Кермо завжди праве!

За матеріалами сайту: autoexpert.in.ua

Автор: Андрій Бистров

Японія – країна, де все з точністю до навпаки. Для приїжджого європейського водія перші дні перебування тут – шок, подив, захоплення.

Одним словом – геть стереотипи, спробуємо зрозуміти розумом і серцем Країну Вранішнього Сонця! Звичайно ж, своє знайомство журналісти порталу «Автоексперт» почали з вивчення автомобільної культури і традицій Японії

На улицах Токио пространство используют с максимальной пользой

На вулицях Токіо простір застосовують з максимальною користю

Най-най!

Розповідаючи про дороги 127-мільйонної Японії, можна сміливо, в кожному реченні, використовувати слово «най». Дорожня мережа маленької острівної країни дуже розвинута – якість покриття, розмітки і дорожніх знаків не викликає найменших нарікань. Без перебільшень архітектурним дивом можна назвати багаторівневі розв'язки, мости і естакади. Особливу увагу інженери приділяють сейсмостійкості цих будов.

Дорожная архитектура Токио

Дорожная архитектура Токио

Дорожня архітектура Токіо

На дорогах зовсім немає пилюки, а всі машини (навіть вантажні) феноменально чисті.  Цього токійці домоглись повною відсутністю діючого будівництва, а також регулярними вологими прибираннями вулиць.

Стекло, бетон и асфальт столицы Японии не исключают цветников на улицах

Скло, бетон й асфальт столиці Японії не виключають квітників на вулицях

Недивно, що більшість шляхів тут платні – близько 22 євро за 100 км шляху. А це – найвища ціна у світі. Ще одна особливість  місцевих трас – поздовжньо «лежачі поліцейські», які мають металічні скоби. Вони роблять виїзд на «зустрічну» просто фізично неможливим. Хоча подібні порушення в голову японським водіям не приходять – їх не дарма називають найдисциплінованішими у світі.  Оскільки штрафи в Японії – теж найжорсткіші на планеті. Особливість місцевого законодавства в тому, що практично за будь-яку помилку водія можуть позбавити прав. Проїзд на червоне світло обходиться в 380 євро (в кращому випадку). В гіршому – півроку тюрми.  Перевищення швидкості на звичні нам, українцям, 20 км/год, японцю обходяться в 780 євро.  Цікаво, что одним из наиболее серьезных нарушений в Японии считается безобидное несоблюдение правил парковки. Штраф 800 євро і обов'язкове позбавлення прав на 6 місяців. А от за нетверезий драйв водій гарантовано отримує 5-ти річний строк, причому суворого (!) режиму. Цікаво, що штраф при цьому (8 000 євро) заплатить не тільки сам водій, а і кожний (!) із пасажирів його машини. Не менше покарання: 5 років колонії світить і за пошкодження дорожнього майна  - знаків, відбійників чи інформаційних табло.

О ремонтных работах в Японии обычно сигнализирует маркер – специальный рабочий с оранжевым жезлом и красным светящимся кругом. Однако иногда его заменяют электронным вариантом, похожим на человека. Это дешевле и практичнее!

Про ремонтні роботи в Японії зазвичай сигналізує маркер – спеціальний робітник з помаранчевим жезлом і червоним кругом, що світиться. Однак іноді його замінюють електронним варіантом, схожим на людину. Це дешевше і практичніше! 

В більшості японських міст багато світлофорів – вони зустрічаються фактично кожні 100 метрів.

І навіть при великій кількості багаторівневих розв'язок подібний «світлофорний», а не «пріоритетно-знаковий» метод регулювання руху зводить затори практично «на ні».  Неймовірно, але затор в багатомільйонній столиці монархії – рідкість.

Трафик на окружной дороге в Токио

Трафік на кільцевій дорозі в Токіо

Справа в тому, що приватний автомобіль при розвинутому громадському транспорті став дорогим тягарем і непрактичною статтею витрат. Наприклад, після 3-х років на утримання власного «залізного коня» треба витратити до 50 % його вартості в рік – і кількості автолюбителів це теж не додає.   

Салон Mini в элитном районе Гинза

Салон Mini в елітному районі Гінза

Тому на вулицях японських мегаполісів приватних машин мало. Трафік складається з комерційних вантажівочок, автобусів і компактних електромобілів.

Экологичная Toyota Prius на Мосту Радуги в Токио

Екологічна Toyota Prius на Мосту Веселки в Токіо 

Звичних європейських чи американських моделей японських виробників тут немає: 95 % потоку - машини для внутрішнього ринку. Не зустріти на вулицях і знаменитих дрифтерів на надпотужних Nissan. Реальна японська дійсність досить відрізняється від кіношного іміджу…

Вместо агрессивных маскл-каров на улицах Токио можно встретить изящный велосипед

Замість агресивних маскл-карів на вулицях Токіо можна зустріти витончений велосипед

Маршрутні автобуси мають свою смугу руху, на яку певний транспорт ніколи не заїжжає.  Тому водіям громадського транспорту вдається дотримуватись графіку руху з точністю до секунди.

Більшість токійців щоденно користуються метро, рідше -  прокатними машинами чи таксі. Традиційно жовтих седанів багато, і звичайно ж – ці найдорожче таксі в світі.  Міська поїздка середньої дальності обходиться приблизо в 200 євро. Цікаво, що в якості таксомоторів використовуються не престижні Lexus, а архаїчні Nissan Cedric з автоматичними задніми дверцятами. Застарілі седани родом з 80-х, тим не менш, перебувають в ідеальному технічному стані. Секрет простий: цю модель випускають до сих пір: спеціально для  роботи в таксі.

Такси в элитном районе Токио – Гинза. Слева – вход в метро. Одна станция подземки может иметь до 60 различных выходов на поверхность.

Таксі в елітному районі Токіо – Гінза. Зліва – вхід в метро. Одна станція підземки може мати до 60 різноманітних виходів на поверхню.

За кермо?

Безперечно, перш ніж садитися за кермо в Японії, треба сто разів подумати. Історично склалось так, що в цій острівній країні – лівосторонній рух. В давні часи самураї зазвичай подорожували на конях з катаною за поясом – на лівому боці. Дороги були вузькими, і щоб не зачепити гострим мечем собі подібного, спровокувавши тим самим бій, сміливці стали застосовувати  принцип лівостороннього руху. Однак навіть якщо у вас є досвід лівосторонньої їзди з правим кермом, до динамічних і пожвавлених вулиць 13-мільйонного Токіо  потрібна адаптація. До того ж знадобляться міжнародні права. Діють вони в країні не більше року, потім треба здати на японське посвідчення, заплативши 2 000 євро. Квитки, природньо, на ієрогліфах… 

Прокат малолітражки обійдеться від 70 до 115 євро, окремо знадобиться оплатити страховку. Ще одна справжня проблема, навіть за наявності GPS-навігатора – дорожні вказівники на японській мові.

В Токио большинство указателей имеют перевод на привычный английский

В Токіо більшість дороговказів мають переклад на звичну англійську

Англійський дубляж знаків можна зустріти тільки в Токіо, якщо ж ви захочете поїхати, скажімо, в Кіото – то будьте готові до великої кількості ієрогліфів і абсолютному нерозумінню розмовної англійської в японській провінції.

С иероглифами понять смысл знаков можно только по графике

З ієрогліфами зрозуміти сенс знаків можна тільки по графіці

Захоплює японська ментальність і в дрібницях. Подібні дорожні знаки можна зустріти по всій Японії. Він має вигнуту форму недарма. Справа в тому, що стовп встановлений в смузі відводу дороги – поряд, на тротуарі, його ставити не можна - там пішоходи. Однак саму круглу табличку знаку в такому разі можуть зачіпати автобуси і вантажівки – тому стовп завбачливо вигнутий.

Оригинальный дорожный знак

Оригінальний дорожній знак

Також європейцю в Японії слід приготуватися до досить суворого обмеження швидкості. В місті це - 40 км/год, а смугою біля узбіччя й того менше – 30 км/год.  На магістралі можна «вкласти стрілку» на «запаморочливі» 80 км/год, причому за дотриманням режиму слідкують багаточисленні камери.

Парковка в мегаполісі традиційно проблематична. «Просто так» на тротуарі чи узбіччі заякоритись неможливо.  Звичайно, в щільно забудованому Токіо є підземні паркінги і гаражі, однак ціни в них відверто кусаються.

Парковки у торгових центрах платні, від 2 до 6 євро за годину. Однак тут можна постояти і безкоштовно – за умови, що ви купили який-небудь товар в магазині.  Є і невеликі вуличні парковки з блокуванням машини підйомом спеціальної пластини під днищем.

Блокирующая парковка в Токио

Блокувальна парковка в Токіо

Багаторівневі комплекси ще дорожчі – тут беруть плату одразу за день (17 євро). Але найбільший головний біль японського автолюбителя – парковка на нічь. Аренда паркомісця в центрі Токіо буде коштовувати до 250 євро, а пошуком таких місць займаються спеціальні агенства нерухомості.

І нарешті найголовніша стаття витрат – паливо. За літр аналога нашого 95-го треба віддати близько півтора євро. Заливши повний бак, можна сміливо вирушати подорожувати цією прекрасною країною, щоб зрозуміти її розумом і серцем!

Заправка в г. Тендо (провинция Ямагата)

Заправка в м. Тендо (провінція Ямагата)

Теги: автоподорож, відпочинок, зима, літо, Японія

Читайте також:
26.03.2015
90% доріг повинні бути відремонтовані за три місяці
Зима вихідного дня: подорожуємо Україною разом з Goodyear
30.01.2015
Зима вихідного дня: подорожуємо Україною разом з Goodyear
Любителям Карпат - Славсько
24.01.2015
Любителям Карпат - Славсько
Киевляне массово ищут попутчиков
16.06.2014
Киевляне массово ищут попутчиков
Десять фактов о Бразилии, которые нужно знать автомобилисту
11.06.2014
Десять фактов о Бразилии, которые нужно знать автомобилисту
Будьмо патріотами! Приїдьте і підтримайте українських кінних лучників!
17.05.2014
Будьмо патріотами! Приїдьте і підтримайте українських кінних лучників!
Майские праздники вместе с BYD
07.05.2014
Майские праздники вместе с BYD
Гастрономическая звезда BMW
30.04.2014
Гастрономическая звезда BMW
Мотобарахолка в «Route 66». 12 апреля
21.03.2014
Мотобарахолка в «Route 66». 12 апреля
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Ніжин – містичне місто Чернігівської області

Ніжин – містичне місто Чернігівської області

 Історія Ніжина нараховує більше тисячі років, а його поява вчені пов'язують з градобудівельною діяльністю київського князя Володимира Святославовича (кінець Х століття). Найстародавніше місто часів Київської Русі. З його біографією пов'язані імена таких видатних діячів вітчизняної культури і науки, як М. В. Гоголь, Л. І. Глібов, Є. П. Гребінка і багато інших. 

Любителям Карпат - Славсько

Любителям Карпат - Славсько

 Славсько відоме всім гірськолижникам і любителям Карпат тим, що саме тут знаходиться Мекка українських гірськолыжников - гора Тростян ( місце тренувань радянської збірної). Висота гори 1232 метри. Розташоване Славсько в 140 км. від Львова на висоті 750 метрів над рівнем моря, в долині річок Опір і Славської. Поряд знаходиться історичне село Тухля, описане в книзі І.Франка "Захар Беркут". 

Історія Закарпаття: палац Шенборнів

Історія Закарпаття: палац Шенборнів

Палац Шенборнів є одним із наймальовничіших серед палаців Закарпаття, які ще збереглися. Розташований в невеликому селі Карпати (Берегвар) між Мукачево і Свалявою.

Одеса - «перлина біля моря»

Одеса - «перлина біля моря»

Після захоплення фортеці Хаджибей у російсько-турецькій війні віце-адмірал Йосиф ДЕ Рібас вирішив поставити тут головне місто-порт на Чорному морі. І от, з  легкої руки Катерини ІІ, 2-го вересня 1794 року вважається днем народження міста Одеса. Вдало розташована географічно, Одеса швидко перетворилася з невеликого поселення у торговельний, промисловий і науковий центр європейського значення.

Біла Церква: Дендропарк "Олександрія"

Біла Церква: Дендропарк "Олександрія"

Найбільший райцентр Київської області, розташований на р. Рось, на трасі Е95 Київ-Одеса. Біла Церква виникла на місці міста, заснованого київським князем Ярославом Мудрим і називався Юрьев.В 13 столітті був зруйнований монголо-татарами.

Автомобільні музеї Німеччини. Частина I

Автомобільні музеї Німеччини. Частина I

 У кожного поважаючого себе флагмана німецького автопрому є свій музей. 

Свалява – мальовниче джерело здоров'я

Свалява – мальовниче джерело здоров'я

  Свалява - один із найвідоміших бальнеологічних курортів Закарпаття. Місто  розташоване на висоті близько 300 м над рівнем моря в мальовничій долині ріки Латоріца, оточеній горами.  

Подорож в Богуслав

Подорож в Богуслав

 На найпівденнішій окраїні Київської області, в 183-х км. від Києва, на берегах  Росі розташоване місто Богуслав. Згідно записів Іпатіївського літопису, в 1032 році Ярослав Мудрий посилював південні кордони Київської держави, побудувавши низку укріплень по річці Рось. Найбільшими із них Біла Церква, Корсунь і Богуслав.  

Як вибрати зимову гуму?

Як вибрати зимову гуму?

Перше, чим потрібно керуватися при виборі гуми - визначити, в яких умовах експлуатуватиметься машина. Шипована гума далеко не завжди має кращі зчіпні властивості. Звичайно ...

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта