09.02.2012

Позитивні та негативні сторони, а також вся неприваблива правда про електромобілі

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Позитивні й негативні сторони, а також вся неприваблива правда про електромобіліЕлектромобілі, тобто засоби пересування, які замість двигунів внутрішнього згоряння приводяться у рух електричними моторами й контролерами, уже довели, що є гарною заміною традиційним автомобілям. Їх розглядають як революційну інновацію, покликану захистити землю-матінку від згубного впливу глобального потепління, оскільки працюють вони на електроенергії, що постачає інтегрованими акумуляторами, які можна легко перезарядити.

У порівнянні із традиційними видами транспорту електромобілі здаються більш життєздатними і екологічно чистими - їм не потрібна нафта або інше пальне як  джерело енергії. Але через високу вартість таких авто, навіть за умови, що вони будуть досить практичними і надійними, зрівнятися зі своїми побратимами й перевершити їх буде справою досить складним. Давайте, приймаючи до уваги всі аспекти, обговоримо плюси й мінуси електромобілів у порівнянні з авто, що працюють на бензині.

1.  Чи стануть електромобілі помічниками у боротьбі із глобальним потеплінням?

Добре: Дослідження показали, що електромобілі можуть знизити виділення парникових газів до 6,12 більйонів тонн у рік. Навіть якщо для постачання електрикою їм потрібне переважно вугілля, вони виділяють менше шкідливих газів, ніж нафта, що є основним джерелом енергії для видів транспорту, що приводяться у рух бензином. З розвитком технологій поновлюваної енергії, які використовують міць вітру або енергію сонця, можна одержати більш чисте джерело електрики, що зробить електромобіль дружелюбним стосовно   природи. Крім того, впровадження системи регенеративного гальмування дозволить авто перетворювати силу інерції в електрику, поповнюючи, таким чином, запас акумуляторів, що у свою чергу, підвищить його ефективність і ще більше знизить викиди в атмосферу.

Погане: Інша група дослідників сумнівається у здатності електромобілів боротися із глобальним потеплінням. Вони вважають, що ці автомобілі будуть мати незначний вплив на зниження високого рівня озону, оскільки їм для постачання електроенергії потрібне вугілля. Більше того, у зонах, що розташовуються біля енергетичних установок, інтенсивне використання такого виду транспорту збільшить рівень озону і вміст у повітрі твердих часток, що ще більше погіршить ситуацію. Ці автомобілі лише міняють спосіб витрати енергії, але аж ніяк не зменшуючи його. Таким чином, для вповільнення процесу глобального потепління суспільний транспорт може виявитися більше прийнятним вибором, ніж електромобіль.

Жахливе: Електромобілям для постачання електроенергії потрібне переважно вугілля, що, виділяючи в атмосферу найбільшу кількість парникових газів, замість того, щоб поліпшити ситуацію, може лише збільшити  проблему глобального потепління.

2.  Чи є електромобілі економічними?

Добре: Електромобілі, які перебувають на території країни, що їх робить, є більш стабільним видом транспорту і не підлягають такому тиску економіки, оскільки на них не впливають міжнародні коливання цін (як у випадку з нафтою, вартість якої значною мірою  залежить від партнерів різних країн). Більш того, представники даного виду транспорту здатні досягати рівня ефективності перетворення енергії до 90% при всьому спектрі вихідних потужностей і швидкостей. Будучи легшими, вони витрачають менше енергії. Також, згодом  значно зменшилася вартість технічного обслуговування електромобілів.

Погане: Вартість електромобіля занадто висока, і для середньостатистичної людини обзавестися ним було б вчинком непрактичним. Більше того, акумулятор, що приводить його у рух, є досить дорогою деталлю, придбати й обслуговувати яку можуть собі дозволити далеко не всі.

Жахливе: Електромобілі будуть купуватися лише представниками вищих ланок суспільства; нерівність, яка виникла в такий спосіб може стати причиною економічної нестабільності та дискримінації усередині країни.

Позитивні й негативні сторони, а також вся неприваблива правда про електромобілі3.  Чи є електромобілі сумісними із системами електропостачання?

Добре: Електромобілі можуть використовувати існуючі системи електропостачання, не вимагаючи при цьому створення нових інфраструктур, як у випадку з воднем. Їх можна легко ставити на підзарядку вночі, коли немає такої потреби в електриці, і, тим самим, не допускати перевантаження системи. Крім того, модернізація технологій електропостачання може уможливити  використання поновлюваної електроенергії.

Погане:  ті, Що Дотримуються протилежної думки, наполягають на тому, що електромобілі, оскільки вони при русі витрачають величезні об'єми електроенергії, перевантажать системи електропостачання, і це призведе до великомасштабного розвитку й розширення цих систем.

Жахливе: Такі види транспорту вкрай небажані в районах зі слабкою системою електропостачання, оскільки це може призвести до проблем із забезпеченням основної потреби в електроенергії, а саме - як джерела освітлення.

4.  Чи довели електромобілі свою надійність?

Добре: Електромобілі, у порівнянні із традиційними автомобілями, вимагають менше відходу, оскільки їм не потрібні ні складні багатоступінчасті коробки передач, ні перетворювачі крутного моменту, ні навіть зміна масла. Більше того, на цих авто для контролю швидкості замість педалей гальма використовується генератор, тому Вам не варто турбуватися через постійне зношування гальмової системи і, як наслідку, її заміни: оснащення аналогічного призначення на електромобілі є більш надійним і довговічним.

Погане: Електромобілі приводяться у рух акумуляторами, які час від часу доводиться міняти, оскільки на певному етапі вони починають відмовляти і виходять із ладу, що робить експлуатацію дорогою та небезпечною для навколишнього середовища.

Жахливе: Якщо при русі, особливо під час довгої міжміської поїздки, запас електроенергії в акумуляторі закінчиться, у водія (і пасажирів) не буде ні притулку, ні можливості добратися до цивілізації.

5. Соціальні плюси та мінуси електромобілів

Добре: Кількість пилу, що утвориться при гальмуванні, і який має неприємний запах, що осідає на предмети та утрудняє подих, може бути значно зменшений при використанні регенеративної гальмівної системи, яким обладнаються електромобілі. Крім того, рівень звуку, який видає це авто, набагато нижче в порівнянні з їхніми традиційними конкурентами, що запобіжить шумовому забрудненню.

Погане: Безшумність електромобілів може виявитися фатальним фактором, оскільки пішохід не чує шуму  автомобіля, що наближається.

Жахливе: Ці легковагі авто можуть виявитися більш уразливими у випадку зіткнень й аварій, що приведе до збільшення числа нещасних випадків зі смертельним результатом.

Позитивні й негативні сторони, а також вся неприваблива правда про електромобілі6. Електромобілі можуть знизити залежність від закордонної нафти

Добре: Електромобілі, для приведення яких у рух потрібна електрика, вироблена усередині держави, не залежать від імпортованої нафти.

Погане: Лише потужні і надійні системи постачання електрикою, забезпечуючи енергетичні потреби електромобілів, можуть допомогти створити країну, що не залежить від імпортованої нафти для задоволення вимог транспорту в енергії.

Жахливе: Для того, щоб зменшити залежність від імпортованої нафти і стати автономним виробником електроенергії, буде потрібно створювати усе більше і більше систем електропостачання, на що піде багато грошових ресурсів.

Обговоривши переваги і недоліки електромобілів, ми можемо лише прийти до висновку, що вони не зможуть повною мірою  замінити традиційні автомобілі по одній простій причині: наша залежність від транспорту, що приводиться у рух за допомогою бензину занадто висока, щоб віддати перевагу дорогій і не настільки вже легко здійсненній альтернативі.

Теги: альтернативний привід, електромобіль, прогнози

Читайте також:
Нове джерело енергії Tesla Model 3 – сонячні батареї
08.11.2016
Нове джерело енергії Tesla Model 3 – сонячні батареї
Автопілот нового покоління анонсований Tesla
24.10.2016
Автопілот нового покоління анонсований Tesla
26.03.2015
«Українська Асоціація Учасників Ринку Електромобілів» - створено нову громадську спiлку
Електромобіль Soul здобув звання Зеленого автомобіля року в Канаді!
26.03.2015
Електромобіль Soul здобув звання Зеленого автомобіля року в Канаді!
«Електромобільність» Bosch Факти про технології виробництва акумуляторних батарей для гібридних і електродвигунів
24.03.2015
«Електромобільність» Bosch Факти про технології виробництва акумуляторних батарей для гібридних ...
Гібридні автомобілі Toyota – новий шлях до екологічної гармонії
06.03.2015
Гібридні автомобілі Toyota – новий шлях до екологічної гармонії
VOLVO CARS ПРЕДСТАВЛЯЄ У ЖЕНЕВІ НОВИЙ V60 D5 TWIN ENGINE SPECIAL EDITION
02.03.2015
VOLVO CARS ПРЕДСТАВЛЯЄ У ЖЕНЕВІ НОВИЙ V60 D5 TWIN ENGINE SPECIAL EDITION
«Электрический» круг Nissan ZEOD RC и последовавшее за ним разочарование
18.06.2014
«Электрический» круг Nissan ZEOD RC и последовавшее за ним разочарование
Электрокары Mitsubishi I-MiEV стали патриотичными
05.06.2014
Электрокары Mitsubishi I-MiEV стали патриотичными
більше новин »
Коментарі відвідувачів
15.08.2016 Лизун
8 октября 1975 г. на научной сессии, посвященной 250-летию Академии наук СССР, академик Петр Леонидович Капица, удостоенный тремя годами позже Нобелевской премии по физике, сделал концептуальный доклад, в котором, исходя из базовых физических принципов, по существу, похоронил все виды «альтернативной энергии», за исключением управляемого термоядерного синтеза.<br /> <br /> Если кратко изложить соображения академика Капицы, они сводятся к следующему: какой бы источник энергии ни рассматривать, его можно охарактеризовать двумя параметрами: плотностью энергии — то есть ее количеством в единице объема, — и скоростью ее передачи (распространения). Произведение этих величин есть максимальная мощность, которую можно получить с единицы поверхности, используя энергию данного вида.<br /> <br /> Вот, скажем, солнечная энергия. Ее плотность ничтожна. Зато она распространяется с огромной скоростью — скоростью света. В результате поток солнечной энергии, приходящий на Землю и дающий жизнь всему, оказывается совсем не мал — больше киловатта на квадратный метр. Увы, этот поток достаточен для жизни на планете, но как основной источник энергии для человечества крайне неэффективен. Как отмечал П. Капица, на уровне моря, с учетом потерь в атмосфере, реально человек может использовать поток в 100—200 ватт на квадратный метр. Даже сегодня КПД устройств, преобразующих солнечную энергию в электричество, составляет 15%. Чтобы покрыть только бытовые потребности одного современного домохозяйства, нужен преобразователь площадью не менее 40—50 квадратных метров. А для того, чтобы заменить солнечной энергией источники ископаемого топлива, нужно построить вдоль всей сухопутной части экватора сплошную полосу солнечных батарей шириной 50—60 километров. Совершенно очевидно, что подобный проект в обозримом будущем не может быть реализован ни по техническим, ни по финансовым, ни по политическим причинам.<br /> <br /> Противоположный пример — топливные элементы, где происходит прямое превращение химической энергии окисления водорода в электроэнергию. Здесь плотность энергии велика, высока и эффективность такого преобразования, достигающая 70 и более процентов. Зато крайне мала скорость ее передачи, ограниченная очень низкой скоростью диффузии ионов в электролитах. В результате плотность потока энергии оказывается примерно такой же, как и для солнечной энергии. Петр Капица писал: «На практике плотность потока энергии очень мала, и с квадратного метра электрода можно снимать только 200 Вт. Для 100 мегаватт мощности рабочая площадь электродов достигает квадратного километра, и нет надежды, что капитальные затраты на построение такой электростанции оправдаются генерируемой ею энергией». Значит, топливные элементы можно использовать только там, где не нужны большие мощности. Но для макроэнергетики они бесполезны.<br /> <br /> Так, последовательно оценивая ветровую энергетику, геотермальную энергетику, волновую энергетику, гидроэнергетику, Капица доказывал, что все эти, на взгляд дилетанта вполне перспективные, источники никогда не смогут составить серьезную конкуренцию ископаемому топливу.<br /> Низка плотность ветровой энергии и энергии морских волн; низкая теплопроводность пород ограничивает скромными масштабами геотермальные станции; всем хороша гидроэнергетика, однако для того, чтобы она была эффективной, либо нужны горные реки — когда уровень воды можно поднять на большую высоту и обеспечить тем самым высокую плотность гравитационной энергии воды, — но их мало, либо необходимо обеспечивать огромные площади водохранилищ и губить плодородные земли.<br /> <br /> Мирный атом не торопится<br /> <br /> В своем докладе Петр Леонидович Капица особо коснулся атомной энергетики и отметил три главные проблемы на пути ее становления в качестве главного источника энергии для человечества: проблему захоронения радиоактивных отходов, критическую опасность катастроф на атомных станциях и проблему неконтролируемого распространения плутония и ядерных технологий. Через десять лет, в Чернобыле, мир смог убедиться, что страховые компании и академик Капица были более чем правы в оценке опасности ядерной энергетики. Так что пока речи о переводе мировой энергетики на ядерное топливо нет, хотя можно ожидать увеличения ее доли в промышленном производстве электроэнергии.<br /> <br /> Наибольшие надежды Петр Капица связывал с термоядерной энергетикой. Однако за прошедшие тридцать с лишним лет, несмотря на гигантские усилия ученых разных стран, проблема управляемого термояда не только не была решена, но со временем понимание сложности проблемы, скорее, только выросло.<br /> В ноябре 2006 года Россия, Евросоюз, Китай, Индия, Япония, Южная Корея и США договорились начать строительство экспериментального термоядерного реактора ИТЭР, основанного на принципе магнитного удержания высокотемпературной плазмы, который должен обеспечить 500 мегаватт тепловой мощностьи в течение 400 секунд. Чтобы оценить темпы развития, могу сказать, что в 1977—1978 гг. автор принимал участие в анализе возможности «подпитки» ИТЭР с помощью выстрела в плазму твердоводородной таблетки. Не в лучшем состоянии находится и идея лазерного термояда, основанного на быстром сжатии водородной мишени с помощью лазерного излучения.<br /> <br /> Очень дорогая фантастика...<br /> <br /> А как же водородная энергетика и пресловутое биотопливо, которые сегодня пропагандируются наиболее активно? Почему Капица не обращал на них внимания вообще? Ведь биотопливо в виде дров человечество использует уже веками, а водородная энергетика сегодня кажется настолько перспективной, что едва ли не каждый день приходят сообщения о том, что крупнейшие автомобильные компании демонстрируют концепт-кары на водородном топливе! Неужели академик был настолько недальновиден? Увы... Никакой водородной и даже биоэнергетики в буквальном смысле слова не может существовать.<br /> <br /> Что касается водородной энергетики, то, поскольку природные месторождения водорода на Земле отсутствуют, ее адепты пытаются изобрести вечный двигатель планетарного масштаба, не более и не менее того. Есть два способа получить водород в промышленных масштабах: либо путем электролиза разложить воду на водород и кислород, но это требует энергии, заведомо превосходящей ту, что потом выделится при сжигании водорода и превращении его опять в воду, либо... из природного газа с помощью катализаторов и опять-таки затрат энергии — которую нужно получить... опять-таки сжигая природные горючие ископаемые! Правда, в последнем случае это все-таки не «вечный двигатель»: некоторая дополнительная энергия при сжигании водорода, полученного таким путем, все же образуется. Но она будет гораздо меньше той, что была бы получена при непосредственном сжигании природного газа, минуя его конверсию в водород.<br /> <br /> Значит, «электролитический водород» — это вообще не топливо, это просто «аккумулятор» энергии, полученной из другого источника... которого как раз и нет. Использование же водорода, полученного из природного газа, возможно, и сократит несколько выбросы углекислого газа в атмосферу, так как эти выбросы будут связаны только с генерацией энергии, необходимой для получения водорода. Но зато в результате процесса общее потребление невозобновляемых горючих ископаемых только вырастет!<br /> Ничуть не лучше обстоят дела и с «биоэнергетикой». В этом случае речь идет либо о реанимации старинной идеи использования растительных и животных жиров для питания двигателей внутреннего сгорания (первый «дизель» Дизеля работал на арахисовом масле), либо об использовании этилового спирта, полученного путем брожения натуральных — зерна, кукурузы, риса, тростника и т.д. — или подвергнутых гидролизу (то есть разложению клетчатки на сахара) — агропродуктов.<br /> <br /> Что касается производства масел, то это крайне низкоэффективное, по «критериям Капицы», производство. Так, например, урожайность арахиса составляет в лучшем случае 50 ц/га. Даже при трех урожаях в год выход орехов едва ли превысит 2 кг в год с квадратного метра. Из этого количества орехов получится в лучшем случае 1 кг масла: выход энергии получается чуть больше 1 ватта с квадратного метра — то есть на два порядка меньше, чем солнечная энергия, доступная с того же квадратного метра. При этом мы не учли того, что получение таких урожаев требует интенсивного применения энергоемких удобрений, затрат энергии на обработку почвы и полив. То есть, чтобы покрыть сегодняшние потребности человечества, пришлось бы полностью засеять арахисом пару-тройку земных шаров. Проведя аналогичный расчет для «спиртовой» энергетики, нетрудно убедиться, что ее эффективность еще ниже, чем у «дизельного» агро-цикла.<br /> <br /> ...Но очень выгодная для экономики «мыльного пузыря»<br /> <br /> Что же, американские ученые не знают этих цифр и перспектив? Разумеется, знают. Ричард Хейнберг в своей нашумевшей книге PowerDown: Options And Actions For A Post-Carbon World (наиболее точный по смыслу перевод — «Конец света: Возможности и действия в пост-углеродном мире») самым детальным образом повторяет анализ Капицы и показывает, что никакая биоэнергетика мир не спасет.<br /> <br /> Так что происходит? А вот что: только очень наивный человек полагает, что экономика сегодня, как и 150 лет назад, работает по марксистскому принципу: «деньги — товар — деньги». Новая формула «деньги — деньги» короче и эффективнее. Хлопотное звено в виде производства реальных товаров, обладающих для людей реальной полезностью в привычном смысле этого слова, стремительно вытесняется из «большой экономики». Связь между ценой и полезностью в материальном смысле — полезность вещи как пищи, одежды, жилья, средства передвижения или услуги как средства удовлетворения какой-то реальной потребности, — уходит в небытие точно так же, как некогда ушла в небытие связь между номиналом монеты и массой заключенного в ней драгоценного металла. Точно так же «вещи» нового века очищаются от всякой полезности. Единственная потребительная способность этих «вещей», единственная их «полезность», которая сохраняет смысл в экономике нового времени, — это их способность быть проданными, а главным «производством», приносящим прибыль, становится надувание «пузырей». Всеобщая вера в возможность продать воздух в виде акций, опционов, фьючерсов и многочисленных других «финансовых инструментов» становится главной движущей силой экономики и основным источником капитала для ксендзов этой веры. После того, как последовательно лопнули пузыри «доткомов» и недвижимости, а «нанотехнология», рисующая сказочные перспективы, по большей части так и продолжает их рисовать без заметной материализации, американские финансисты, похоже, всерьез обратили внимание на альтернативные источники энергии. Вкладывая деньги в «зеленые проекты» и оплачивая наукообразную рекламу, они вполне могут рассчитывать на то, что многочисленные буратины прекрасно удобрят своими золотыми финансовую ниву чудес.<br /> <br /> Источник: <br /> Валерий Жихарев<br /> <br /> http://academcity.org/content/zelenye-tehnologii-ne-panaceya

Майбутнє за екологічним транспортом

Майбутнє за екологічним транспортом

Процес прискорення подолання відстаней ніколи ще не був настільки швидкоплинним, як у минулому столітті. На відміну від покоління наших предків, люди, які живуть у наш час, є більш мобільними

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромобілі та гібриди роблять наше життя цікавішим, а інженерів змушують розроблювати нові конструкції та висувати нові ідеї. Autoexpert.in.ua вирішив розібратися в конструкціях електромоторів і довідатися останні тенденції в цій сфері.

Honda EV-STER: спортивний електромобіль із 3-мірним щитком приладів

Honda EV-STER: спортивний електромобіль із  3-мірним щитком приладів

Honda представляє на автошоу "Токіо 2011" концепт Small Sport EV, скорочено EV-STER, - спортивний електромобіль наступного покоління. 

Війна цін: вартість електромобіля Nissan Leaf шокує конкурентів

Війна цін: вартість електромобіля Nissan Leaf шокує конкурентів

  Електромобіль за доступною ціною: в США почались продажі Nissan Leaf, вартість якого завдяки екологічній знижці не перевищує ціну звичайного автомобіля з бензиновим двигуном. Клієнтів багато, конкуренти розгублені.  

Наступне покоління Porsche Panamera вже зовсім близько

Наступне покоління Porsche Panamera вже зовсім близько

На автошоу в Парижі Porsche відкрила таємницю дизайну майбутньої Panamera з сучасною гібридною начинкою: 416 кінських сил з витратою 3,5 літра

У Росії почали приймати замовлення на йо-мобілі

У Росії почали приймати замовлення на йо-мобілі

16 травня, компанія йо-АВТО на спеціальному сайті почала приймати замовлення на російські гібридні йо-мобілі.

Nіssan розробляє бездротовий зарядний пристрій для електромобілів

Nіssan розробляє бездротовий зарядний пристрій для електромобілів

Відповідно до офіційного повідомлення представників автоконцерна Nіssan, у недалекому майбутньому електромобілі компанії як опцію одержать можливість індукційної зарядки

Nissan Leaf: по той бік тиші

Nissan Leaf: по той бік тиші

Nissan Leaf на сьогодні є найбільш переконливим електромобілем на ринку. На що він спроможний, а на що ні?

Електромобілі: Volvo також взялася за випробування індуктивної зарядки

Електромобілі: Volvo також взялася за випробування індуктивної зарядки

До проекту з розробки індуктивної станції для зарядки акумулятора електромобілів підключилась компанія Вольво.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта