться марки: BFGoodridch, Kleber, Uniroyal, Yokohama, Firestone, Kumho, Hankook, Fulda, Toyo та інші. Вони дешевші і пропонують цілком прийнятну якість. І, нарешті, третя категорія включає у себе марки: Medeo, Fortio, Nordman, "Кама", "Таганка", "Ведмідь", "Ярославль", "БЦ" і т. д. Тут зібрані компанії, шини яких найбільш затребувані у нашій країні через їхні низької ціни.

Визначившись з маркою, краще об'їхати трійку-п'ятірку магазинів і порівняти ціни, поцікавитися наявністю прилеглого до маркету шиномонтажу (як правило, багато продавців надають купон на знижку або безкоштовну "перевзуття"). Варто звернути увагу і на гарантійний талон, який надається до шин і має інструкцію з експлуатації. Вибирати шини слід чітко за типом і розміром для автомобіля, ця інформація повинна бути у сервісній книжці машини, також цю інформацію можна знайти на стійці з боку водія. Низький профіль значно звужує діапазон регулювань тиску і зменшує рівень комфорту поїздки, зате автомобіль більш стійкий до різких переналаштувань. У будь-якому випадку, розмір шини повинен укладатися в регламентовані виробником автомобіля рамки.

При покупці зимових шин зверніть увагу на рік випуску покришки і його термін придатності. Дата випуску шини штампується на боковині колеса, термін придатності - не більше п'яти років з моменту випуску.

Радимо підійти до вибору гуми грунтовно до перших заморозків і снігу. Адже гума - це те, що з'єднує автомобіль з дорогою і є основою безпеки

 

Таблиця індексів швидкості

Індекс швидкостіJKLMNPQRS
Макс. швидкість (км/год)100110120130140150160170180
Індекс швидкостіTUHVVRWYZR
Макс. швидкість (км/год)190200210240>210270300>240

 

Таблиця індексів навантаження

Індекс навантаження707580859095100105110115120
Макс. навантаження (у кг)335387450515600690800925106012151400

Теги: зима, шини

Читайте також:
Як вигідно продати своє старе авто?
23.03.2015
Як вигідно продати своє старе авто?
Хто очолив рейтинг найбільш надійних автомобілів?
19.03.2015
Хто очолив рейтинг найбільш надійних автомобілів?
Що можна купити в Україні за тисячу доларів?
13.03.2015
Що можна купити в Україні за тисячу доларів?
MINI представляет эксклюзивный вариант матовой окраски кузова Frozen Black metallic
23.10.2013
MINI представляет эксклюзивный вариант матовой окраски кузова Frozen Black metallic
Автомобили британского бренда MG полюбились украинцам
19.10.2013
Автомобили британского бренда MG полюбились украинцам
Найпрактичніший колір автомобіля
17.10.2013
Найпрактичніший колір автомобіля
Війна двигунів. Хто краще?
13.10.2013
Війна двигунів. Хто краще?
Цифрові автомобільні підсилювачі Pioneer
07.02.2013
Цифрові автомобільні підсилювачі Pioneer
Експерти склали рейтинг найбільш затребуваних позашляховиків в Україні
02.02.2013
Експерти склали рейтинг найбільш затребуваних позашляховиків в Україні
більше новин »
Коментарі відвідувачів
19.01.2016 Арно
Цікава інфа
16.10.2012 Андрей
Спасибо за информацию
19.09.2012 opop
и в дополнение почитай на всякий случай а вдруг пригодиться -в жизни всё случается скопируй в гугл (( Как можно доехать с пробитым колесом и без "запаски ))

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Ми любимо свої машини та висловлюємо щире бажання піклуватися про них. Для цього взимку багато хто з нас прогріває двигун перед поїздкою, вважаючи, що так для нього краще. Чи дійсно це так?

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

Купівля автомобіля з пробігом: радимо перевірити...

Купівля автомобіля з пробігом: радимо перевірити...

Купівля б\у автомобіля - це угода, заснована на довірі. Але це зовсім не означає, що Ви купуєте кота в мішку. Мова то в кінці кінців йде про велику суму грошей ... А досвід показує, що доброчесність і розсудливість продавця зникають, як тільки на договорі висохло чорнило. Є привід уважно вивчити автомобіль перед покупкою.

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

Поради водію для їзди взимку [2]

Поради водію для їзди взимку [2]

Колектив autoexpert.in.ua рекомендує автолюбителям підготуватися до експлуатації автомобіля в зимових умовах. Для цього ми підготували для вас другою добірку нескладних порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися у смузі руху.

Характер і причини зношування шин

Характер і причини зношування шин

Огляд шин автомобіля дає Вам можливість отримати інформацію про стан шин і коліс, про особливості використання автомобіля, про його можливі дефекти, а також про стиль водіння.

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

 В Лапландії на Вас чекає краса північної природи, незвичайна гостинність лапландців і високий рівень сервису. Зима в Лапландії починається в жовтні, коли випадає перший сніг (по якому вже можна кататися на лижах). Скоро починаються справжні снігопади, і тоді на маршрути відправляються мотосани, олені і собачі запряжки. 

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта