12.02.2012

Легенда радянського і пострадянського автомобілебудування святкує ювілей!

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Горьковському автомобільному заводу виповнилося 80 років

У січні 2012 року виповнилося 80 років від дня заснування Горьковського автозаводу - найбільшого підприємства російського автомобілебудування, який займає лідируючі позиції на ринку комерційного транспорту СНД.

Легенда радянського і пострадянського автомобілебудування святкує ювілей!Автозавод був побудований за 18 місяців, став у стрій 1 січня 1932 року, а 29 січня з конвеєра зійшла перша вантажівка - "полуторка" ГАЗ-АА. Горьковський автомобільний - традиційний постачальник кращих у своєму класі легких комерційних автомобілів і средньотоннажних вантажних автомобілів для різних сфер економіки, компонентів для підприємств автомобілебудування.

У 2012 році Горьковський автомобільний завод відзначає 80-літній ювілей: 1 січня 1932 року пролунав заводський гудок, сповіщуючи про народження першого в СРСР автомобільного заводу. Доля підприємства стала історією нашої Батьківщини: завод дав країні мільйони доступних автомобілів, оснастив сільське господарство потужними вантажівками, забезпечив армію військовою спеціальною технікою, танками та бронетранспортерами. У жовтні 2011 року з конвеєра ГАЗА зійшов 18-мільйонний автомобіль, а всього з моменту заснування підприємство випустило більше 150 моделей і модифікацій вантажних і легкових автомобілів.

По автомобілях ГАЗ можна простежити історію становлення і розвитку вітчизняного автомобілебудування. Багато з них персоніфікують цілі епохи у житті держави і користуються заслуженою любов'ю наших співвітчизників. Серед найбільш відомих моделей Горьковського автомобільного заводу - легендарні "емка" і "полуторка" ГАЗ-АА, знамениті вантажні автомобілі ГАЗ-66, ГАЗ-52 і ГАЗ-53, легкові автомобілі "Побєда", "Волга" та "Чайка". Символом демократичних змін 1960-х стала "Волга" ГАЗ-21. У 90-і роки полуторка "ГАЗЕЛЬ" зіграла величезну роль у становленні ринкової економіки, урятувала країну від транспортних перевантажень, а малому й середньому бізнесу допомогла вижити і дала імпульс розвитку підприємництва.

Легенда радянського і пострадянського автомобілебудування святкує ювілей!Важко переоцінити роль Горьковського автозаводу в розвитку інших підприємств галузі. Накопичений досвід фахівці підприємства передавали своїм колегам з Уляновського автомобільного заводу, Волзького автозаводу, Камського комплексу заводів з виробництва вантажних автомобілів та ін. Горьковський автозавод був навчальною базою для інженерів і робітників машинобудівних підприємств Радянського Союзу. Завод по праву носить звання золотої кузні кадрів для промисловості країни. Саме на Горьковському автозаводі сформувалася радянська конструкторська автомобілебудівна школа: ГАЗ у короткий строк освоїв повний технологічний цикл створення автомобілів і сформував базу підготовки висококваліфікованих кадрів.

У роки Великої Вітчизняної війни автогігант зіграв важливу роль у досягненні Перемоги над ворогом. У короткий строк підприємство перейшло на масовий випуск військової продукції - танків, бронеавтомобілів, самохідних артилерійських установок, боєприпасів. Автозаводські танки Т-60, що приймали участь у знаменитому параді 7 листопада 1941 року на Червоній площі, є одним із символів Перемоги під Москвою. Багато робітників й інженери заводу, що боролися на фронті, віддали свої життя, захищаючи Батьківщину. Колектив підприємства за самовіддану працю в роки війни відзначений трьома орденами - Леніна, Червоного Прапора, Вітчизняної війни І ступеня. Тисячі автозаводців були нагороджені орденами і медалями, заводу 33 рази присуджувався перехідний прапор Державного комітету оборони.

Легенда радянського і пострадянського автомобілебудування святкує ювілей!У післявоєнний період завод став випускати нові моделі вантажних і легкових машин, розробка яких не припинялася й у військові роки. Ця техніка брала участь у відновленні зруйнованих під час війни підприємств, піднятті цілини, у будівництві Байконуру й БАМА. Навряд чи найдуться радянські автомобілі, які могли б суперничати по популярності в народі з "Побєдами" і "Волгами". Продукція Горьковського автозаводу експортувалася у десятки країн, автомобілі можна було зустріти в будь-яких куточках світу. Там, де інші автомобілі "здавали", залишалася одна надія - на машини марки ГАЗ. Одночасно автозавод залишався великим центром по виробництву військової продукції: бойова техніка підприємства дозволяла гідно відстоювати державні інтереси країни в різних частинах земної кулі.

У 1994 році завод приступив до випуску легких вантажних автомобілів "ГАЗЕЛЬ", які дозволили в складних умовах перехідного періоду не тільки зберегти колектив і виробничий потенціал самого заводу, але й дати новий імпульс розвитку всій економіці країни. З 2003 року Горьковський автозавод першим у країні почав впроваджувати систему "ощадливого виробництва", що дозволила підвищити продуктивність праці на підприємстві в чотири рази.

У 2005 році на базі Горьковського автозаводу сформована "Група ГАЗ" - найбільший автомобілебудівний холдинг, що поєднує 18 підприємств у десятьох регіонах Росії. "Група ГАЗ" є лідером на ринку комерційного транспорту не тільки Росії, але й України.

Легенда радянського і пострадянського автомобілебудування святкує ювілей!ГАЗ і сьогодні займає особливе місце у вітчизняному автомобілебудуванні, зробивши за останні два роки якісний ривок у відновленні модельного ряду, що відкрив підприємству блискучі перспективи. Завод зберігає лідерство на ринку комерційного транспорту в країнах СНД, випускає вантажні автомобілі, автобуси, спеціальну техніку. Підприємство реалізує інвестиційні проекти по контрактній зборці автомобілів у співробітництві з міжнародними партнерами: компаніями Volkswagen, General Motors і Daіmler.

В 2009-2010 р. підприємство розробило і випустило автомобіль "Газель-бізнес", який одержав більше 120 конструкторських змін і завоював широку популярність у російських споживачів. У той же час ГАЗ розширив число споживачів компонентної продукції до більш ніж 200 компаній з різних галузей економіки, включаючи авіапром і залізничне будівництво. ГАЗ розробив ефективну стратегію автокомпонентного виробництва й вивів заготівельний бізнес на новий рівень розвитку.

Легенда радянського і пострадянського автомобілебудування святкує ювілей!Наступну сторінку в розвитку підприємства відкриє нове покоління легких комерційних автомобілів "ГАЗЕЛЬ-Next", розроблене з використанням унікальних технологій прототипіювання, аналогів яким немає у вітчизняному автопромі. Досвідчена партія нової розробки ГАЗА буде випущена вже в 2012 році для тестової експлуатації у споживачів.

Сьогодні Горьковський автомобільний завод - це промисловий символ Росії, 80 років успіху. Дбайливо зберігаючи накопичені традиції, ГАЗ із упевненістю дивиться в майбутнє, продовжує випускати російські машини, затребувані всією країною, і освоює нові напрямки компонентного бізнесу. Запорукою успіху заводу є робота його високопрофесійного колективу: протягом  усього існування ГАЗА основною цінністю підприємства є його люди - творці історії.

Минуле, сьогодення та майбутнє ГАЗА - це величезна праця  інженерів, конструкторів, робітників, керівників, це постійне прагнення іти в ногу з часом . Автозаводці готові до нових справ, нестандартних рішень, створенню сучасної техніки. Без перебільшення можна сказати: історія ГАЗА - це історія не тільки Росії, але й усього СНД.

Теги: ГАЗ, історія

Читайте також:
Как менялись светофоры с XIX века до наших дней
05.06.2014
Как менялись светофоры с XIX века до наших дней
Штутгарт – родина автомобиля.
04.06.2014
Штутгарт – родина автомобиля.
Що приховано у логотипах відомих марок автомобілів
22.05.2014
Що приховано у логотипах відомих марок автомобілів
Історія еволюції сучасного автомобіля за дві хвилини від Kіа
12.05.2014
Історія еволюції сучасного автомобіля за дві хвилини від Kіа
Citroёn Traction Avant – 80 лет
18.04.2014
Citroёn Traction Avant – 80 лет
Volkswagen Golf празднует 40-летие
31.03.2014
Volkswagen Golf празднует 40-летие
Роджер Креторн, легендарна особистість Land Rover, йде на заслужений відпочинок
28.03.2014
Роджер Креторн, легендарна особистість Land Rover, йде на заслужений відпочинок
10 лет подряд Mitsubishi L200 – лидер продаж в классе SUV Pick-Up
04.03.2014
10 лет подряд Mitsubishi L200 – лидер продаж в классе SUV Pick-Up
Кто изобрел светофор?
13.02.2014
Кто изобрел светофор?
більше новин »
Коментарі відвідувачів
14.02.2012 Совок
Было ведром, ведром и останется. Тоже мне, легенда, млин...
Товарищи, покупайте правильные машинки. Например, немецкие.
А рухлядь надо сдавать в музей совецкого идиотизма.

Що приховано у логотипах відомих марок автомобілів

Що приховано у логотипах відомих марок автомобілів

Якщо "пропелер" на капоті BMW уже не викликає подиву, то історія логотипів окремих марок дотепер   залишається загадкою

"Газель" – експлуатація та історія

"Газель" – експлуатація та історія

Автомобілі "ГАЗель" зручні та виключно маневрені, ідеально пристосовані для непростих умов експлуатації. Гама різних модифікацій "ГАЗелей" численна: півторатонні вантажівки зі стандартною чи подовженою базою, фургони і 7-місні автомобілі комбі, автомобілі з ізотермічними та промтоварними фургонами, що мають об'єм вантажного простору від 13 до 18 м3, мікроавтобуси з різним числом пасажирських місць. Автомобілі "ГАЗель" мають задній або повний привід, що дуже важливо для експлуатації в умовах бездоріжжя та суворих російських зим.

Вихідними на позашляховики чекає "Гаплик-трофі 2011"

Вихідними на позашляховики чекає "Гаплик-трофі 2011"

12-13 листопада під Києвом відбудеться битва позашляховиків "Гаплик-трофі 2011"

Як змінювався дизайн VW Golf: ретроспектива у фотографіях

Як змінювався дизайн VW Golf: ретроспектива у фотографіях

Створений у 1974 році дизайнером Джорджіо Джуджаро (Giorgio Giugiaro) VW Golf I став справжнім хітом протягом багатьох поколінь. Пропонуємо вам подивитися ретроспективу розвитку дизайну автомобіля від 1974 по 2012 роки.

LEGENDwagen. Історія успіху Mercedes-Benz G-Class

LEGENDwagen. Історія успіху Mercedes-Benz G-Class

Є автомобілі, які залишилися в історії, є автомобілі які є частиною історії, а є автомобілі, які творять історію. Саме до цьому прайду відноситься автомобіль із грандіозною історією і великим ім'ям Mercedes-Benz G-Class, або Gelandewagen, що в перекладі означає автомобіль підвищеної прохідності.

Ювілейний рік: Позашляховик Mitsubishi Pajero святкує 30-річчя

Ювілейний рік: Позашляховик Mitsubishi Pajero святкує 30-річчя

У 2012 році легендарний позашляховик Mitsubishi Pajero святкує 30-річний ювілей. Ця модель з початку серійного виробництва в 1982 році з'єднала в собі кращі якості, необхідні для позашляхової їзди, такі як виняткова прохідність, витривалість, надійність і керованість, завдяки чому завоювала популярність серед водіїв всього світу. На сьогоднішній день виробляється вже 4-е покоління Mitsubishi Pajero, що користується стабільним попитом у любителів підкорювати дороги і бездоріжжя різної складності.

Римляни користувалися системою лівостороннього руху

Римляни користувалися системою лівостороннього руху

Існують докази того, що римляни їздили по лівій стороні.

Автомобільні затори прийшли до нас із Стародавнього Риму!

Автомобільні затори прийшли до нас із Стародавнього Риму!

Отже, почнемо з того, що саме у Римі виникли перші автомобільні затори. І саме у Римі були введені перші ПДР. Їх автором став сам Цезар! Далі - ще більше. З появою автомобіля затори стали такою ж нагальною проблемою, як і безпека учасників руху.

50 років автоматичній мийці автомобілів!

50 років автоматичній мийці автомобілів!

Кращі ідеї з'являються у спробі вирішити щоденні проблеми: рівно 50 років тому, 8 серпня 1962 року була подана заявка на патент "автоматизованої мийки для транспортних засобів"

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта