Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

За матеріалами сайту: shkolazhizni.ru

Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину.

Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом?

Варіатор – це передавальний пристрій між двигуном і колесами чи іншим типом приводу: гвинтом, гусінню, здатний повільно змінювати швидкості обертання ведучого і веденого диску. Такі прилади давно застосовуються на мопедах, скутерах, водних мотоциклах, снігоходах й багатьох інших механізмах. Й хоча на автомобілі варіатор з'явився в середині минулого століття, тільки зараз він починає активно впроваджуватися на багатьох моделях відомих автовиробників.

Вариатор

Початок руху на автомобілі з варіатором нагадує розгін потужного електродвигуна – рівно, без провалів, з невеликим зростаючим шумом автомобіль прямує вперед, часто залишаючи позаду більш потужних своїх братів, так як не витрачає час на перемикання швидкостей. Точно встановлено, що за наявності двох авто з однаковими моторами спереду виявиться той, який має варіатор.

Такий автомобіль пробачає своєму хазяїну багато помилок – він не заглухне на світлофорі, не відкотиться назад на підйомі, дозволить плавно рушити у будь-якій ситуації, виключивши навантаження на елементи трансмісії. Завдяки тому, що під кермом є лише дві педалі, як на автоматичній коробці, підвищується комфорт пересування в щільному міському режимі, а ризик сплутати їх для водіїв-початківців значно знижується. Але і справжній професіонал оцінить зручність такої трансмісії не тільки у місті, але й на трасі.

Декого може збентежити рівне «дзижчання» двигуна на всіх режимах роботи. Тут не можна добитися спортивного «рику» при різкому прискоренні. Все це тому, що розумна електроніка оптимізує роботу двигуна, примушуючи його працювати в режимі номінальної потужності. Але для бажаючих є можливість використати «тіптронік» – емулятор перемикання фіксованих швидкостей, коли сигнал водія дає команду управління на перемикання варіатора в один із встановлених режимів. Для швидкого розгону є функція, аналогічна «кік-дауну» автоматичних коробок, коли передавальне число різко змінюється для надання прискорення при кінцевому положенні педалі газу.

Завдяки всім вищеперерахованим факторам, автомобіль з варіатором має перевагу у порівнянні з автомобілями з іншими передавальними приладами. Це більш швидкий набір швидкості, економія палива, оптимізація навантаження на двигун й елементи привода. Завдяки тому, що роботою двигуна управляє електроніка, а не просте переміщення педалі «газу», він працює в «щадному» режимі і потребує більш рідкого обслуговування і ремонту. При цьому рівень шкідливих речовин у відпрацьованих газах значно нижчий, ніж в інших аналогічних моделях, а шум – набагато тихіший.

Але у такої коробки передач є, на жаль, й ряд недоліків:

- Варіатор не встановлюється на автомобілі з потужними двигунами, хоча деякі екземпляри вже з'явились і в серійному варіанті.

- В якості наповнювача трансмісії використовується спеціальна рідина, вона дорожча за звичайне мастило, потребує точного контролю свого рівня і не замінюється схожею від іншої моделі авто.

- При відключенні акумулятора варіатор калібрується для оптимальної роботи протягом приблизно ста кілометрів чи примусово, по спеціальному алгоритму.

- Ремонт такої коробки досить дорогий, а навчених спеціалістів по ньому поки досить мало.

- Існує обмеження на буксирування автомобіля з варіатором, а також на буксирування таким автомобілем причепу чи іншого авто.

- Робота варіатора залежить від сигналу багатьох датчиків: тиску, швидкості, АБС, положення коленвалу. Вихід одного із них з ладу чи втрата контакту спричиняє неправильну роботу трансмісії чи «звалювання» в аварійний режим руху.

На думку багатьох спеціалістів, варіатор має велике майбутнє. Він цілком зможе посунути не лише механіку і роботизовані коробки передач, але і вже звичні автомати.

Дотримуючись декількох простих правил експлуатації, можна забезпечити варіатору оптимальні умови роботи і таким чином уникнути його ремонту:

- В холодну пору року уникати навантажень на трансмісію під час початку руху. Необхідно дати прогрітися всім елементам системи на «малому ходу».

- Слідкувати за рівнем і станом рідини, своєчасно її замінювати.

- Не допускати різких навантажень під час старту (це трансмісія не для гонок), при буксируванні і подоланні бездоріжжя.

- Піклуватися про працездатність всіх датчиків, цілісність проводки і раз'ємів.

- При виникненні проблем з рухом, в першу чергу, звернтути увагу на двигун – свічки, система живлення, електрика. Провести діагностику за кодами несправності і, звичайно, не намагатися ремонтувати коробку самостійно.

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор використовується в автоматичній КПП для з'єднання колінчастого валу двигуна із вхідним валом КПП

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Залежна підвіска

Залежна підвіска

  Залежна підвіска - це конструкція, в якій обидва колеса однієї вісі автомобіля пов'язані між собою жорсткою балкою. При наїзді на нерівність дороги одного із коліс, друге відхиляється на той самий кут.  

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

=> що таке КПП?

=> що таке КПП?

КПП - коробка переключення передач в автомобілі - це редуктор, котрий адаптує та передає оберти двигуна до коліс. Вона необхідна, щоб ефективно використовувати обмежений діапазон обертів двигуна на будь-якій швидкості автомобіля

ASR – антипробуксувальна система

ASR – антипробуксувальна система

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Хоча надійність автоматичних коробок передач і стала набагато вищою, серед агрегатів автомобіля вони залишаються найбільш вразливими.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта