22.12.2012

Майбутні технології: проекти систем супутникової навігації

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Технологія

Система супутникової навігації (Sat-Nav) з дисплеєм, що перебуває на рівні голови, і який показує шлях, імовірно, змінить спосіб подачі навігаційної інформації водіям автомобілів. Недавно заснована компанія Makіng Vіrtual Solіd (MVS), яка спеціалізується на технологіях і розташована в San Francіsco, завоювала перший приз в 20 000 євро на European competіtіon (європейському конкурсі) у Мюнхені в жовтні 2011 року.

Майбутні технології: проекти систем супутникової навігаціїСистеми Sat-Nav або GPS, що надають навігаційну інформацію, стали досить стандартним аксесуаром легкових і вантажних автомобілів. Навігаційна база даних згодом  була розширена, і зараз включає не тільки головні дороги й магістралі, але й внутріміські вулиці й провулки. У базу даних також входить й інша важлива інформація, що стосується розташування автозаправних станцій і місць, де можна зупинитися, відпочити, поїсти й т.д.  Більшість систем супутникової навігації оснащено невеликим (від 5 до 8 дюймів) екраном, на якому відображається інформація. Цей дисплей входить у модуль інформації та розваг автомобіля, інтегрований у приладову панель, або прикріплений до неї чи до вітрового скла присосками. Це змушує водія перемикати увагу з дороги на екран. Якщо інформація системи супутникової навігації не відразу йому зрозуміла, він може ненавмисно перестати стежити за дорогою на кілька секунд; - це при тому, що автомобіль усе ще рухається. Виробники Sat-Nav відреагували на цю потенційно небезпечну ситуацію, запропонувавши впровадити голосові повідомлення, але вони заважали б слухати в салоні музику або вести пасажирам бесіду, і тому були відхилені. На деяких автомобілях вищого класу навігаційна інформація, одержувана із супутників, проектується на вітрове скло у вигляді прямокутного вікна.

У новій технології MVS навігаційна інформація проектується у вигляді напівпрозорого 3D-зображення на всю ширину вітрового скла, не відволікаючи водія від дороги.

Що нового?

Водій бачить навігаційну інформацію, одержувану із супутника, у вигляді 3D-зображення, яке накладається на вид дороги за вітровим склом. Напрямокслідування до пункту призначення вказує тонка червона лінія вгорі дисплея вітрового скла. Водій може просто їхати за цією лінією, яка також заздалегідь вказує  повороти, що наближаються. Дисплей показує дорожні знаки, які в реальності часто буває складно розпізнати. Додаткова інформація, яка стосується відстані та часу до пункту призначення, дорожніх заторів, погоди та шляхових умов, висвічується з боків дисплея дороги. Зображення видно навіть при яскравому сонячному світлі.

Майбутні технології: проекти систем супутникової навігаціїЯкі зміни?

Для того, щоб бачити 3D-зображення, спроектоване на вітрове скло, не потрібно ніяких спеціальних окулярів. Дисплей також не має потреби в якомусь спеціальному покритті або  особливому догляді за вітровим склом. При цьому, навіть для 3D-дисплеїв, розташованих на рівні очей у кабінах льотчиків літаків-винищувачів, потрібні були спеціальні окуляри, інтегровані в шоломи екіпажів!

Як це працює?

Образ 3D-карти створюється лазерним променем для того, щоб домогтися немерехтливого зображення, яке оновлюється 60 разів у секунду. Лазерна картинка формується за допомогою поточної навігаційної інформації, зчитувної з GPS. Висока швидкість її відновлення забезпечує стабільне зображення, навіть коли автомобіль хитає угору й униз або водій міняє своє положення. Лазерний промінь управляється електронікою й проектується на вітрове скло через механізм, основою якого є лінзи та дзеркала.

Електронні й оптичні компоненти розташовуються в корпусі, що має габарити 305х220х200 мм, який варто вмонтувати в приладову панель автомобіля для того, щоб домогтися потрібних кутів проекції лазерного променя. Верх приладової дошки перед водієм рекомендується, як одне з можливих місць його розташування. Такі 3D-дисплеї неможливо встановити на існуючі легкові або вантажні автомобілі, тому компанія MVS співробітничає з виробниками автомобілів з метою інтегрувати пристрій у приладову панель моделі на стадії проектування.

Вплив

Дисплей, який перебуває на рівні голови водія, безсумнівно, підвищить рівень комфорту й безпеки при водінні, тому, що водій зможе уважніше стежити за дорогою. Ніяких відомостей відносно вартості поки не повідомляється, втім, фахівці MVS стверджують, що ціна дозволить зробити систему стандартною навіть для недорогих автомобілів. А поки співробітники MVS зробили лише моделювання в лабораторних умовах і випустили демонстраційні ролики; на справжньому автомобілі дисплей випробуваний ще не був.
Від деяких користувачів існуючих систем супутникової навігації надходять скарги на те, що через помилки в навігаційній інформації вони втрачали орієнтування на місцевості. Навіть відомості про пришляхові автозаправні станції й ресторани найчастіше  прив'язані до мережі великих доріг, так що у творців бази даних - непочатий край роботи.

Система MVS також буде залежати від бази даних, і до неї, імовірно, теж будуть деякі претензії щодо точності.

Але, незважаючи ні на що, віртуальний 3D-дисплей, розташований на рівні голови водія, є істотним кроком уперед у розвитку технологій Sat-Nav.

Теги: навігація, технології

Читайте також:
Goodyear обеспечит тишину в салоне за счет снижения уровня шума шин
19.05.2014
Goodyear обеспечит тишину в салоне за счет снижения уровня шума шин
Mercedes F 125: мультимедійні пристрої майбутнього
21.12.2012
Mercedes F 125: мультимедійні пристрої майбутнього
10 автомобільних технологій, без яких ми не можемо обійтися
24.11.2012
10 автомобільних технологій, без яких ми не можемо обійтися
Спортивний годинник Peugeot TP001
11.11.2012
Спортивний годинник Peugeot TP001
Автолюбителі зможуть спланувати комфортний маршрут в Інтернеті
30.10.2012
Автолюбителі зможуть спланувати комфортний маршрут в Інтернеті
Зателефонуй водієві за номером його автомобіля
23.10.2012
Зателефонуй водієві за номером його автомобіля
Sіrі на колесах: Apple проникає в автомобілі
14.10.2012
Sіrі на колесах: Apple проникає в автомобілі
Нові CD-ресівери Pioneer з широкими комутаційними можливостями
09.10.2012
Нові CD-ресівери Pioneer з широкими комутаційними можливостями
Інженери побудували інтерактивні вікна автомобіля
25.09.2012
Інженери побудували інтерактивні вікна автомобіля
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Нова концепція розподільних валів: більше, ніж економія палива

Нова концепція розподільних валів: більше, ніж економія палива

Економія - це завіт нашого часу. Нам "повезло" жити в епоху криз  і постійного росту цін на паливо. Така ситуація надихає інженерів на нові розробки, метою яких є боротьба за кожен відсоток палива. Компанія Mahle, що є постачальником автомобільних компонентів для багатьох виробників, розробила цікаву концепцію розподільних валів. Її потенціал не обмежується економією палива.

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромобілі та гібриди роблять наше життя цікавішим, а інженерів змушують розроблювати нові конструкції та висувати нові ідеї. Autoexpert.in.ua вирішив розібратися в конструкціях електромоторів і довідатися останні тенденції в цій сфері.

У чому переваги дизельного двигуна?

У чому переваги дизельного двигуна?

Зростання цін на пальне, і особливо на дизельне паливо, давно привертає загальну увагу, і навколо дизельних технологій не зникають суперечки. У той самий час прихильники "дизеля" наводять низку аргументів на його користь.

Вакуумний підсилювач

Вакуумний підсилювач

Вакуумний підсилювач знаходиться між педаллю гальм та головним гальмівним тандем-циліндром.

Honda розробила нову технологію зварювання сталі та алюмінію

Honda розробила нову технологію зварювання сталі та алюмінію

Завдяки новій технології передній підрамник у серійних автомобілях став жорсткішим і легшим, що знизило витрату палива і поліпшило аеродинаміку

Audі та органічні світлодіоди

Audі та органічні світлодіоди

Audі демонструє нову концепцію освітлення автомобіля майбутнього, у якій використовується технологія органічних світлодіодів (OLED). Ця вражаюча техніка відкриває нові сфери в автомобілебудуванні.

Трицикл BMW і1: стильний електромобіль майбутнього

Трицикл BMW і1: стильний електромобіль  майбутнього

Об'єднати мотоцикл і автомобіль в одне ціле намагалися вже багато хто, але не у всіх це виходить красиво. Зовсім інша справа концепт BMW і1...

Подушка безпеки водія

Подушка безпеки водія

Подушка безпеки водія складається з повітряного мішку та газогенератора. У газовому генераторі тверде паливо міститься у формі таблеток. Якщо відповідний електричний імпульс надходить від блоку управління до піропатрону...

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта