Що краще обрати: бензин чи дизель

За матеріалами сайту: www.segodnya.ua

Більшість людей за купівлі автомобіля дуже ретельно підходять до вибору. Причому дивляться не тільки компанію-виробника та модель, але й комплектацію машини.

І не дивно, бо нерідко два однакових зовні автомобілі абсолютно по-різному поводять себе в експлуатації, а різниця між ними полягає лише в деталях. Найголовніша «деталь» — силовий агрегат. І тут в багатьох автомобілістів виникає принципове питання: якому типу двигуна — бензиновому чи дизельному — надати перевагу. Бензин здається звичнішим і коштує автомобіль з ним значно (на 15—30%) дешевше. З іншого боку, ціни на стелах АЗС на дизпаливо виглядають привабливіше — майже завжди на 50—60 копійок дешевше. Та й виробники в теххарактеристиках заявляють більшу економічність автомобіля з дизельним «серцем». Ще один аргумент — європейці цінують дизелі більше. Не просто ж так!

Самая главная «деталь» — силовой агрегат

 

Поради ж автомобілістів з числа «бувальців» кардинально відрізняються. З одного боку, багато хто розповідає жахи про те, що взимку «дизелі» не заводяться, що одне заправлення неякісним пальним виведе з ладу паливну апаратуру, а ремонт кожної дрібниці коштує божевільні гроші (декілька тисяч доларів). З іншого боку, власники «дизелів» називають всі ці аргументи надуманими чутками, а поломки пов'язують виключно з помилками водіїв.

«Сегодня» з'ясувала головні переваги та слабкі місця дизельних моторів, а також те, як уникнути поломок власникам автомобілів з таким типом двигунів.

Чим бензин відрізняється від дизеля?

Це питання часто майстри ставлять механікам під час співбесіди за приймання на роботу. Дивне діло, але опитані нами спеціалісти вантажних станцій (майже усі вантажівки їздять на дизелі) не можуть пояснити головну відмінність. А відповідь доволі проста.

У пешому випадку бензинові пари, перемішані з повітрям, підпалюються електричною іскрою. А у другому - самозаймання парів дизельного палива відбувається під дією високої температури попередньо стиснутого повітря. Це обумовлює й різний підхід до конструкції деталей та вузлів моторів: у дизельному двигуні свічки запалювання замінені на свічки розжарювання, а основні деталі та вузли дизеля відрізняються більшою масивністю та запасом міцності (за займання коженого разу відбувається спалах із детонацією і дизель розрахований витримувати такі «вибухи»).

5 «ЗА» ТА 5 «ПРОТИ» купівлі авто з дизельним мотором

Такий автомобіль економічніше бензину, але примхливий в експлуатації.

«ЗА»

Економічність. Споживає на 30—40% менше палива 
Строк служби. Виходжують вдвічі більше бензинового (до мільйона км без капремонту) 
Ціна палива. Дизпаливо на 10—15% дешевше 
Простіша конструкція. Відсутня система запалювання, а значить, надійність вища 
Екологічність. Рівень CO2 дуже малий, а сажа й дим вилітають тільки на несправних моторах

«ПРОТИ»

Надійність. Погане паливо швидко виводить форсунки з ладу 
Обслуговування. Коштує на 15—20% дорожче бензинового мотору 
Комфорт. «Стукає» на початку руху та довго прогрівається 
Практичність. Взимку можуть виникнути проблеми при заправленні літнім паливом 
Зручність. У випадку з ручною КПП передачі доводиться перемикати частіше

Джерело даних: експерти «Сегодня»

Чому авто з дизелем в Україні не користуються популярністю

Обслуживание cтоит на 15—20% дороже бензинового мотора

За даними дослідження консалтингового агентства J.D. Power Asia Pacific, близько 25% усіх нових автомобілів у світі оснащені саме дизельними моторами, причому популярність цього виду палива з кожним роком зростає. Так, ще 10 років тому дизельним був лише кожен 10-й легковий автомобіль. Згідно прогнозів експертів, до 2018 року частка таких машин буде щорічнно збільшуватися на півтори-два процентних пункти. Причини — зростання цін на паливо та більш жорсткі екологічні норми з викиду автомобілями шкідливих речовин (у багатьох країнах світу за цією причиною водіям авто з дизельними моторами дають знижки на транспортний збір). Ще один плюс — можливість заправлення біодизелем (рапс), котрий у світлі скорочення запасів нафти є все більш актуальним.

В Україні ж легкові авто на дизпаливі тільки зараз починають набирати популярність. За даними інформаційно-аналітичного агентства «Автоконсалтинг», за останні 10 років популярність дизеля зросла вдвічі, але численність таких автомобілів складає до 10%, та й мова йде в основному про позашляховики, для яких питання економічності є пріоритетом (бензинові мотори на таких авто витрачають 14—15 л на 100 км, проти 9—10 л на дизелі).

Головна причина — авто, оснащене таким мотором, коштує дорожче — в середньому, на 30%. Наприклад, різниця в ціні Ford Focus у двох модифікаціях двигунів складає 50 тис. гривень. Для нашої людини таке зростання в ціні — серйозний аргумент на користь вибору автомобіля на бензині. 

Зимові проблеми

Абсолютно усі опитані нами експерти кажуть, що проблеми з дизельним двигуном можуть виникнути взимку у випадку заправлення невідповідним сезону паливом. Справа в тому, що за фізичними властивостями дизпаливо поділяється на літнє та зимове. Перше за виробництва дешевше на 30%, однак і застигає воно вже за -5 градусів Цельсія (цей процес називається парафінізацією). Зимове ж дизпаливо не замерзає до -35 градусів. Ймовірно, з настанням перших холодів на АЗС повинні завозити тільки сезонне паливо, однак, по-перше, роблять це не завжди, по-друге, заправники намагаються перед завезенням розпродати залишки літнього. Для автомобіліста результат заправлення невідповідним сезону паливом може бути поганим.

«У мене автомобіль встав вже за 3—4 км, — говорить киянка Зоряна. — Коли його дотягнули до СТО, виявилося, що паливна система забита світлими пластівцями — ремонт коштував 2 тис. грн.».
Щоб уникнути конфлікту з клієнтами, на багатьох заправних станціях хімічать — додають депресорні присадки. Однак, на деяких АЗС замість них ллють гас чи, ще гірше, бензин — заправлення такою "бодягою" може призвести до передчасного капремонту (від $3 тис.). Нажаль, розпізнати підробку можна лише в лабораторії. 

Особливості авто на дизелі

Водіння. Одразу ж після запуску двигуна на багатьох автомобілях чутно характерний «тракторний» звук, котрий проходить лише після досягнення мотором робочої температури (правда, на багатьох сучасних автомобілях за рахунок конструктивних особливостей його вже не чути). При цьому двигун повільно прогрівається — якщо ви живете у 10 хвилинах від роботи, то двигун не буде встигати прогріватися і в салоні буде холодно. Зате рушати з місця не буде складно — момент на низьких обертах у дизелів близький до максимального, машина поїде на обертах, трішки вище холостих: для позашляховика така

Особенности авто на дизеле

особливість добре допомагає в подоланні перешкод.

Ще одна з якостей, за яку дизельні двигуни так люблять встановлювати на позашляховики — такий двигун може нормально працювати повністю занурений у воду, головне, щоб вона не потрапила всередину (тому для забирання повітря джипери часто встановлюють трубку-перископ, який здіймається над водою. А ось бензиновий двигун підвищеної вологості може й не пробачити — виходить з ладу електрика, якщо, звичайно, її ретельно не загерметизувати.

Сервіс. Паливна система потребує більше дорогого постпродажного обслуговування: потрібно частіше змінювати мастило й фільтри. А для діагностування й ремонту сучасних дизелів необхідно дороге обладнання. Відповідно, вартість цих операцій також буде висока. Cтандартне ТО коштує близько 1—1,3 тис. грн. (проти 700—1000 в бензинового аналога). При цьому в Україні є дефіцит хороших спеціалістів з дизелів. 
Відмітимо, що паливна система навіть за правильної експлуатації може потребувати капремонту (порядку $700) вже після пробігу в двісті п'ятьдесят — триста тисяч кілометрів (6—7 років). На автомобілях, оснащених турбіною, до того ж одразу також настає «смерть» турбіни, правда, її можна відремонтувати ($150—300).

Встановлення ГБО. Як і у випадку з бензиновим двигуном, на автомобіль можна додатково встановити газобалонне обладнання (ГБО). Але, як ми вже казали, дизпаливо самозаймається під тиском, а бензин і газ потрібно підпалити. Спеціалісти вирішують проблему, організувавши процес так, що спочатку в циліндри подається деяка кількість солярки, котра, займаючись, підпалює газо-повітряну суміш, яка надходить до циліндрів на такті випускання. Чи є сенс? Таке переобладнання коштує недешево (10—15 тис. грн.), а у зв'язку з тим, що дизель дешевше й економічніше бензину початково, відбиває собі таке переобладнання у 1,5—2 рази довше, ніж у випадку з бензином.

Вороги дизеля

Паливо невідповідної якості здатне вивести дизельний двигун з ладу навіть після одного заправлення в знайомого тракториста чи далекобійника. Справа у тому, що стара техніка, наприклад, радянський трактор, спокійно переносить неякісне паливо з високим вмістом сірки, а ось якщо ним заправити сучасний автомобіль, поломка гарантована, особливо якщо паливо наливали в бак за вологої погоди або в каністру потрапило трішки води.

Пам'ятаєте шкільні уроки хімії? Висока температура (за згоряння), сірка й вода призводять до виникнення сірчаної кислоти, а вона діє на усі деталі двигуна й паливної системи вкрай агресивно. Але навіть якщо в паливі не було води, але перевищено вміст сірки, вона за потрапляння картерних газів у масло скорочує строк його служби. Окрім того, сірка скорочує строк служби каталізатора й сажового фільтра. Тому, якщо вам за якихось причин доводиться (чи довелось) заправлятися сумнівним паливом, рекомендований виробником строк служби заміни мастила необхідно скоротити вдвічі. Відмітимо, що ремонт наслідків неякісного палива обійдеться в серйозну суму — $500—1000, а відрізнити на око сірчасте паливо від несірчастого неможливо.

Чи варта шкурка вичинки?

Як бачимо, проблем у автовласника з дизельним двигуном може виникнути чимало — зрозуміти автомобіліста, який не бажає ризикувати заради економічності, цілком можна. Однак, усі мої знайомі, котрі їздять на автомобілях з дизельним двигуном, стверджують, що за грамотної експлуатації дизель працює дуже довго. Так, відомо чимало випадків, коли автомобілі з таким типом мотору навіть на українському паливі невисокої якості пробігали по 1—1,2 млн км (протягом 20-ти років), тоді як строк служби їх бензинових братів на точно такій самій моделі не перевищував навіть 400—500 тисяч кілометрів. Тобто, дорогі автомобілі, розраховані на довгі роки житя, є сенс брати саме у дизельному варіанті.

Другий аспект — економічність. На кожних 100 кілометрах можна виграти близько 30% палива (наприклад, 3 літри), що виправдовує більш високу першопочаткову вартість авто вже через 2 роки (за річного пробігу близько 30 тис. км економія складає порядку 25 тис. грн. на рік, правда, з цієї цифри потрібно відняти 2—2,5 тис. грн. зайвих витрат на сервіс). Чи вартують ці переваги розглянутих вище проблем — вирішуйте самі. Але подумати однозначно потрібно.

Читайте також:
Як вигідно продати своє старе авто?
23.03.2015
Як вигідно продати своє старе авто?
Хто очолив рейтинг найбільш надійних автомобілів?
19.03.2015
Хто очолив рейтинг найбільш надійних автомобілів?
Що можна купити в Україні за тисячу доларів?
13.03.2015
Що можна купити в Україні за тисячу доларів?
MINI представляет эксклюзивный вариант матовой окраски кузова Frozen Black metallic
23.10.2013
MINI представляет эксклюзивный вариант матовой окраски кузова Frozen Black metallic
Автомобили британского бренда MG полюбились украинцам
19.10.2013
Автомобили британского бренда MG полюбились украинцам
Найпрактичніший колір автомобіля
17.10.2013
Найпрактичніший колір автомобіля
Війна двигунів. Хто краще?
13.10.2013
Війна двигунів. Хто краще?
Цифрові автомобільні підсилювачі Pioneer
07.02.2013
Цифрові автомобільні підсилювачі Pioneer
Експерти склали рейтинг найбільш затребуваних позашляховиків в Україні
02.02.2013
Експерти склали рейтинг найбільш затребуваних позашляховиків в Україні
більше новин »
Коментарі відвідувачів
23.01.2012 тракторист
дизель хорошая вещь.Атмосферный дизель неубиваемая вещь но тупой на рразгон.Улучшится качество солярки дизеля начнуть брать

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Аквапланування

Аквапланування

Акваплануванням називається ефект спливання шини на мокрій дорозі – у цьому випадку контакт шини з дорогою розривається водою.

Розмір колеса

Розмір колеса

R17 195/65 означає ...

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта