Нові правила дорожнього руху – пропозиції ДАІ

За матеріалами сайту: www.pravda.com.ua

На официальном сайте ГАИ МВД недавно появилась новая версия проекта Правил дорожного движения. Это уже вторая, но еще не окончательная редакция изменений ПДД Украины. Впервые проект изменений Госавтоинспекция повесила почти полгода назад, в течение этого времени принимала замечания и предложения от общественных организаций, автоэкспертов и простых автомобилистов.На офіційному сайті ДАІ МВС нещодавно з'явилася нова версія проекту Правил дорожнього руху. Це вже друге, але ще не остаточне редагування змін ПДР України. Вперше проект змін Державтоінспекція вивісила майже півроку тому, протягом цього часу приймала зауваження та пропозиції від державних организацій, автоекспертів і простих автомобілістів.

Також над документом дуже ретельно попрацювали співробітики ДАІ практично усіх регіонів країни - у Департаменті ДАІ МВС кажуть, що ці пропозиції складені на основі судової практики справ із адміністративних порушень і кримінальних справ з ДТП.

Фактично Департамент ДАІ вперше запросив громадськість до публічної дискусії перед змінами у законодавстві, тим не менш, складається враження, що представлений проект ще сируватий і потребує серйозного допрацювання.

Періодичне видання "Сегодня" за допомогою автомобільного експерта - віце-президента громадського об'єднання "Безпечна дорога" Віталія Денисенко - провела аналіз пропонованих змін.

На нинішньому етапі розробки законопроекту свої зауваження та пропозиції може висловити кожен водій у письмовому вигляді. Для цього потрібно відіслати лист поштою за адресою ЦБДДіАС при МВС України (вул. Інститутська, 29-а, м. Київ, 01024).

Загальні ініціативи

Зупинка за наказом

У проекті з'явився пункт, який вимагає від водія у випадку зупинки автомобіля співробітником ДАІ вийти з машини на тротуар чи узбіччя, тоді як на поточний момент не існує жодного нормативно-правового акту, за яким водій зобов'язаний покинути салон, а не передавати документи через вікно (це загальносвітова практика). 
Позитивний момент - у проекті чітко прописано, що зупиняти автомобіль і перевіряти які-небудь документи має право лише співробітник міліції та лише під час виконання службових обов'язків (на "екологів-козаків" із жезлами можна не реагувати).

Аварія

Цікаве нововведення стосується поняття ДТП. Згідно із проектом, під цей термін повинна підпадати лише пригода, котра виникла під час користування дорожньо-транспортною інфраструктурою та під час якої постраждали люди або виникли матеріальні збитки. Якщо його приймуть, то за оформлення для отримання страховки дрібних ушкоджень, що виникли, наприклад, за в'їжджання до гаражу, права забирати не будуть. Однак є ризик, що ДАІ зовсім відмовиться оформлювати такі випадки, відсилаючи водія до міліції, а міліція буде "з'їжджати" на ДАІ - зайвою роботою ніхто займатися не хоче.

Розмітка

До поняття "смуга руху" пропонують віднести непозначену розміткою частину дороги, а норму, яка встановлює, що вона повинна мати ширину 2,75 м, хочуть прибрати. Є небезпека, що смуги після цього дорожні служби будуть рисувати "на око".

Пріоритет

Доволі цікаво прописано поняття "головна дорога" - такою можуть вважати будь-яку дорогу по відношенню до виїзду з території, а не тільки позначену відповідним знаком або заасфальтовану по відношенню до грунтової. 
Для водія уточнення є додатковим моментом (наприклад, за ДТП, що сталася за виїжджання із заасфальтованої дороги підприємства на грунтову), але чи не означає це, що дорожники почнуть економити на знаках?

Споруди

Такі поняття, як "міст", "естакада", "шляхопровід" замінили словосполученням "штучні споруди" та ввели поняття "об'єкти дорожнього сервісу". З одного боку, це логічно, з іншого - може створити плутанину у випадку судової справи з ДТП, бо конкретні поняття замінили на загальні.

Обов'язки водіїв та пішоходів

Страховка

Сьогодні до списку документів, котрі водій зобов'язаний пред'явити співробітнику ДАІ, страховий поліс не входить, а у проекті він з'явився.

Також пропонується за їзду без страховки ввести таку саму відповідальність, як і за управління незареєстрованим автомобілем або автомобілем, який не пройшов техогляд, а за таке порушення належить штраф 170-255 гривень на перший раз, у випадку повторного порушення - від 255 до 510 гривень або громадські роботи строком від 30 до 40 годин, з оплатною або безоплатною конфіскацією транспортного засобу. Виникають підозри, що таке покарання пролобійовано страховими компаніями та є надмірно жорстким.

Стан водія

У проекті з'явилася ініціатива усувати від управління транспортними засобами водіїв, котрі знаходяться у хворобливому чи стомленому стані - точно такі ж заходи, як і застосовувані до водіїв у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння.

Однак якщо механізм визначення сп'яніння достатньо чітко регламентований спільною інструкцією Міністерства охорони здоров'я та МВС, то яким чином інспектори ДАІ будуть визначати ступінь втомленості водія, залишається загадкою. Існує ризик, що даішники час від часу будуть зловживати таким правом, бо незрозуміло, як водієві довести той факт, що він не був стомленим. Окрім того, згідно законопроекту, заборонено передавати управління автомобілем стомленому водієві, але знову-таки незрозуміло, як визначити ступінь втомленості.

Мобільний за кермом

У діючих ПДР доволі чітко прописана заборона використання засобу зв'язку під час руху, якщо пристрій знаходиться у руках водія.

У законопроекті пропонують зобов'язувати "користуватися техпристроями, котрі дозволяють розмовляти без допомоги рук" - нове формулювання може тільки внести плутанину. Справа в тому, що зараз кожен мобільний оснащений функцією "гучний зв'язок", а ось конкретного зобов'язання використовувати цю функцію в проекті ПДР немає.

Пішоходи

У запронованій редакції ПДР пішоходам хочуть заборонити пересуватися автомагістраллю, залишивши виключення для пішохідних доріжок, місць стоянки та відпочинку. Це - безсумнівний плюс, оскільки у сьогоднішніх правилах формулювання нечітке - "спеціально визначені місця". Однак, автомагістраль у нашій країні лише одна (20 км дороги "Київ-Бориспіль") - така зміна просто не має практичного змісту.

Дорожня графіка

Напевно, до цього розділу ПДР пропонують внести найбільш значні зміни. Нові знаки, розмітка та світлофори покликані адаптувати українське законодавство до європейського, що не можна не підтримувати.

Знаки

По-перше, ДАІ пропонує ввести абсолютно нову групу дорожніх знаків "Туристична інфраструктура" (очевидно, у рамках підготовки до Євро-2012). Окрім того, до існуючих груп вводяться нові елементи. Пропонується встановлювати знак 1.40 (вимагає від водіїв бути вкрай обережними) у тих місцях, де існує висока ймовірність падіння велосипедистів через пошкодження дорожнього покриття, а знак 1.11 повинен змінити своє значення: позначати не погану дорогу, а попереджувати про "лежачих поліцейських", пагорби та неплавний стик мостових конструкцій.  

На официальном сайте ГАИ МВД недавно появилась новая версия проекта Правил дорожного движения.

У проекті нарисована і доволі цікава табличка до знаку 7.6.3, що "дозволяє ставити транспортний засіб на стоянку під кутом у 45 градусів по відношенню до тротуару" (правда, у реальності всі водії і так ставлять авто під кутом, тобто табличка просто узаконює реальність).

А нова табличка до знаку 5.57.3 вказує об'їзд наліво (раніше були таблички тільки прямо та направо). Продумали низку змін і для комерційних транспортних засобів. Так, знак 4.18 вказує ділянку дороги, по котрій дозволено рух вантажних авто із максимальною вагою понад 3,5 т і автобусів тільки з використанням ланцюгів протиковзання (встановлюється взимку), а 5.28.3 - направлення руху для них же.

Розмітка

Для графіки, яка нарисована на дорозі, зміни усього три. По-перше, елемент 1.21 змінить мову - замість кириличних символів напис "СТОП" пропонують наносити латинськими "STOP". По-друге, у проекті з'явилася розмітка 1.24, яка попереджає водіїв про наближення до ділянки дороги, на якій встановлений "лежачий поліцейський". А пропонований елемент 1.25 представляє собою цілу серію символів, що позначають ділянки проїжджої частини для руху відповідних категорій транспортних засобів (інваліда, автобуса, вантажівки, легкового авто, велосипеда).

Світлофори

Для велоасоціації, розроблені й світлофори, що розділяють рух пішоходів і водіїв велосипедів. Подібні елементи є практично у всіх країнах світу, і впровадження їх в Україні можна тільки вітати. Правда, без велодоріжок ця ініціатива - мертвонароджена.

Стоянка та зупинка

Вимоги до стоянки та зупинки транспортних засобів збираються зробити суттєво жорсткішими, що в умовах дефіциту паркувальних місць зробить порушниками більшість водіїв.

Якщо зараз знак 3.34 "Зупинка заборонена" робить послаблення для водіїв таксі, які здійснюють посадку та висадку пасажирів (розвантаження чи завантаження вантажів), то у майбутньому це буде стосуватися будь-яких транспортних засобів. 
Окрім того, співробітники ДАІ внесли пропозицію штрафувати водіїв, навіть якщо автомобіль стоїть на аварійці. Посилюють вимоги і до маршруток - вони зможуть робити зупинку тільки у спеціальних місцях для посадки пасажирів (сьогодні така заборона у ПДР не прописана).

Важливе доповнення - пряма заборона зупинятися на смугах гальмування та розгону (абсолютно вірне рішення). Однак дискусії викликають пропозиції зі змін правил паркування на тротуарах. Якщо сьогодні вона дозволена тоді, коли залишається для проходу людей не менше 2 м, то в проекті конкретика замінена на фразу "де стоянка викликає суттєві перешкоди для пішоходів".

Але є й одна явно хороша ініциатива: дозволити стоянку на відстані 5 метрів від перехрестя (зараз 10 метрів).

Рух на новий лад

Початок руху

В ініциативі ДАІ МВС прописано, що, виїжджаючи на дорогу із двору, з місць стоянки, об'єктів дорожнього сервісу та інших прилеглих територій, потрібно поступитися дорогою іншим транспортним засобам і пішоходам, а з'їжджаючи з дороги, - велосипедистам і пішоходам. Виїжджаючи, водій повинен впевнитися, що не створює аварійної зупинки. Це доволі вдале уточнення існуючої редакції.

Перешиковування

У проекті є одне цікаве доповнення: якщо велосипедист показує правий поворот, водій автомобіля зобов'язаний його пропустити. Здавалось би усе логічно, але ось чи буде це правило хтось виконувати - як велосипедист доведе у випадку аварії, що попереджував про маневр заздалегідь?

Поворот

ДАІ пропонує дозволити виконувати правий поворот за сигналу заборони світлофора за умови, що маневр не перешкоджає руху транспортних засобів і пішоходів, що рухаються з інших напрямків (навіть без спеціальної зеленої стрілки біля червоного сигналу світлофора).

На официальном сайте ГАИ МВД недавно появилась новая версия проекта Правил дорожного движения. Это уже вторая, но еще не окончательная редакция изменений ПДД Украины. Впервые проект изменений Госавтоинспекция повесила почти полгода назад, в течение этого времени принимала замечания и предложения от общественных организаций, автоэкспертов и простых автомобилистов.Обгін

На дорогах із двостороннім рухом (4-смугових) заборонено виїжджати на смугу зустрічного руху - ця пропозиція ДАІ, в принципі, відповідає нинішнім правилам. 
Однак із урахуванням того, що існує ініціатива вважати смугою для руху навіть нерозмічену частину дороги, а прив'язуватися до встановленої ширини дороги у 2,75 м необов'язково (п. 1.10), виникає питання, яким чином водій повинен визначати кількість смуг на дорозі.

Швидкість

У 2009-му Кабмін підготував постановлення, яке дозволяє розганятися до 110 км/год на дорогах із окремими проїжджими частинами, відокремленими один від одного відбійником або зеленими насадженнями, і якщо через них не проходять пішохідні переходи.

У підготованій редакції Правил дозволяють рухатися не більше 90 км/год, можна рухатися швидше, до 130 км/год, лише на автомагістралях (по суті тільки Київ-Бориспіль).

Для сучасних авто, навіть із урахуванням того, що водіїв не карають за перевищення швидкості до 20 км/год, швидкість у 110 км/год є "черепаховою". Однак поки у нашій країні не побудують нормальні дороги, дозволяти їздити швидше небезпечно, оскільки тими самими дорогами рухаються і автомобілі застарівших конструкцій.

Захист водія

У нових ПДР пропонують прописати право водія отримувати компенсацію у випадку отримання збитків через невідповідності станів доріг, вулиць і залізничних переїздів умовам безопечності дорожнього руху. 
Така ініціатива дозволить, по-перше, захистити права водія у випадку наїжджання на яму, по-друге, юридично захистить водія від обвинувачень у порушенні ПДР, якщо він пошкодив автомобіль через невідповідну якість дороги (зараз ДАІ відбирає за це права).

Окрім того, серед множини пропозицій є абсолютно правильна ідея прописати фразу про те, що кожен учасник дорожнього руху, який дотримується ПДР, розраховує на те, що інші учасники дорожнього руху так само їх дотримуються.

Зараз ПДР сформульовані таким чином, що будь-якого водія, який потрапив у ДТП, можна визнати винним навіть якщо він дотримувався усіх правил, наприклад, на тій підставі, що він, вибираючи швидкість, не врахував того, що дорожня обстановка може змінитися (таких випадків - безліч).

Читайте також:
Як водити авто взимку
05.12.2016
Як водити авто взимку
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
07.10.2016
Особливості осіннього водіння авто на мокрій дорозі і в туман
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
04.07.2014
В отпуск за границу на автомобиле. О чем нужно помнить?
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
25.06.2014
MG 6 занял первое место в рейтинге на лучшую управляемость
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro непосредственно с бортового компьютера MINI
24.06.2014
Камера, мотор! Новое приложение MINI Connected ready позволяет управлять камерами GoPro ...
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
15.05.2014
Что нужно знать о вождении в дождливую погоду?
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
27.03.2014
Прогноз IHS: через 20 лет на дорогах будет 50 миллионов автономных автомобилей
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
21.03.2014
О чём друг другу «говорят» водители на трассе?
Неофіційні правила дорожнього руху
28.01.2014
Неофіційні правила дорожнього руху
більше новин »
Коментарі відвідувачів
28.03.2013 Igor
ПДР України 2013 вже надруковані. Версію нових Правил дорожнього руху з самими останніми змінами випустило видавництво «МОНОЛІТ». На їх сайті можна ознайомитися з найактуальнішою інформацією щодо змін у ПДР, а також придбати друкарську версію.
18.02.2013 Мирон
Чому не прийняти закон,який би захищав водіів від свавілля ДАІ,ато виходить що нові правила це захист ДАІ від водіів
26.06.2012 аватар
ні, правила не змінилися, змінилися люди - теперь тупість виведено в правило
25.06.2012 олексій
чому на дорогах зараз всі водії включаючи працівників ДАІ рухаються лівим рядом -хіба помінялись правила ?
Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта