Муфта Халдекс: історія розвитку

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

Муфта Халдекс на автомобиле АудиХто винайшов муфту Халдекс? Шведи. Точніше буде сказати, один швед: Sigvard "Sigge" Johansson, котрий у 60-х роках був ралістом та інженером. Він серйозно замислювався над тим, щоб знайти спосіб автоматичної адаптації блокування переднього диференціала під постійно змінювані умови ралійних перегонів.

У 1988 Йохансон (Johansson) подав заявку на патент і у 1992 році продав свій винахід шведській фірмі Haldex (Халдекс). Він доробив свою систему, котра початково задумувалася для гнучкого управління блокуванням диференціалу, до муфти для повного приводу. Вперше муфта Халдекс була використана у 1998 у версії Quattro Audi A3 і TT, а також у VW Golf, в котрому вона замінила використовувану до цього часу віскозну муфту для підключення заднього мосту.

Муфта Халдекс - пристрій, встановлюваний перед диференціалом заднього мосту

До 3-го покоління (Haldex III), котре і сьогодні ще виробляють, будова і принцип дії муфти Халдекс залишались незмінними. Вона розташовувалась перед диференціалом Муфта Халдексзаднього мосту, при цьому її вхід був з'єднаний з карданним валом, а вихід - з конічною шестернею редуктора заднього мосту. Між входом і виходом знаходилася безпосередньо сама муфта з парних фрикційних дисків у масляній ванні. Необхідний для стиснення комплекту дисків тиск, створювали два інтегрованих насоси.

Насоси починали працювати тільки у той момент, коли вхід і вихід муфти обертались з різною кількістю обертів, що відповідає ситуації з буксуючими передніми колесами. Створюваний насосом тиск діє на кільцеподібний поршень, котрий стискає пакет дисків і підключає задній міст. Додатково існує ще й насос з електричним приводом. Він створює невеликий підготовчий тиск, якого недостатньо для стиснення пакету дисків.

Краща адаптація обертального моменту на задньому мості під умови руху

У першому поколінні існував електричний клапан, котрий скидував тиск та відключав таким чином задній міст у потрібних ситуаціях, наприклад під час регулювання ABS.

З 2002 випускалася муфта Haldex II. У цій версії з'явився датчик тиску і точний магнітний клапан, котрий забезпечували закритий регулювальний контур для кращої адаптації приводу заднього мосту до умов руху.

Така муфта включалась у роботу тільки після виникнення різниці обертів між переднім і заднім мостами. Для зменшення часу реакції і для забезпечення можливості починати рух з повним приводом, у третьому поколінні (з 2004 року) використовується великий насос, котрий може активувати муфту на певний процент через додатковий клапан ще до початку руху автомобіля. Тим не менш, максимальний обертальний момент на задній міст може передаватися тільки після включення у роботу основного насосу, тобто після пробуксовування переднього мосту.

Муфта Халдекс 4-го поколения (Haldex IV)

1 - пакет дисків

2 - блок управління

3 - регулювальний клапан

4- масляний насос 

5 - ресівер 

Тільки четверте покоління муфти (на сьогодні - це остання версія) відмовилося від цього насосу і необхідний тиск створюється за допомогою електричного насосу і ресівера для тиску. Тепер муфта може бути активованою у будь-який момент незалежно від різниці обертів між мостами, наприклад, під час початку руху.

Шлях від системи забезпечення тяги до системи забезпечення динаміки руху

Аналогічно системі xDrive фірми BMW муфта Haldex IV еволюціонувала від простого пристрою для забезпечення тяги до динамічної системи перерозподілу тягового зусилля між переднім і заднім мостами у залежності від ситуації.

 

У Saab 9-3 XWD паралельно з муфтою повного приводу використовується ще одна додаткова муфта, котра керується електронікою і гідравлікою муфти Haldex IV, але слугує для гнучкого блокування диференціала, як це було спочатку у механізмі Сігварда Йохансона.

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів
30.10.2013 mike
а как же муфта 5го поколения в не уже нет преднатяга
19.11.2012 71miha71
под цифрой 4 на схеме не насос, а фильтр муфты халдекс

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

 Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину. Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом? 

Этапы развития полного привода

Этапы развития полного привода

Съезжать с асфальта лучше всего на полном приводе. В начале своего развития полный привод имел жесткие мосты, а сегодня многочисленные современные электронные системы умеют распределять тяговое усилие индивидуально для каждого колеса.

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромотори в автомобілях: будова і тенденції розвитку

Електромобілі та гібриди роблять наше життя цікавішим, а інженерів змушують розроблювати нові конструкції та висувати нові ідеї. Autoexpert.in.ua вирішив розібратися в конструкціях електромоторів і довідатися останні тенденції в цій сфері.

4MATIC

4MATIC

4MATIC –  так Mercedes-Benz називає систему постійного повного приводу, яка покращує стійкість і керованість автомобіля в різних ситуаціях: на початку руху, при розгоні і проходженні поворотів, при русі по зледенілому, засніженому, мокрому дорожньому покриттю, по поганим дорогам, а також при буксируванні причепа.

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Подвійне зчеплення

Подвійне зчеплення

Динамічно, комфортно і при цьому ще й економно – ці властивості, які ще зовсім недавно вважалися несумісними, без особливих проблем об'єднала у собі коробка переключення з подвійним зчепленням.Корні походження цього винаходу пішли з гоночного спорту: на початку 80-х років компанія Porsche шукала можливість скоротити час переключення КПП на своїх гоночних болідах групи С. Це могло стати вирішальним фактором у перегонах, де для перемоги важливими були долі секунди. 

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Автоматична коробка передач: переваги та недоліки

Хоча надійність автоматичних коробок передач і стала набагато вищою, серед агрегатів автомобіля вони залишаються найбільш вразливими.

Двоважільна підвіска спереду

Двоважільна підвіска спереду

Двоважільна підвіска забезпечує мінімальне поперечне  переміщення колеса, забезпечуючи таким чином кращий контакт з дорогою.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта