Темна конячка

За матеріалами сайту: statuspress.com.ua

В умовах кризи лізинг виявився єдиним ефективним інструментом продажу автомобілів.
Лізинг автомобільного транспорту показав хороший імунітет до кризи — за підсумками 2009 року автопарк лізингових компаній, згідно інформації ІАГ Auto-consulting, скоротився всього на 5,75%. Тоді як продажі автомобілів впали майже в чотири рази. В результаті на ринок фінансового лізингу активно виходять і банки, і автовиробники.

Чарівний інструмент

У 2009 році, за даними ІАГ Auto-consulting, кількість нових лізингових контрактів склала 2800 (всього за рік в Україні було продано 162 тис. нових автомобілів).
Для порівняння: у 2008 році лізингові компанії уклали близько 8,5 тис. нових контрактів, що склало всього 1,36% від 623 тис. реалізованих авто.

В условиях кризиса лизинг оказался единственным эффективным инструментом продажи автомобилей

   

Разом з тим у минулому році, за інформацією асоціації «Українське об'єднання лізингодавців», 4,6% нових авто було продано в лізинг (у 2008 р. — 1,5%), одночасно об'єми банківського кредитування скоротилися з 65 до 15%. Ця статистика красномовно показує, що в умовах кризи лізинг виявився єдиним ефективним інструментом продажу машин.

До кризи лізингом користувалися лише компанії, які не бажали возитися з сервісом автомобілів, або ті, хто хотів отримати певні податкові пільги. Зараз ситуація змінилася. І вже самі банки стали клієнтами лізингових компаній. Адже фінансовим установам потрібно дотримувати багато нормативів по вимогах НБУ, витримувати коефіцієнти по активах. Машини, якими вони користуються на умовах лізингу, не потрапляють в активи банку і не вимагають додаткових резервів. Сьогодні приклади співпраці фінансових установ з лізинговими компаніями не одиничні. Так, клієнтами Avis Україна, з якими поміщені лізингові договори, є 15 банків.

Лізингові компанії пропонують авто в кредит в інвалюті під 8–14% в рік

З'являються на ринку лізингу і нові гравці — компанії, що фінансують дилерські продажі. «Ми почали роботу в період кризи, коли лізинг був єдиним способом фінансування купівлі авто, 

і за два роки добилися того, що до жовтня 2010 р. близько 22% всіх автомобілів VW і Audi було продано за допомогою наших фінансових продуктів», — відзначає Йозеф Граф, директор «Порше Лізинг Україна».

Еволюція послуги

Лізинговим компаніям виявилося простіше пристосуватися до нових ринкових умов. Коли фінансові установи вирішували питання проблемної заборгованості, лізингові компанії думали, що робити з поверненими достроково автомобілями (за минулий рік в середньому було достроково повернено від 10 до 30% від всього лізингового парку). Вихід знайшовся в послузі повторного лізингу — здача машин, які повернені лізингодавцю клієнтом достроково. Це дозволило відновити фінансові потоки. Тому що на продажі повернених у міру закінчення договорів автомобілів заробити практично не вдалося. Лізингові компанії кілька років тому просто прорахувалися, оцінюючи залишкову вартість авто на момент закінчення дії договору. Так, в 2009 році повертали машини, передані в лізинг в 2006 р. А тоді, на хвилі зростання ринку, на тлі дефіциту автомобілів лізингодавці навіть не передбачали, що їх чекає через три роки. У договори закладалися залишкові вартості на рівні 45–60% ціни нової машини. І багато авто, повернених торік, було продано з негативним фінансовим результатом.

Крім цього клієнтам пропонувалися різні схеми продовження співпраці: реструктуризація платежів і їх графіка, зміна об'єму сервісних послуг, закладених в договір, і багато що інше. Допомогла вижити в кризу і пролонгація договорів, по яких закінчувався термін лізингу, а також вимогливіше відношення до потенційних клієнтів.

Під мікроскопом

«Фірмі знадобився автомобіль, — розповідає Євгеній Ляшенко, директор компанії «Полтрейд». — Мені вигідно було купити машину в кредит, лише якщо брати позику у валюті. Але оскільки банки кредитують лише в гривні, вирішив звернутися в лізингову компанію. Оформлення договору зайняло більше місяця, потрібно було надавати купу документів. Кредитори цікавилися навіть моїми іноземними контрагентами». Сьогодні потенційний клієнт буде підданий ретельній перевірці — в хід підуть дані Бюро кредитних історій, його фінансова звітність і навіть особистий візит представника лізингової компанії в офіс клієнта. «Ми не можемо ризикувати і тому ретельно перевіряємо платоспроможність наших майбутніх позичальників. Дуже часто в балансах містяться хороші цифри, що свідчать про щоквартальне зростання виручки, а насправді в компанії справи йдуть неважливо», — пояснює Марина Мурга, виконавчий директор асоціації «Українське об'єднання лізингодавців».

Лизинговым компаниям оказалось проще приспособиться к новым рыночным условиям

Ціна розстрочки

Вартість лізингу залежить від вибраної клієнтом валюти. Наприклад, якщо машина купується за долари або євро, то відсоткова ставка плюс комісія складуть 8–14%. У гривні буде дорожче — від 18 до 28%. У цю суму вже входить вартість страхування КАСКО, що є обов'язковою умовою всіх лізингових компаній при укладенні договору. «До ціни тіла фінансування і комісії лізингодавця плюсується страхування КАСКО і ОСАГО, технічне обслуговування і інші опції, — роз'яснює Роман Іваненко генеральний директор компанії «Євро Лізинг». — В результаті вартість авто від підкупної ціни збільшується в середньому на 10% у валюті і на 20% — в гривні».

Програми лояльності пропонуються все рідше і переважно крупними компаніями. Наприклад, компанія «Євро Лізинг» цього року запустила програму лояльності спеціально для заохочення охайних у виплатах клієнтів. «Програма передбачає доставку транспортних засобів клієнта до станції технічного обслуговування або в будь-яку іншу точку по його бажанню, адміністрування страхових випадків, реєстрацію/зняття з реєстрації транспортних засобів в ДАІ, мультибрендову паливну карту, послугу Fleet- online (комплексне обслуговування автопарку клієнта) і багато що інше», — повідомляє пан Іваненко. Раніше додаткові опції закладалися в ціну продукту, а нинішній споживач не готовий переплачувати, і тепер ці послуги з обов'язкових перетворилися на бонусні.

ТОП 10 лизинговых компаний - 2009 год

Провідні гравці ринку, що мають довгострокові партнерські відношення з постачальниками, дилерами і станціями технічного обслуговування, можуть купувати автомобілі, проводити технічні огляди і ремонти із знижками. «Ми розробляємо програми лояльності для корпоративних клієнтів, плануємо найближчим часом надавати послуги управління автогосподарством», — ділиться планами Йозеф Граф. На деякі бонуси можуть розраховувати і значимі для компанії клієнти. «Преференції для кожного з крупних клієнтів індивідуальні: це може бути менший аванс, особливий графік платежів», відзначає Петер Оберауер, генеральний директор компанії «Райффайзен Лізинг Аваль».

Вартість лізингу також залежить і від розміру авансового платежу. Якщо до кризи лізингові компанії, як і банки, практикували видачу кредитів з нульовим першим внеском, то зараз знадобиться внести не менше 30% вартості авто. Так, за умовами «Райффайзен Лізинг Аваль», перший внесок складає 25–45% від ціни автомобіля. В той же час зараз клієнти лізингових компаній можуть сплатити на виплат не лише страховий поліс, але і технічне обслуговування свого авто.

Райдужні перспективи

Представники лізингових компаній прогнозують збільшення нових продажів за підсумками нинішнього року на 80% і вже зараз мріють про доступне зовнішнє фінансування, що дозволить їм понизити відсоткові ставки і активно нарощувати клієнтську базу. «На відміну від банків, лізингові компанії знаходяться в кращому положенні, тому що в разі неповернення кредиту у них більше можливостей вилучити авто у боржника. Відповідно, фінансові показники у них кращі, що вже зараз робить їх більш привабливими для іноземних інвесторів», — вважає Марина Мурга. В той же час подібна активність лізингодавців дуже нагадує щедру роздачу кредитів банками в 2007–2008 рр. Велика вірогідність вже знайомого сценарію — лізингові компанії для підвищення своєї привабливості в очах інвесторів просто нарощують кредитний портфель.

Радужные перспективы


Теги: Avis Україна, банк, ІАГ Auto-consulting, лізинг, продажі, Українське об\'єднання лізингодавців

Читайте також:
Тільки до 31 грудня автомобілі Kia з пакетом «Теплих опцій» доступні у кредит  за ставкою, що прямує до нуля!
02.12.2016
Тільки до 31 грудня автомобілі Kia з пакетом «Теплих опцій» доступні у кредит за ставкою, що ...
Популярні моделі Kia доступні у кредит за ставкою, що прямує до нуля*!
29.09.2016
Популярні моделі Kia доступні у кредит за ставкою, що прямує до нуля*!
PEUGEOT FINANCE запускає програму сервісного обслуговування в кредит
12.09.2016
PEUGEOT FINANCE запускає програму сервісного обслуговування в кредит
НОВІ УМОВИ КРЕДИТУВАННЯ ПО ПРОГРАМІ RENAULT FINANCE
18.03.2015
НОВІ УМОВИ КРЕДИТУВАННЯ ПО ПРОГРАМІ RENAULT FINANCE
Уникальному Citroёn DS5 – уникальный кредит: 0% на 3 года
20.11.2013
Уникальному Citroёn DS5 – уникальный кредит: 0% на 3 года
Citroёn Leasing: запуск новой программы финансирования
07.10.2013
Citroёn Leasing: запуск новой программы финансирования
Яркая осень от «RENAULT»! Новые условия кредитования по программе «RENAULT FINANCE»
03.10.2013
Яркая осень от «RENAULT»! Новые условия кредитования по программе «RENAULT FINANCE»
Спеціальні кредитні умови Chevrolet Finance продовжені до 31 березня
06.02.2013
Спеціальні кредитні умови Chevrolet Finance продовжені до 31 березня
В Україні почалися проблеми з кредитами на авто
30.01.2013
В Україні почалися проблеми з кредитами на авто
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Авто в лізинг. Плюси і мінуси

Авто в лізинг. Плюси і мінуси

Фінансовий лізинг до недавнього часу був малопопулярним серед населення. 

В Ауді Центр «АІС- Харків» кредитна і лізингова ставки понижені до 9,9%

В Ауді Центр «АІС- Харків» кредитна і лізингова ставки понижені до 9,9%

Німецька якість стає доступнішим: з серпня в Ауді Центр «АЇС- Харків» діють нові умови покупки автомобілів в кредит і лізинг. На вибір клієнта - декілька оптимальних програм з річною ставкою 9,9% і строком до 5 років.

В 2012 році продажі КІА в Україні зросли на 53%

В 2012 році продажі КІА в Україні зросли на 53%

В 2012 році бренд КІА укріпив свої позиції на автомобільному ринку України: його частка досягла майже 7%

У мережі УКРАВТО на вантажні автомобілі ТАТА діє лізингова програма

У мережі УКРАВТО на вантажні автомобілі ТАТА діє лізингова програма

Комерційні автомобілі ТАТА LPT 613, які на даний момент є в наявності у першого офіційного дистриб'ютора компанії «ТДЦ-АВТО» (група компаній УКРАВТО), почала діяти лізингова програма.

З початку року ПриватБанк збільшив продажі автомобілів у розстрочку на 40%

З початку року ПриватБанк збільшив продажі автомобілів у розстрочку на 40%

З початку 2012 року за допомогою програми "Авторозстрочка" клієнти ПриватБанку придбали понад 3 700 нових автомобілів, що на 40% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Як повідомила прес-служба ПриватБанку, у жовтні у кредит було продано автомобілів на 30% більше, ніж у вересні. А у листопаді щодня банком оформляється більше 20 нових договорів "Авторозстрочки".

Обсяги продажів марки Volkswagen Комерційні автомобілі досягли рекордних показників

Обсяги продажів марки Volkswagen Комерційні автомобілі досягли рекордних показників

Обсяг продажів комерційних автомобілів Volkswagen в 2011 році досяг найвищих показників за всю історію існування марки

Старт продажів Honda Cіvіc hatchback 2012 в Україні

Старт продажів Honda Cіvіc hatchback 2012 в Україні

З 1 червня 2012 року в салонах офіційних дилерів "Хонда Україна" стартують продажі 5-дверного Cіvіc. Новий хетчбек з яскравою спортивною зовнішністю - це прорив в області комфорту

Авторинок України в листопаді: ТОП-20 з продажів

Авторинок України в листопаді: ТОП-20 з продажів

Укравтопром рапортує про те, що минулого місяця вітчизняний авторинок виріс на 16%. Помінялися лідери - в першу трійку увійшов Volkswagen.

Рекордні результати продажів Audi у 2012 році: 1455100 автомобілів

Рекордні результати продажів Audi у 2012 році: 1455100 автомобілів

Новий рекордний рік для AUDI AG: у 2012 році компанія реалізувала близько 1 455 100 преміальних автомобілів по всьому світу, що на 11,7% більше, ніж у попередньому році.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта