22.12.2012

Майбутні технології: проекти систем супутникової навігації

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Технологія

Система супутникової навігації (Sat-Nav) з дисплеєм, що перебуває на рівні голови, і який показує шлях, імовірно, змінить спосіб подачі навігаційної інформації водіям автомобілів. Недавно заснована компанія Makіng Vіrtual Solіd (MVS), яка спеціалізується на технологіях і розташована в San Francіsco, завоювала перший приз в 20 000 євро на European competіtіon (європейському конкурсі) у Мюнхені в жовтні 2011 року.

Майбутні технології: проекти систем супутникової навігаціїСистеми Sat-Nav або GPS, що надають навігаційну інформацію, стали досить стандартним аксесуаром легкових і вантажних автомобілів. Навігаційна база даних згодом  була розширена, і зараз включає не тільки головні дороги й магістралі, але й внутріміські вулиці й провулки. У базу даних також входить й інша важлива інформація, що стосується розташування автозаправних станцій і місць, де можна зупинитися, відпочити, поїсти й т.д.  Більшість систем супутникової навігації оснащено невеликим (від 5 до 8 дюймів) екраном, на якому відображається інформація. Цей дисплей входить у модуль інформації та розваг автомобіля, інтегрований у приладову панель, або прикріплений до неї чи до вітрового скла присосками. Це змушує водія перемикати увагу з дороги на екран. Якщо інформація системи супутникової навігації не відразу йому зрозуміла, він може ненавмисно перестати стежити за дорогою на кілька секунд; - це при тому, що автомобіль усе ще рухається. Виробники Sat-Nav відреагували на цю потенційно небезпечну ситуацію, запропонувавши впровадити голосові повідомлення, але вони заважали б слухати в салоні музику або вести пасажирам бесіду, і тому були відхилені. На деяких автомобілях вищого класу навігаційна інформація, одержувана із супутників, проектується на вітрове скло у вигляді прямокутного вікна.

У новій технології MVS навігаційна інформація проектується у вигляді напівпрозорого 3D-зображення на всю ширину вітрового скла, не відволікаючи водія від дороги.

Що нового?

Водій бачить навігаційну інформацію, одержувану із супутника, у вигляді 3D-зображення, яке накладається на вид дороги за вітровим склом. Напрямокслідування до пункту призначення вказує тонка червона лінія вгорі дисплея вітрового скла. Водій може просто їхати за цією лінією, яка також заздалегідь вказує  повороти, що наближаються. Дисплей показує дорожні знаки, які в реальності часто буває складно розпізнати. Додаткова інформація, яка стосується відстані та часу до пункту призначення, дорожніх заторів, погоди та шляхових умов, висвічується з боків дисплея дороги. Зображення видно навіть при яскравому сонячному світлі.

Майбутні технології: проекти систем супутникової навігаціїЯкі зміни?

Для того, щоб бачити 3D-зображення, спроектоване на вітрове скло, не потрібно ніяких спеціальних окулярів. Дисплей також не має потреби в якомусь спеціальному покритті або  особливому догляді за вітровим склом. При цьому, навіть для 3D-дисплеїв, розташованих на рівні очей у кабінах льотчиків літаків-винищувачів, потрібні були спеціальні окуляри, інтегровані в шоломи екіпажів!

Як це працює?

Образ 3D-карти створюється лазерним променем для того, щоб домогтися немерехтливого зображення, яке оновлюється 60 разів у секунду. Лазерна картинка формується за допомогою поточної навігаційної інформації, зчитувної з GPS. Висока швидкість її відновлення забезпечує стабільне зображення, навіть коли автомобіль хитає угору й униз або водій міняє своє положення. Лазерний промінь управляється електронікою й проектується на вітрове скло через механізм, основою якого є лінзи та дзеркала.

Електронні й оптичні компоненти розташовуються в корпусі, що має габарити 305х220х200 мм, який варто вмонтувати в приладову панель автомобіля для того, щоб домогтися потрібних кутів проекції лазерного променя. Верх приладової дошки перед водієм рекомендується, як одне з можливих місць його розташування. Такі 3D-дисплеї неможливо встановити на існуючі легкові або вантажні автомобілі, тому компанія MVS співробітничає з виробниками автомобілів з метою інтегрувати пристрій у приладову панель моделі на стадії проектування.

Вплив

Дисплей, який перебуває на рівні голови водія, безсумнівно, підвищить рівень комфорту й безпеки при водінні, тому, що водій зможе уважніше стежити за дорогою. Ніяких відомостей відносно вартості поки не повідомляється, втім, фахівці MVS стверджують, що ціна дозволить зробити систему стандартною навіть для недорогих автомобілів. А поки співробітники MVS зробили лише моделювання в лабораторних умовах і випустили демонстраційні ролики; на справжньому автомобілі дисплей випробуваний ще не був.
Від деяких користувачів існуючих систем супутникової навігації надходять скарги на те, що через помилки в навігаційній інформації вони втрачали орієнтування на місцевості. Навіть відомості про пришляхові автозаправні станції й ресторани найчастіше  прив'язані до мережі великих доріг, так що у творців бази даних - непочатий край роботи.

Система MVS також буде залежати від бази даних, і до неї, імовірно, теж будуть деякі претензії щодо точності.

Але, незважаючи ні на що, віртуальний 3D-дисплей, розташований на рівні голови водія, є істотним кроком уперед у розвитку технологій Sat-Nav.

Теги: навігація, технології

Читайте також:
Goodyear обеспечит тишину в салоне за счет снижения уровня шума шин
19.05.2014
Goodyear обеспечит тишину в салоне за счет снижения уровня шума шин
Mercedes F 125: мультимедійні пристрої майбутнього
21.12.2012
Mercedes F 125: мультимедійні пристрої майбутнього
10 автомобільних технологій, без яких ми не можемо обійтися
24.11.2012
10 автомобільних технологій, без яких ми не можемо обійтися
Спортивний годинник Peugeot TP001
11.11.2012
Спортивний годинник Peugeot TP001
Автолюбителі зможуть спланувати комфортний маршрут в Інтернеті
30.10.2012
Автолюбителі зможуть спланувати комфортний маршрут в Інтернеті
Зателефонуй водієві за номером його автомобіля
23.10.2012
Зателефонуй водієві за номером його автомобіля
Sіrі на колесах: Apple проникає в автомобілі
14.10.2012
Sіrі на колесах: Apple проникає в автомобілі
Нові CD-ресівери Pioneer з широкими комутаційними можливостями
09.10.2012
Нові CD-ресівери Pioneer з широкими комутаційними можливостями
Інженери побудували інтерактивні вікна автомобіля
25.09.2012
Інженери побудували інтерактивні вікна автомобіля
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромобілі та гібриди роблять наше життя цікавішим, а інженерів змушують розроблювати нові конструкції та висувати нові ідеї. Autoexpert.in.ua вирішив розібратися в конструкціях електромоторів і довідатися останні тенденції в цій сфері.

Вакуумний підсилювач

Вакуумний підсилювач

Вакуумний підсилювач знаходиться між педаллю гальм та головним гальмівним тандем-циліндром.

Асистент сліпої зони

Асистент сліпої зони

Асистент мертвої зони створює водієві підтримку для впевненої зміни смуги руху. Для цього він...

Майбутні технології: нові фари переднього освітлення BMW

Майбутні технології: нові фари переднього освітлення BMW

Компанія BMW є провідним виробником автомобілів і славиться конструкцією й дизайном світового класу. Її чарівні габаритні вогні в передніх фарах стали справжньою класикою. Тепер прийшов час озброїти автомобіль лазером.

У чому переваги дизельного двигуна?

У чому переваги дизельного двигуна?

Зростання цін на пальне, і особливо на дизельне паливо, давно привертає загальну увагу, і навколо дизельних технологій не зникають суперечки. У той самий час прихильники "дизеля" наводять низку аргументів на його користь.

Камера нічного бачення

Камера нічного бачення

Камера нічного бачення - це візуальне зображення ділянки дороги на дисплеї у темний час доби для розпізнавання перешкод, які не висвітлюють звичайні фари.

Cистема контролю тиску в шинах (TPMS)

Cистема контролю тиску в шинах (TPMS)

Ця система автоматично контролює тиск у шинах автомобіля, і повідомляє водієві про аварійне зниження контрольованого параметру.

Нано-лак

Нано-лак

В якості фінішного етапу на лакофарбове покриття типу "металік" наноситься захисний шар прозорого лаку. Сучасні нано-технології дозволяють впроваджувати в молекулярну структуру лаку дрібні керамічні частинки розміром в одну мільйонну частку міліметра.

PSM

PSM

 Porsche зібрав у своїй програмі Porsche Stability Management (PSM) різноманітні функції активної безпеки... 

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта