25.12.2012

Що буде якщо... на вулиці -40°С

За матеріалами сайту: autoportal.ua

Що трапиться з авто, якщо в наших широтах ударить мороз в -40°С.

Що буде якщо... на вулиці -40°СПочнемо з того, що при такій температурі замерзає ртуть у градусниках, горілка перетворюється у гель, окріп, виплеснутий з вікна на вулицю, відразу перетворюється в сніг, і навіть метал міняє свої властивості.

Незважаючи на те, що живемо ми в помірному кліматі, - дивлячись на градусник, і бачачи щоденне зниження температури, - від природи можна чекати ще й не таких аномалій.

Так як автомобіль складається з набору металевих, пластмасових, скляних запчастин, а також набору технічних рідин, які мають свою температуру замерзання, - особливо низькі температури позначаються на ньому не найкращим чином.

Слід зазначити, що в заводських умовах абсолютну більшість автомобілів підготовлюють для експлуатації при температурах не нижче -25°C.

Пластик і гума

При температурі близькій до -40°С пластикові деталі автомобіля стануть тендітними й будуть розбиватися й тріскатися від найменшого удару. Це стосується в першу чергу бризговиків, які навряд чи витримають навіть одну поїздку, бамперів, на яких влучення навіть дрібного каменю залишить отвір.

Гумовотехнічні вироби стануть твердими, і будуть ламатися від найменших зусиль: ущільнювачі дверей, пильовики, шланги і т.п.

Автомобільне скло, яке має складну структуру, - може потріскатися.

У результаті, навіть найменше ДТП при температурі -40°С може привести до "опадання" всієї пластмаси, гуми й скла автомобіля.

Жителі Крайньої Півночі (якщо все-таки  вдалося завести автомобіль) радять кілька кілометрів проїхати на найменших  швидкостях - для того, щоб розігріти покришки.

Що буде якщо... на вулиці -40°СТехнічні рідини

Технічні рідини - це моторне масло, трансмісійна, охолоджуюча рідина, гідравлічні рідини (у гальмовій системі, зчепленні, гідропідсилювачі руля).

Моторне, також як і трансмісійне масло (а також й інші рідини), мають в'язкість, що залежить від температури навколишнього середовища. І при температурі, близькій до -40°С роботу двигуна (теоретично) зможе забезпечити тільки масло з індексом 0W.

І це притім, що на нашому ринку самими низькотемпературними є масла з індексом 0W-30, які можуть витримати температуру від -30° до +20°, або 0W-40 - від -30° до +35°. Зрідка зустрічається 0W-20.

Згадайте: чи у багатьох залите моторне масло, розраховане для такої температури? У найкращому  випадку - до -30°С.

Температура застигання синтетичного трансмісійного масла в найкращому разі може досягати -46°С (а мінерального -7°С). При цьому робочий діапазон температур (тобто масло вже не являє собою крижаний моноліт) починається саме з -40°.

Охолоджуючі рідини бувають різні. І температура їхнього замерзання багато в чому залежить від використовуваних присадок й якості рідини. Залежно від  того, який антифриз залитий - він може змерзнути при температурі від -65°С до -15°С.

У цілому можна сказати, що охолоджуючі рідини з температурою замерзання -40°С мають синій (бірюзовий) колір, а з температурою замерзання -65°С пофарбовані в червоний (рожевий).

Рідина для омивача часто продається у вигляді концентрату з температурою застигання -40°С або -60°С. Згадаємо: хто з нас заливав у бачок нерозбавлений концентрат?

Гідравлічні рідини в основному мають температуру застигання близько -50...-60°С. При -40° вони не змерзнуть, але збільшаться гідравлічні втрати, зменшується швидкість спрацьовування гідроприводів: автомобіль буде погано слухатися керма й педалі гальма, будуть погано перемикатися передачі, а підвіска стане твердою.

Що буде якщо... на вулиці -40°САКБ

При зниженні температури акумулятор губить свою ємність, і може наступити момент, коли він попросту змерзне.

У холодному кліматі (у якому середня температура січня від -30 до -15°С) використовують акумулятори із щільністю електроліту 1280 кг/куб. м. У дуже холодному (у січні від -50 до -30°С) для літа використовують акумулятори із щільністю 1260 кг/куб. м, а взимку - із щільністю 1300 кг/куб. м.

Навряд чи хто-небудь із вітчизняних водіїв запасся змінним акумулятором "для зими".

Двигун

При зниженні температури твердість збільшується, але знижується її ударна опірність (сталь стає тендітною).

Критична температура залежить від вихідного стану руди, обробки металу й безлічі інших факторів. Але при температурах нижче -40°С замічена тенденція до різкого зниження ударної опірності.

У результаті запуску автомобіля, на холодний двигун з "підвищеною крихкістю" будуть діяти підвищені сили, при чому елементи двигуна будуть мати збільшені технічні зазори (ті, які "входять у норму" при прогріві). Крім того, різкий перепад температур ніколи не йшов на користь ні двигунам, ні яким-небудь іншим технічним пристроям.

Відповідно, низька температура збільшує небезпеку руйнування двигуна, а якщо він все-таки  заведеться, то буде працювати з більшою перевитратою палива.

Поради

Як бачимо, температура в -30-40°С досить критична для автомобілів наших широт. Проте, впадати у відчай не варто. Приведемо кілька порад, корисних при експлуатації авто при особливо низьких температурах:

- Бак бажано тримати заповненим - для того, щоб не утворювався конденсат на стінках.

- Для того, щоб не піддавати зайвим навантаженням скло, обігрів салону потрібно направляти тільки на ноги.

- При температурі нижче -25-30°С варто застосовувати "арктичне" дизельне паливо. Може знадобитися антигель ("розріджує" дизель).

- Паливо потрібно використовувати найвищої  якості, бензин - з максимальним припустимим октановим числом.

- Фари запалювати краще ще в гаражі (якщо такий є) - інакше від різкого перепаду температур можуть перегоріти.

- Бажано прикрити решітку радіатора (для деяких моделей авто "заглушка" поставляється в комплекті з автомобілем).

- При температурі -30°С і швидкості вітру 1-5 м/с виключений двигун навіть із захисним чохлом повністю охолоджується протягом півгодини. Тому під час поїздок намагайтеся без особливої необхідності не зупинятися більш ніж на 10-15 хвилин.

Що буде якщо... на вулиці -40°СПідсумок

- Отже, при -40°С у автомобілях, експлуатованих у наших широтах, моторне й трансмісійне масла просто змерзнуть, рідина для омивача й охолоджуюча рідина, придбана на базарі, - перетворяться в лід, може потріскатися скло.

- Акумулятор (якщо не змерзне) буде працювати не більше ніж на 15-20% своїх можливостей.

- Якщо автомобіль все-таки  заведеться й поїде - він не буде слухатися керма й гальм, найменший камінь, потрапивши в бампер, залишить слід, а двигун буде відпрацьовувати зайві навантаження й забезпечить перевитрату палива.

Та й саме поняття "мороз" - досить відносне. Наприклад, у багатьох районах Сибіру середня температура в січні становить -45-47°С, а в селищі Оймякон була зафіксована температура -71,2°С (!).  

Наслідки для автомобіля в результаті впливу низьких температур можуть бути нежартівливими. Потрібно бути просто готовим: хто попереджений, той озброєний!

Теги: догляд, зима, поради

Читайте також:
Як розморозити заледенілий автомобіль
14.11.2016
Як розморозити заледенілий автомобіль
5 порад для водіїв взимку
21.12.2015
5 порад для водіїв взимку
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не вкрали
17.03.2015
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не вкрали
Українські водії все більше віддають перевагу газу замість бензину
12.03.2015
Українські водії все більше віддають перевагу газу замість бензину
В Україні з'явився мобільний посібник з експлуатації автомобілів Nissan
11.03.2015
В Україні з'явився мобільний посібник з експлуатації автомобілів Nissan
Як збільшилися ціни на літню гуму?
11.03.2015
Як збільшилися ціни на літню гуму?
Що слід зробити, щоб ваш акумулятор служив довше?
11.03.2015
Що слід зробити, щоб ваш акумулятор служив довше?
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не став легкою здобиччю крадіїв
10.03.2015
Як зробити так, щоб ваш автомобіль не став легкою здобиччю крадіїв
Эксперт про майбутнi ціни на пальне
07.03.2015
Эксперт про майбутнi ціни на пальне
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Ми любимо свої машини та висловлюємо щире бажання піклуватися про них. Для цього взимку багато хто з нас прогріває двигун перед поїздкою, вважаючи, що так для нього краще. Чи дійсно це так?

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Корисні поради: зимовий догляд за автомобілем

Для того, щоб зима принесла Вам виключно позитивні емоції, а Ваш автомобіль злагоджено Вам в цьому допомагав, за ним треба доглядати. По-зимовому.

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Поради водію для їзди взимку [2]

Поради водію для їзди взимку [2]

Колектив autoexpert.in.ua рекомендує автолюбителям підготуватися до експлуатації автомобіля в зимових умовах. Для цього ми підготували для вас другою добірку нескладних порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися у смузі руху.

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

Поради водієві для їзди взимку [1]

Поради водієві для їзди взимку [1]

Багато водіїв недооцінюють той факт, що зі зміною погодних умов і температури змінюється також і поводження автомобіля. У деяких випадках неусвідомлені дії можуть мати фатальні наслідки. Колектив autoexpert.іn.ua зібрав кілька порад з безпечного водіння. Бажаємо Вам завжди залишатися в смузі руху

Дорога далека: готуємо автомобіль для подорожі

Дорога далека: готуємо автомобіль для подорожі

Настало літо, і багато хто з нас планує виїзд за межі ненависних кам'яних джунглів. Хтось на дачу, хтось на пікнік за містом, а хтось - за тридев'ять земель, до тітки, у глухомань.

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

 В Лапландії на Вас чекає краса північної природи, незвичайна гостинність лапландців і високий рівень сервису. Зима в Лапландії починається в жовтні, коли випадає перший сніг (по якому вже можна кататися на лижах). Скоро починаються справжні снігопади, і тоді на маршрути відправляються мотосани, олені і собачі запряжки. 

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта