Все про диски

За матеріалами сайту: www.autoexpert.in.ua

сталевий і легкосплавний дискВиди дисків

Залежно від матеріалу з якого виготовляються колісні диски, розрізняють сталеві і легкосплавні диски. Останні робляться зі сплаву алюмінію або магнію. У дійсності диском у конструкції колеса називається тільки кругла зовнішня частина, на яку встановлюється шина, у той час, як внутрішня частина називається маточиною колеса і використовується для кріплення до підвіски автомобіля.

Будова колісного дискаБудова колісного диска

Колісний диск сформований спеціальним чином, щоб на ньому надійно трималася шина. Борт шини утримується між закраїною обода і внутрішнім округлим виступом. Ця ділянка називається полицею для шини. Така конструкція дозволяє утримувати шину при будь-яких навантаженнях, навіть у спущеному стані. Диски для легкових автомобілів мають кільцевий виступ у внутрішній частині диска, який називається «хемпом». Сталеві диски для вантажних автомобілів можуть мати тільки закраїну ободу без кільцевого виступу.

Крім полки для шини в диску є ще одне поглиблення - нижня полиця диска, вона потрібна для установки шини, щоб не пошкодити її борт під час монтажу.

Розміри диска

Важливі розміри колісного диска

Діаметр диска - відстань між верхньою і нижньою посадочними полицями диска.

Ширина обода - відстань між внутрішньою і зовнішньою закраїнами обода.

Виліт диска - відстань від центру диска до кріпильної (привалочної) площини диска, яка зміщується на легкових автомобілях від центру диска назовні (позитивний виліт) - це потрібно для отримання необхідного простору всередині колеса для гальмівного механізму і підвіски. Виліт для коліс кожного автомобіля розраховується виробником. Дотримання цього параметра при виготовленні або підборі колеса, є важливою умовою його безпечного розташування в колісній арці. Якщо встановити колісний диск з меншим вильотом, то він може зачіпати за гальмівний супорт або рульову тягу. З іншого боку, диск з великим вильотом утворює більше плече і сила, що діє на нього, збільшує навантаження на підшипники маточини і поворотний механізм, що може привести до їх передчасного зносу.

Центральний отвір під маточину використовується для центровки колеса в установленому стані. Його діаметр (DIA) на легкосплавних дисках іноді свідомо роблять більшого розміру для установки на різних автомобілях. У цьому випадку в комплекті з диском йдуть встановлювані перехідні кільця. Навколо центрального отвору знаходяться кріпильні отвори. Діаметр кола їх розміщення (PCD), а також їх кількість (LZ) повинні збігатися з отворами на маточині автомобіля. Позначення PCD = 4x108 DIA = 63,3 означає диск з центральним отвором 63.3 мм і чотирма отворами під болти (шпильки), які розміщені по колу діаметром 108 мм.


Маркування колісного дискаМаркування колісного диска

7 - ширина диска в дюймах

J - конструкція бортових країв

х - обід нерозбірний (розбірний диск позначається мінусом «-»)

15 - діаметр диска в дюймах

H2 - конструкція хампів. Хампи бувають круглі (Н) і пласкі (усічені - Х). Цифра в позначенні говорить про кількість цих самих хампів, у даному випадку їх два.

ЕТ47 - виліт диска у мм. У разі негативного вильоту диска, цей розмір вказується зі знаком мінус, наприклад ЕТ-15

Читайте також:
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
09.09.2016
Значення значків на приладовій панелі автомобіля, про яких ви завжди соромилися запитати
Этапы развития полного привода
12.06.2014
Этапы развития полного привода
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
16.12.2013
Розвиток системи ABS: з літака в автомобіль
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
19.07.2013
Что значит цвет дыма из выхлопной трубы?
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
06.02.2013
Audi - провідний бренд в технологіях освітлення
Німці придумали кермо майбутнього
25.01.2013
Німці придумали кермо майбутнього
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
05.01.2013
Toyota і Audi покажуть на CES 2013 самокеровані автомобілі
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
04.01.2013
Google Maps і Places з'являться в нових автомобілях Kia
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
27.12.2012
Автомобілі Hyundai можна буде відкривати смартфоном
більше новин »
Коментарі відвідувачів

Мінімальний розмір протектора

Мінімальний розмір протектора

По всій Європі мінімальна глибина протектора для літніх та зимових шин складає 1,6 мм.

Залежна підвіска

Залежна підвіска

  Залежна підвіска - це конструкція, в якій обидва колеса однієї вісі автомобіля пов'язані між собою жорсткою балкою. При наїзді на нерівність дороги одного із коліс, друге відхиляється на той самий кут.  

Зимові шини: питання та відповіді

Зимові шини: питання та відповіді

Взимку на літніх шинах далеко не заїдеш, а всесезонні шини - це всього лише компроміс. Правильне рішення лише одне - автомобіль повинен бути "взутим" у зимові шини, незалежно від його класу, типу й ціни.

Все про шини

Все про шини

Шини проектуються таким чином, щоб бути максимально безпечними навіть у екстремальній ситуації. Щоб вони завжди надійно виконували свою роботу потрібно вміти правильно вибирати та слідкувати за шинами. Знання особливостей шин стане запорукою спокою за кермом.

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Сучасні коробки передач: короткий огляд

Класична автоматична коробка передач складається із декількох наборів планетарних редукторів. Наприклад, у 8-ступінчастій автоматичній коробці передач компанії ZF використовуються 4 планетарних редуктора і 5 елементів перемикання (три дискових зчеплення і два дискових гальма).

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор

Гідротрансформатор використовується в автоматичній КПП для з'єднання колінчастого валу двигуна із вхідним валом КПП

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

Варіатор: в чому він виграє у механіки і автомата?

 Як правило, механічна коробка легкового автомобіля має п'ять швидкостей, автоматична – до вісьмох, а варіатор – нескінченну множину. Отже, що ж це таке – варіатор, і в чому його перевага перед механікою і автоматом? 

Спортивний диференціал

Спортивний диференціал

Конструктивно спортивний диференціал являє собою стандартний  диференціал  з двома конічними шестернями і сателітами, який обертає ведена шестерня головної передачі.

ASR – антипробуксувальна система

ASR – антипробуксувальна система

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта