18.10.2011

Експерти розповіли про плюси й мінуси європротокола

За матеріалами сайту: auto.oboz.ua

Експерти розповіли про плюси й мінуси европротоколаПройшов уже місяць з початку дії європротокола на українських дорогах при оформленні ДТП. Його введення стало помітним кроком назустріч інтересам вітчизняних автомобілістів.

Тим більше, що з наближенням Євро-2012 українські стандарти логічно було б привести у відповідність до європейського. Пропонуємо всім автолюбителям заповнити деякі пробіли в знаннях, пов'язаних з його використанням за допомогою компетентних у даному питанні експертів.

Плюси та мінуси "Повідомлення про ДТП"

(офіційна назва "європротокола")

Андрій КОСЕНКОВ, директор відділів: відшкодувань й автотранспортного страхування BrіtMark:

Позитив:

- введення европротокола мінімізує час оформлення ДТП (раніше співробітників ДАІ доводилося чекати по 3-6 годин), отже у ДАІ звільниться час для більш ретельної обробки серйозних аварій.

- винуватці ДТП не залучаються до адміністративної відповідальності по статті 124 Куоап (штраф, вилучення прав на водіння ТС), що для водіїв буде стимулом домовлятися без представників правоохоронних органів;

- спрощене одержання відшкодувань від СК;

Негатив:

- ризик неадекватної оцінки збитку. Досить поширена ситуація, коли візуально ушкоджений лише бампер, а насправді   після огляду на СТО ушкоджень виявляється набагато більше (наприклад, підсилювач бампера, панель, кріплення фар), у такий спосіб розмір збитку може збільшитися до 20-25 тис. У цьому випадку СК заплатить максимум 10 тис., після чого винуватцеві доведеться оплатити різницю між виплатою СК і фактичним збитком;

- відкриваються більші можливості для страхового шахрайства. Як  превентивний захід раджу обов'язково повідомляти СК із місця ДТП, для виклику аварійного комісара.

- обмеження розміру відповідальності (10 тис. грн) і видів відповідальності, що відшкодовують СК (часткові ушкодження й тотальна загибель ТС).

Що варто знати

Крім загальновідомі умови використання європротокола, існують і деякі важливі нюанси, на яких варто зупинитися.

Владислав ПОДОЛЯК, АТ "ЮФ "Василь Кисиль і партнери":

- обов'язкова умова: відсутність травмованих/загиблих учасників ДТП, тому, якщо при заповненні графи "шкода заподіяна життю та здоров'ю", учасник ДТП через неуважність вибере відповідь "так", то європротокол діяти не буде;

- обов'язково єдина думка учасників ДТП про його обставини;

- можливе виникнення колізій при наявності поліса КАСКО (для оплати ремонтних робіт треба оформлення ДТП працівниками ДАІ);

- до бланка європротокола допускаються додаткові роз'яснення на окремих аркушах;

- представники МТСБУ до європротоколу рекомендують прилучати фото автомобілів потерпілих ДТП;

- маленькі розміри анкети можуть ускладнити правильне оформлення схеми ДТП водіями, у яких відсутній такий досвід;

Через призму закордонного досвіду

Показовим для України може бути досвід наших північних сусідів, які ввели європротокол ще в 2009 році й досвід європейських країн.

Олександр КВЯТКОВСКИЙ, директор департаменту врегулювання збитків СК "Універсальна":

- у Росії по європротоколу оформляється близько 14% страхових випадків пов'язаних із ДТП.

- більш частому застосуванню європротокола в Росії дуже сильно заважає недовіра до СК;

- також на його широке застосування негативно впливає погана інформованність водіїв;

- відкриваються нові можливості для шахрайства;

- у Європі замість оформлення європротокола, водії воліють домовитися між собою самі. Без залучення СК, тому що при розрахунку страхових премій СК використовують систему бонус-малус , що згодом, підвищує ціну поліса для водія.

В Україні ця система діє тільки в межах однієї страхової, а на Заході база даних по страхових випадках у всіх СК одна. Тому європейські автомобілісти, на відміну від наших, заявляють невеликі ушкодження в СК набагато рідше.

МТСБУ про європротокол

Олена МАШАРА, член президії Моторного (транспортного) страхового бюро, СК "АСКА":

- правильно заповнити повідомлення про ДТП допоможе інструкція, що додається до кожного бланка європротокола;

- 2/3 страхових випадків із ДТП в Україні мають розмір відшкодування менш 10 тис. грн.

- с 19 вересня по європротоколу працює будь-який поліс, тобто  головне не бланк страхового договору, а яким числом він датований;

- максимальну суму відшкодування передбачуваного європротоколом планується збільшити до 25 тис. грн.

Законодавчі недоліки

Прийняття довгоочікуваного для автомобілістів нововведення, на думку експертів не обійшлося й без деяких ляпів:

- сума обмеження розміру відповідальності в 10 тис. грн. поки не затверджена, тому якщо  учасник ДТП звернеться в суд, то за допомогою грамотного адвоката зможе одержати й більшу суму відшкодування.

- випадки участі в ДТП більше 2 сторін щодо дії європротокола законодавством не врегульовані.

Читайте також:
Як водити авто взимку
05.12.2016
Як водити авто взимку
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
07.10.2016
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
04.07.2014
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
25.06.2014
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro непосредственно с бортового компьютера MINI
24.06.2014
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro ...
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
15.05.2014
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
27.03.2014
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
21.03.2014
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
Неофіційні правила дорожнього руху
28.01.2014
Неофіційні правила дорожнього руху
більше новин »
Коментарі відвідувачів
Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта