10.10.2012

Соціальні мережі у страхуванні або Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Автор: Дмитро Зотов, всі статті автора

Загальновідомою тенденцією розвитку збутових мереж є заміна традиційних способів продажів он-лайн технологіями.

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?Еволюційно в Інтернеті спочатку з'являлися сайти-візитки, які давали загальні відомості про компанію і ті, що доносили до кінцевих споживачів контактну інформацію; наступним етапом розвитку стали інтернет-магазини, і от, нарешті, останнім віянням можна сміло назвати появу нового каналу продажів - залучення клієнтів через соціальні мережі. Значення соціальних мереж у сучасному Інтернеті важко переоцінити, взяти хоча б цю статтю, яку можна одним кліком "твітануть" або автоматично відзначити у Фейсбуці. Природно, технології не обійшли й страхову сферу.

Страхові компанії у смутний кризовий час змушені займатися мінімізацією витрат, і тільки найбільші або дуже недальновидні - створювати нові точки продажів з відкриттям нових офісів в орендованих приміщеннях. Відповідно, армія продавців страховок, звична до просиджування в офісах, змушена перекваліфікуватися, або виходити в буквальному значенні на вулицю. Вартість же полісів автоцивілки стрімко підвищилася, і по деяких категоріях автомобілів фактично в 2 рази. Чудовий час для старт-апа в мережі!

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?Що може мережа? Завдяки соціальним мережам, найвідоміші  з яких facebook, vkontakte, odnoklassnіkі, lіnkedіn, легко реалізуються успішно використовувані багато десятиліть способи залучення споживачів, які сповідують MLM-щики (багаторівневий маркетинг, що полягає у побудові мереж споживання товарів народного споживання за принципом "знайомі роблять знайомих"). Реєструючись у кожному із проектів, ви додаєте в друзі всіх своїх рідних, всіх однокласників та співучнів, однокурсників, товаришів по службі та співробітників, друзів за інтересами, та й просто випадкових знайомих. Довідаєтеся в кожного знайомого дату закінчення дії страховки й записуєте у свій календар, нагадуєте про себе за тижден-два до цього строку і кладете комісію із продажу у свою кишеню!

Потенціал. У моїх "однокласниках" 131 друг, половина автомобілісти, а це означає те, що майже щотижня  один з моїх друзів купує як мінімум автоцивілку. Дивимося на тарифи: мінімальний річний платіж  для Києва 777 гривень, більшість моїх контактів теж кияни, виходить, що оформившись агентом, при комісійній винагороді в 15 % на руки можна одержати більше 100 гривень застрахувавши тільки одного мого друга. Оскільки агентська комісія в деяких страхових компаніях доходить і до 70 % (!!!), то теоретично (пам'ятаємо про податки), у кишені з кожної страховки можна залишати до 500 гривень при мінімальному платежі, а з машини з мотором від 3000 кубів і всю 1000 гривень агентських.

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?Перспективи. Одержавши перші доходи й відчувши власні сили, варто пробувати себе і в інших видах страхування: багато клієнтів купують Каско-страховки, деякі люблять їздити на машинах за кордон, де обов'язкова так звана "Зелена карта", хтось звик страхувати родину або домашнє майно, і все це поступово може залишати "солодкий осад" у вашій кишені. Займаючись страховками на постійній основі, уже на 2-3 році роботи для Києва вважається гарним портфель порядку 120 тисяч гривень страхових платежів на місяць, що відповідає сумі порядку 20 тисяч гривень щомісячної комісії. Наскільки реальна ця цифра? Цілком.  Для поповнення сімейного бюджету на цю суму досить оформити повне КАСКО на один добре укомплектований LEXUS LX (вартість нового автомобіля в дилерській мережі стартує від 131 тис. доларів США).

Залучення. На сучасних соціальних проектах російськомовного Інтернету, а їх у моїй базі близько 300, існує маса можливостей для прихованої або відкритої реклами, починаючи з публікації статусу, який можна оформити в стилі "сьогодні я став страховим агентом, замовляйте автоцивілку!", закінчуючи розміщенням тематичних оглядів і посилань на власний сайт, що сьогодні можна самостійно створити на основі шаблонів з мінімальними витратами часу та коштів. Згодом, перевівши більшість  своїх контактів у розряд активних користувачів страхових послуг за вашим сприянням, є сенс облаштувати невеликий офіс у жвавому місці, або скооперуватися з автосервісом, що дозволить організувати і пасивні продажі.

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?Асортименти. Моя рекомендація наступна - висловлюючись маркетинговою мовою, формувати продуктовий ряд за наступними принципами:

1.    Максимальна комісія. Зателефонуйте у головні офіси страхових компаній і поспілкуйтеся з менеджерами по роботі з агентами, по-можливості варто особисто заїхати в офіси декількох страхових компаній, які назвують максимальні розміри комісії. При особистій зустрічі з'ясуєте умови сплати страхових платежів, утримання комісії, сплати податків. Пам'ятайте при цьому, що страхова компанія зацікавлена у вас більше, ніж ви у ній, тому шукайте й домовляйтеся з тими, хто крім гарної комісії візьме на себе ще й питання мінімізації податків (а страхові компанії це вміють, повірте), ведення документообігу (приймання-передачу бланкової документації, звітність), а також оцініть загальну доброзичливість (уважно послухайте, про що говорять менеджери страхової компанії між собою).

2.    Наявність брендового продукту. Рекомендую вивчити рейтингову інформацію й обов'язково роздобути, додатково до попередньої рекомендації, бланки декількох найвідоміших  і рекламованих компаній, таких як AXA, UNІQA, PZU. Кожен другий клієнт цікавиться надійністю компаній, а у вас буде що їм запропонувати. Критерії - західне коріння, рекламованість, налагоджена система виплат. Варто пам'ятати, що вибити з лідерів ринку більшу комісію відразу - досить складне завдання, зате при цьому у вашого потенційного клієнта буде вибір, і він не зможе вас звинуватити у тому, що страховка була йому нав'язана.

3.    Постійне розширення асортиментів. У частини ваших клієнтів виявиться позитивна історія взаємин з певною страховою компанією,  і отут ваше завдання спрацювати на випередження, тобто  з'ясувати його побажання, оперативно провести переговори зі страховою компанією і стати її агентом до того, як у клієнта закінчиться попередня страховка. Звертайте увагу на рекламу, налагоджуйте взаємини з молодими, але такими, що активно розвиваються, компаніями, будьте на хвилі попиту!

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?Трудові взаємини.  Залежно від  страхової компанії, вам будуть пропонуватися різні форми оформлення ваших взаємин, від заключення договору-доручення, до прийняття вас у штат. Страховим компаніям вигідніше всього працювати із приватними підприємцями на єдиному податку, в інших випадках, відповідно до законодавства, вони зобов'язані виступати податковими агентами фізичних осіб - агентів, і втримувати при цьому частину комісійної винагороди. На першому етапі, коли обсяг платежів невеликий, зручніше, коли всі питання оподатковування страхова компанія закриває сама, згодом варто реєструватися приватним підприємцем або проводити агентську комісію через юридичну особу.

Утримання комісії. Більшість страхових компаній воліють одержувати страховий платіж від клієнта повністю на свій розрахунковий рахунок, дуже рідко допускається втримання комісії агентами, і ще рідше надається право підпису договору страхування агентом.

З метою економії засобів  своїх і клієнтів, цікавтеся в яких банках відкриті розрахункові рахунки страхової компанії. Найчастіше страхова має так званий внесковий рахунок, комісію за прийняття платежів на який оплачує сама страхова компанія, і він діє за принципом прийняття комунальних платежів. Також дуже зручно, коли в електронному вигляді можна заповнити бланк квитанції з реквізитами для оплати, у який досить внести тільки номер страхового полісу, дату оплати та реквізити платника. Маючи таку заготівку, вам залишається переслати її клієнтові по електронній пошті й повідомити адресу відділення банку у напрямку слідування, після оплати домовитися про місце підписання поліса, і у приємній атмосфері за філіжанкою кави обговорити новини й останні події, поєднуючи приємне з корисним.

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?Документообіг та звітність. Ставши агентом, вам потрібно прийняти по акту невелику кількість бланків полісів й одержати детальні інструкції зі зразками заповнення, формами звітності, зразками квитанцій. Виписавши поліс, відомості про застрахований автомобіль повинні якнайшвидше потрапити в базу страхової компанії, для цього потрібно висилати зведення про продані поліси. Зазвичай, це відбувається по електронній пошті, іноді надається доступ до внутрішнього сайту страхової компанії, але найкращий  варіант - це коли страхова компанія надає у користування доступ до агентського термінала, що і рахує тариф, і фіксує інформацію про виписаний поліс, і дозволяє роздруковувати інформацію про клієнта прямо на бланки полісів. Другі екземпляри полісів разом з вашим звітом зазвичай здаються в страхову раз на місяць. Заповнені екземпляри бланків перевіряють і нараховують комісію.

Подальший розвиток. Сформуйте власну систему мотивації для тих людей, хто може сприяти вашому бізнесу. Наприклад, якщо переважна кількість продажів вам дає Інтернет, винагороджуйте людей, які порекомендували вас своїм знайомим (реферали). Для людини, яка усього лиш зводить вас із покупцем, але не займається випискою й доставкою полісів, досить винагороди або подарунка на суму 3-5 % від страхового платежу. Рекламуйте власну реферальную систему!

Створіть тематичну групу в мережі, що обговорює страхову тематику й додавайте в неї відповідні новини страхового ринку; запрошуйте у групу всіх своїх клієнтів. Тут також можна розміщати інформацію про нових партнерів, з якими ви підпишете угоди, обговорювати їх, запрошувати до участі у своїх темах менеджерів страхових компаній, з якими ви тільки що познайомилися. Живе спілкування із працівниками страхової компанії, яке буде доступно вашим споживачам, буде сприяти рекламі вашої діяльності й додасть ваги продуктам, які на той час уже будуть у вас у наявності.

Соціальні мережі у страхуванні або  Чи можна заробити на продажі автостраховок, сидячи за комп'ютером?Загальні рекомендації.

- Не радьте конкретну компанію, нехай вибирає клієнт! Якщо вас просять порекомендувати страхову - розповідайте тільки достовірну інформацію, яку легко перевірити.  Цей підхід позбавить вас від претензій із приводу якості виплат, обвинувачень у непрофесійному підході.
    \
- Доставляйте поліси самі, не чекайте, поки за ними будуть заїжджати клієнти! Клієнт буде відчувати, що Ваша послуга теж чогось коштує, і буде більш лояльно настроєний саме до вас, навіть якщо агенти у припаркованих на дорозі автомобілях будуть давати істотну знижку.

- Рекламуйте саме вашу послугу, а не страхову компанію. Будь-якій людині може здатися, що навіть сама ідеальна страхова компанія йому не доплачує, тягне з виплатою, влаштовує непотрібну перевірку, і так далі. Ваша послуга - давати можливість вибору самому клієнтові, а не нав'язувати йому конкретну страхову

Теги: автостраховка, Інтернет, робота, соц мероежі

Читайте також:
Неприємний сюрприз для власників незастрахованих автомобілів
30.08.2016
Неприємний сюрприз для власників незастрахованих автомобілів
КАСКО дешевшає і стає сезонним
08.02.2013
КАСКО дешевшає і стає сезонним
Із завтрашнього дня отримати гроші по автостраховці стане простіше
04.02.2013
Із завтрашнього дня отримати гроші по автостраховці стане простіше
«Зелена карта» дорожчає
02.02.2013
«Зелена карта» дорожчає
Скільки коштуватиме застрахувати авто в 2013 році
05.01.2013
Скільки коштуватиме застрахувати авто в 2013 році
Страхування автодилерів
04.12.2012
Страхування автодилерів
Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховку
23.11.2012
Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховку
Новинки закону про автострахування
21.11.2012
Новинки закону про автострахування
7 міфів про страховки КАСКО
14.10.2012
7 міфів про страховки КАСКО
більше новин »
Коментарі відвідувачів
27.06.2012 Дмитрий Зотов
Евгений, отвечу так: если есть желание пободаться с Вашей страховой, ссылайтесь на Ст 301 Хозяйственного Кодекса Украины, в которой чётко указано, что основанием для выплаты вознаграждения является оплата вашими клиентами страховых взносов. На практике, умудрённые опытом агенты сами диктуют страховым условия своей работы, в том числе настаивают на схеме расчётов с удержанием комиссионного вознаграждения из платежей. Если страховая компания крупная, и Вы даёте ей не так много бизнеса, то вероятность "протянуть" Вашу форму договора достаточно маленькая, но пробовать стоит. А ещё, я бы Вам рекомендовал в случае задержки комиссии хорошо просмотреть отчётность страховой и ситуацию с выплатами, возможно стоит с ней попрощаться!
23.06.2012 Евгений
Спасибо за интересную статью. Посоветуйте пожалуйста, каким образом мне, страховому агенту СПД, без малейшего ущерба для клиентов - страхователей , используя легальные методы, удерживать свою комиссию до момента поступления платежа на расчетной счет страховщика? Последние полгода столкнулся с ситуацией, когда самая известная страховая компания работающая на рынке Украины более 95 лет стала очень сильно затягивать расчеты с агентом. Сначала акты выполненных работ "выгружаются " из какой то ихней спец программы в течение 20 дней !!! после окончания месяца. А потом мне сообщают что акты в бухгалтерии на оплате, но эта оплата длиться еще месяц. Есть ли законная схема удержания комиссии сразу, без приема полного страхового платежа на свой счет спд? Или подскажите страховую компанию, которая адекватней относиться к агентам, при обязательном условии порядочности по отношению к клиентам - страхователям.
31.01.2012 Алексей
Отличная статья для тех, кто хотел бы открыть свой бизнес. Я бы только добавил немного информации о лайфовом сегменте, где комиссия агенту, брокеру поболее.
26.01.2012 Tilacin
Отличная статья и отличная идея.

У яких випадках можливі відмови у виплатах за ОСАЦВ

У яких випадках можливі відмови у виплатах за ОСАЦВ

Щоб відмовити у виплаті за ОСАЦВ, у страхувальників є зовсім небагато причин. Їх може бути всього десять, половина з них - найбільш небезпечні.

Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховку

Інтернет-магазини, які дозволяють замовити й оплатити автостраховку

Сьогодні ми аналізуємо інтернет-сервіси, що дозволяють замовити й оплатити автостраховку. Наскільки розвинені ці послуги, основні гравці ринку, поговоримо про створення нових магазинів у мережі

Чого нам варто будинок побудувати, або Скільки коштує створення й обслуговування страхової компанії

Чого нам варто будинок побудувати, або Скільки коштує створення й обслуговування страхової компанії

Сьогодні ми говоримо з новачками та про новачків ринку, оцінюємо вартість запуску власної страхової компанії у сучасних умовах для інвестора.

Страхування автодилерів

Страхування автодилерів

Розвиток страхового ринку в Україні й СНД іде приблизно по одному сценарію...

Страхові посередники - хто вони?

Страхові посередники - хто вони?

Формально, редакція діючого Закону України "Про страхування" виділяє всього два види страхових посередників: страхових агентів і страхових (перестрахувальних) брокерів

Як вибрати автостраховку

Як вибрати автостраховку

Купуючи автостраховку, кожен з нас керується своїми критеріями:  хтось шукає рейтинги надійності страхових компаній, хтось прислухається до порад друзів, хтось іде до найближчого агента або взагалі купує поліс у першої  машини, що попалася, на дорозі

Страхова компанія "Країна"

Страхова компанія "Країна"

Страхова компанія "Країна" - надійний партнер порталу www.autoexpert.іn.ua

Інтернет в автомобілях може масово з'явитися вже найближчим часом

Інтернет в автомобілях може масово з'явитися вже найближчим часом

Провідні виробники автомобілів прогнозують, що автомобілі із доступом в інтернет можуть з'явитися у продажу вже найближчим часом

Страховий ринок очима топ-менеджерів страхових компаній

Страховий ринок очима топ-менеджерів страхових компаній

Чим живуть сьогодні страхові компанії, і що ховають від рядових страхувальників перші керівники українських страхових компаній, про це ми поговоримо сьогодні з нашими спікерами

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта