Кермо завжди праве!

За матеріалами сайту: autoexpert.in.ua

Автор: Андрій Бистров

Японія – країна, де все з точністю до навпаки. Для приїжджого європейського водія перші дні перебування тут – шок, подив, захоплення.

Одним словом – геть стереотипи, спробуємо зрозуміти розумом і серцем Країну Вранішнього Сонця! Звичайно ж, своє знайомство журналісти порталу «Автоексперт» почали з вивчення автомобільної культури і традицій Японії

На улицах Токио пространство используют с максимальной пользой

На вулицях Токіо простір застосовують з максимальною користю

Най-най!

Розповідаючи про дороги 127-мільйонної Японії, можна сміливо, в кожному реченні, використовувати слово «най». Дорожня мережа маленької острівної країни дуже розвинута – якість покриття, розмітки і дорожніх знаків не викликає найменших нарікань. Без перебільшень архітектурним дивом можна назвати багаторівневі розв'язки, мости і естакади. Особливу увагу інженери приділяють сейсмостійкості цих будов.

Дорожная архитектура Токио

Дорожная архитектура Токио

Дорожня архітектура Токіо

На дорогах зовсім немає пилюки, а всі машини (навіть вантажні) феноменально чисті.  Цього токійці домоглись повною відсутністю діючого будівництва, а також регулярними вологими прибираннями вулиць.

Стекло, бетон и асфальт столицы Японии не исключают цветников на улицах

Скло, бетон й асфальт столиці Японії не виключають квітників на вулицях

Недивно, що більшість шляхів тут платні – близько 22 євро за 100 км шляху. А це – найвища ціна у світі. Ще одна особливість  місцевих трас – поздовжньо «лежачі поліцейські», які мають металічні скоби. Вони роблять виїзд на «зустрічну» просто фізично неможливим. Хоча подібні порушення в голову японським водіям не приходять – їх не дарма називають найдисциплінованішими у світі.  Оскільки штрафи в Японії – теж найжорсткіші на планеті. Особливість місцевого законодавства в тому, що практично за будь-яку помилку водія можуть позбавити прав. Проїзд на червоне світло обходиться в 380 євро (в кращому випадку). В гіршому – півроку тюрми.  Перевищення швидкості на звичні нам, українцям, 20 км/год, японцю обходяться в 780 євро.  Цікаво, что одним из наиболее серьезных нарушений в Японии считается безобидное несоблюдение правил парковки. Штраф 800 євро і обов'язкове позбавлення прав на 6 місяців. А от за нетверезий драйв водій гарантовано отримує 5-ти річний строк, причому суворого (!) режиму. Цікаво, що штраф при цьому (8 000 євро) заплатить не тільки сам водій, а і кожний (!) із пасажирів його машини. Не менше покарання: 5 років колонії світить і за пошкодження дорожнього майна  - знаків, відбійників чи інформаційних табло.

О ремонтных работах в Японии обычно сигнализирует маркер – специальный рабочий с оранжевым жезлом и красным светящимся кругом. Однако иногда его заменяют электронным вариантом, похожим на человека. Это дешевле и практичнее!

Про ремонтні роботи в Японії зазвичай сигналізує маркер – спеціальний робітник з помаранчевим жезлом і червоним кругом, що світиться. Однак іноді його замінюють електронним варіантом, схожим на людину. Це дешевше і практичніше! 

В більшості японських міст багато світлофорів – вони зустрічаються фактично кожні 100 метрів.

І навіть при великій кількості багаторівневих розв'язок подібний «світлофорний», а не «пріоритетно-знаковий» метод регулювання руху зводить затори практично «на ні».  Неймовірно, але затор в багатомільйонній столиці монархії – рідкість.

Трафик на окружной дороге в Токио

Трафік на кільцевій дорозі в Токіо

Справа в тому, що приватний автомобіль при розвинутому громадському транспорті став дорогим тягарем і непрактичною статтею витрат. Наприклад, після 3-х років на утримання власного «залізного коня» треба витратити до 50 % його вартості в рік – і кількості автолюбителів це теж не додає.   

Салон Mini в элитном районе Гинза

Салон Mini в елітному районі Гінза

Тому на вулицях японських мегаполісів приватних машин мало. Трафік складається з комерційних вантажівочок, автобусів і компактних електромобілів.

Экологичная Toyota Prius на Мосту Радуги в Токио

Екологічна Toyota Prius на Мосту Веселки в Токіо 

Звичних європейських чи американських моделей японських виробників тут немає: 95 % потоку - машини для внутрішнього ринку. Не зустріти на вулицях і знаменитих дрифтерів на надпотужних Nissan. Реальна японська дійсність досить відрізняється від кіношного іміджу…

Вместо агрессивных маскл-каров на улицах Токио можно встретить изящный велосипед

Замість агресивних маскл-карів на вулицях Токіо можна зустріти витончений велосипед

Маршрутні автобуси мають свою смугу руху, на яку певний транспорт ніколи не заїжжає.  Тому водіям громадського транспорту вдається дотримуватись графіку руху з точністю до секунди.

Більшість токійців щоденно користуються метро, рідше -  прокатними машинами чи таксі. Традиційно жовтих седанів багато, і звичайно ж – ці найдорожче таксі в світі.  Міська поїздка середньої дальності обходиться приблизо в 200 євро. Цікаво, що в якості таксомоторів використовуються не престижні Lexus, а архаїчні Nissan Cedric з автоматичними задніми дверцятами. Застарілі седани родом з 80-х, тим не менш, перебувають в ідеальному технічному стані. Секрет простий: цю модель випускають до сих пір: спеціально для  роботи в таксі.

Такси в элитном районе Токио – Гинза. Слева – вход в метро. Одна станция подземки может иметь до 60 различных выходов на поверхность.

Таксі в елітному районі Токіо – Гінза. Зліва – вхід в метро. Одна станція підземки може мати до 60 різноманітних виходів на поверхню.

За кермо?

Безперечно, перш ніж садитися за кермо в Японії, треба сто разів подумати. Історично склалось так, що в цій острівній країні – лівосторонній рух. В давні часи самураї зазвичай подорожували на конях з катаною за поясом – на лівому боці. Дороги були вузькими, і щоб не зачепити гострим мечем собі подібного, спровокувавши тим самим бій, сміливці стали застосовувати  принцип лівостороннього руху. Однак навіть якщо у вас є досвід лівосторонньої їзди з правим кермом, до динамічних і пожвавлених вулиць 13-мільйонного Токіо  потрібна адаптація. До того ж знадобляться міжнародні права. Діють вони в країні не більше року, потім треба здати на японське посвідчення, заплативши 2 000 євро. Квитки, природньо, на ієрогліфах… 

Прокат малолітражки обійдеться від 70 до 115 євро, окремо знадобиться оплатити страховку. Ще одна справжня проблема, навіть за наявності GPS-навігатора – дорожні вказівники на японській мові.

В Токио большинство указателей имеют перевод на привычный английский

В Токіо більшість дороговказів мають переклад на звичну англійську

Англійський дубляж знаків можна зустріти тільки в Токіо, якщо ж ви захочете поїхати, скажімо, в Кіото – то будьте готові до великої кількості ієрогліфів і абсолютному нерозумінню розмовної англійської в японській провінції.

С иероглифами понять смысл знаков можно только по графике

З ієрогліфами зрозуміти сенс знаків можна тільки по графіці

Захоплює японська ментальність і в дрібницях. Подібні дорожні знаки можна зустріти по всій Японії. Він має вигнуту форму недарма. Справа в тому, що стовп встановлений в смузі відводу дороги – поряд, на тротуарі, його ставити не можна - там пішоходи. Однак саму круглу табличку знаку в такому разі можуть зачіпати автобуси і вантажівки – тому стовп завбачливо вигнутий.

Оригинальный дорожный знак

Оригінальний дорожній знак

Також європейцю в Японії слід приготуватися до досить суворого обмеження швидкості. В місті це - 40 км/год, а смугою біля узбіччя й того менше – 30 км/год.  На магістралі можна «вкласти стрілку» на «запаморочливі» 80 км/год, причому за дотриманням режиму слідкують багаточисленні камери.

Парковка в мегаполісі традиційно проблематична. «Просто так» на тротуарі чи узбіччі заякоритись неможливо.  Звичайно, в щільно забудованому Токіо є підземні паркінги і гаражі, однак ціни в них відверто кусаються.

Парковки у торгових центрах платні, від 2 до 6 євро за годину. Однак тут можна постояти і безкоштовно – за умови, що ви купили який-небудь товар в магазині.  Є і невеликі вуличні парковки з блокуванням машини підйомом спеціальної пластини під днищем.

Блокирующая парковка в Токио

Блокувальна парковка в Токіо

Багаторівневі комплекси ще дорожчі – тут беруть плату одразу за день (17 євро). Але найбільший головний біль японського автолюбителя – парковка на нічь. Аренда паркомісця в центрі Токіо буде коштовувати до 250 євро, а пошуком таких місць займаються спеціальні агенства нерухомості.

І нарешті найголовніша стаття витрат – паливо. За літр аналога нашого 95-го треба віддати близько півтора євро. Заливши повний бак, можна сміливо вирушати подорожувати цією прекрасною країною, щоб зрозуміти її розумом і серцем!

Заправка в г. Тендо (провинция Ямагата)

Заправка в м. Тендо (провінція Ямагата)

Теги: автоподорож, відпочинок, зима, літо, Японія

Читайте також:
26.03.2015
90% доріг повинні бути відремонтовані за три місяці
Зима вихідного дня: подорожуємо Україною разом з Goodyear
30.01.2015
Зима вихідного дня: подорожуємо Україною разом з Goodyear
Любителям Карпат - Славсько
24.01.2015
Любителям Карпат - Славсько
Киевляне массово ищут попутчиков
16.06.2014
Киевляне массово ищут попутчиков
Десять фактов о Бразилии, которые нужно знать автомобилисту
11.06.2014
Десять фактов о Бразилии, которые нужно знать автомобилисту
Будьмо патріотами! Приїдьте і підтримайте українських кінних лучників!
17.05.2014
Будьмо патріотами! Приїдьте і підтримайте українських кінних лучників!
Майские праздники вместе с BYD
07.05.2014
Майские праздники вместе с BYD
Гастрономическая звезда BMW
30.04.2014
Гастрономическая звезда BMW
Мотобарахолка в «Route 66». 12 апреля
21.03.2014
Мотобарахолка в «Route 66». 12 апреля
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Ніжин – містичне місто Чернігівської області

Ніжин – містичне місто Чернігівської області

 Історія Ніжина нараховує більше тисячі років, а його поява вчені пов'язують з градобудівельною діяльністю київського князя Володимира Святославовича (кінець Х століття). Найстародавніше місто часів Київської Русі. З його біографією пов'язані імена таких видатних діячів вітчизняної культури і науки, як М. В. Гоголь, Л. І. Глібов, Є. П. Гребінка і багато інших. 

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Чи потрібно прогрівати двигун узимку?

Ми любимо свої машини та висловлюємо щире бажання піклуватися про них. Для цього взимку багато хто з нас прогріває двигун перед поїздкою, вважаючи, що так для нього краще. Чи дійсно це так?

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

"Парк Київська Русь" запрошує на свято мудрості та доблесті

"Парк Київська Русь" запрошує на свято мудрості та доблесті

1-2 вересня  2012 року у "Парку Київська Русь" пройде цікава програма, присвячена Дню знань

Новгород - Сіверський чекає на гостей!

Новгород - Сіверський чекає на гостей!

 Новгород-Сіверський - найпівнічніше місто України, розташоване на правому березі Десни в 270 км. від Києва і в 180 км. від Чернігова. Виникло, як одна із фортець Київської Русі. Перша літописна згадка про Новгород-Сіверський була в знаменитому «Повчанні дітям» Володимира Мономаха. Основу економіки стародавнього Новгорода-Сіверського складали ремесла, торгівля, землеробство, скотарство, бджолярство, полювання, рибальство. 

Історія Закарпаття: палац Шенборнів

Історія Закарпаття: палац Шенборнів

Палац Шенборнів є одним із наймальовничіших серед палаців Закарпаття, які ще збереглися. Розташований в невеликому селі Карпати (Берегвар) між Мукачево і Свалявою.

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

Лапландія - в гості до Санта Клауса!

 В Лапландії на Вас чекає краса північної природи, незвичайна гостинність лапландців і високий рівень сервису. Зима в Лапландії починається в жовтні, коли випадає перший сніг (по якому вже можна кататися на лижах). Скоро починаються справжні снігопади, і тоді на маршрути відправляються мотосани, олені і собачі запряжки. 

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта