Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

За матеріалами сайту: autoauction.in.ua

Хоча надійність автоматичних коробок передач і стала набагато вищою, серед агрегатів автомобіля, вони залишаються найбільш вразливими.

А в чому причина?

Сучасну техніку, котра все більш ускладнюється, ми використовуємо, не маючи уявлення про те, що у неї всередині. Але ж зношення хоча б однієї деталі з десятків, а може й із сотен, спочатку позначиться на чіткості роботи, а потім агрегат і взагалі відмовиться функціонувати. Ті ж самі нюанси стосуються також автоматичної коробки передач. Якщо хоча б один прецизійний поршень застопориться, припинить правильно працювати і трансмісія.

Хотя надежность автоматических коробок передач и стала гораздо выше, среди агрегатов автомобиля они остаются самыми уязвимыми

Автоматична коробка має високу чутливість до можливих перегрівів трансмісійного мастила. Достатньо побуксувати півгодини у глибокому снігу і коробка може згоріти. Був такий факт з Audi, що стався у день придбання машини – ремонт обійшовся у 2000 доларів, а вистачило його всього лише на рік. Використання неправильного типу мастила чи поганої якості і поломка може статися практично за такий самий час.

У мастильному піддоні встановлюється магніт для притягування до себе металевого порошку. І після пробігу більш ніж ста тис. км буде мати покриття у вигляді товстого шару металевого нальоту. Якщо ж перевірити подібний магніт, не в автоматичній, а у механічній коробці після такого ж пробігу, він виявиться ідеально чистим. Важливе нагадування: після ремонту рідко автомати працюють довго.

Зі сказаного випливає, що, за купівлі б/в автомобіля, особливо звертайте увагу на стан автомата. Прогавите – будете мати проблеми.

На які моменти варто звертати увагу при проведенні тестування автомата у процесі купівлі вживаного автомобіля? Краще за все звернутися до професіонала, котрий зробить тестування вживаного автомата.

Основне правило: максимально, наскільки це можливо, слід перевірити історію машини. Така скрупульозність може вилитися у майбутню економію часу і фінансів. Знайшли використання її в автопрокаті чи відновлення після ДТП – проходьте далі. Поцікавтеся в продавця чи хазяїна, чи здійснювався ремонт автомата. За позитивної відповіді – краще шукати інший автомобіль для купівлі. І причина не у ремонті. Бувають випадки, коли відремонтовані автомати працюють краще, ніж працювали до ремонту. Причина в тому, що далеко не кожен ремонтник може полагодити кваліфіковано. Визначити якість ремонту неможливо. Побачили фаркоп на автомобілі – будьте уважні. Використання машини для транспортування причепу також відчутно впливає на додаткове зношення автоматичної коробки.

Як же перевірити автомат?

Починати перевірку автомата слід з рівня мастила та стану цього мастила.

Вона здійснюється за працюючого на холостих обертах двигуна. АКПП повинна бути встановлена у положення "Park". Щуп трансмісії витягується і протирається чистою ганчіркою. Потім вставляється назад і знову витягається. Слід уважно вивчити мастило. Після протирання щупа білим папером на ньому чистий і прозорий слід без металевих часток та пластівців чужорідного походження. Нове мастило має червоний колір. У процесі використання змінює колір і стає коричнуватим, але ні в якому разі не повинно бути чорним. Не може також мати палений запах.

Коли ви помітили темне мастило, металеві частинки і запах паленого – тут щось не так, потрібен інший автомобіль. У багатьох сучасних автоматах, правда, мастильні щупи відсутні. А перевірити рівень мастила можна лише у спеціалізованих технічних центрах. Але можливий пробний заїзд.

Автомобіль поки не куплений, а тому потрібна уважність. Проведіть налаштування сидіння, дзеркала і перевірку гальм.

Дефектний автомат можна визначити за затримкою між моментом, коли вибираєте передачі Drive (D) чи Reverse (R) і вмикаєте її.

У положенні Р (паркінг) необхідно прогріти автомобіль з трансмісією до зниження обертів на хвилину до 650-850.

Утримуючи ногу на педалі гальм, виконайте переключення на D (Drive). Вибір цього режиму автоматом повинен відбуватись негайно, і ви відчуєте, як він "тягне" автомобіль уперед. Весь процес включення повинен здійснюватися м'яко, не повинно бути стуків чи поштовхів.

За переключення на Neutral (N) коробка відключається. Далі необхідно включити R (Reverse). Включеня автомата повинно бути миттєвим. Ви одразу ж відчуєте прагнення машини повзти назад. І знову не може бути стуків чи поштовхів. Без них повинен відбуватись і процес переключення з D у R і у зворотньому напрямі.

Якщо помітите у процесі включення передачі затримку понад 1 секунду, значить, використовується зношена коробка, або ж яка потребує ремонту.

Можна й проїхатися…

Важіль АКПП поставте у положення D (Drive), відпустіть гальма і спробуйте м'яко прискоритися. До досягнення швидкості 50-60 км/год переключення передачі потрібно виконувати мінімум двічі (з першої на другу, а потім - з другої на третю). Переключення здійснюються м'яко, не допускаючи поштовхів чи затримок.

Вловити момент переключення передачі можна за легкими змінами у роботі двигуна: змінюється рівень шуму й падають оберти. За надмірної зношеності АКПП під час здійснення переключення передачі (особливо з першої на другу) відчуваються поштовхи, затримки, а іноді й удари.

Якщо автомат повністю справний, то за натиснення газу до кінця на швидкості 40-50 км/год відбудеться перехід на передачу нижче і підвищення обертів.

Якщо є у наявності overdrive, то далі слідує його перевірка. На автомобілях японського й американського виробництва ця кнопка розташована зліва від важеля автоматичної коробки.

На рівній дорозі розвиваєте швидкість 60-70 км/год, і переключаєтеся в режим ON за допомогою натиснення кнопки "Овердрайв". Автоматична коробка повинна переключитися вгору на передачу. У положенні OFF автомат повинен опуститися на одну передачу.

Проблемою автомату є пробуксовування передач. Це коли за натиснення газу, оберти ростуть, а швидкість не залишається незмінною.

Як ви розумієте, для уникнення майбутніх проблем, достатньо хоча б одного з таких дефектів.

Із завершенням тестового заїзду поспішати не слід. Іноді дефекти проявляються у нагрітому стані чи зникають. Побудьте прискіпливим – будете мати менше проблем потім. Повністю справна коробка ніколи не смикається, не буксує, не стукає і не шумить, і на це не впливає температура мастила і швидкість. Якщо овердрайв заблимав у процесі тесту – краще втримайтесь від купівлі і отримайте консультацію в надійного спеціаліста.

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор використовується в автоматичній КПП для з'єднання колінчастого валу двигуна із вхідним валом КПП

22 питання про коробку-автомат

22 питання про коробку-автомат

Якщо в вас автомобіль з автоматичною коробкою передач, то Вам обов'язково потрібно ознайомитися з відповідями на 22 питання про коробку-автомат розглянутими у цій статті

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

 Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину. Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом? 

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

Залежна підвіска

Залежна підвіска

  Залежна підвіска - це конструкція, в якій обидва колеса однієї вісі автомобіля пов'язані між собою жорсткою балкою. При наїзді на нерівність дороги одного із коліс, друге відхиляється на той самий кут.  

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта