ВААІД: в Україні виникла загроза заборони автоімпорту (введення спецмита на авто)

По материалам сайта: autoexpert.in.ua

Держава повинна в першу чергу захищати своїх громадян, дбати про їх інтереси. За останній час багато українців нарешті змогли здійснити свою мрію придбання нового, безпечного, сучасного, екологічного автомобіля.

Хоча у вітчизняних автовиробників за останні 12 років було безліч пільг та преференцій (заборонні мита та акцизи, квотування тощо), які дали їм можливість для розвитку, Асоціація «Укравтопром» не припиняє спроби примусити громадян України їздити на автомобілях, які не відповідають стандартам безпеки, екологічності, прийнятим у цивілізованих країнах (у нас Євро-2, а в Європі - Євро-5).

Згідно заяві агентству «Інтерфакс», головною метою, яку переслідує Асоціація «Укравтопром», ініціювавши спеціальне розслідування по імпорту автомобілів, є не введення захисного спецмита на імпорт, а створення умов при приходу в Україну світових автовиробників.

ВААІД: в Україні виникла загроза заборони автоімпорту (введення спецмита на авто)

ВААІД заперечує:

1) Згідно Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» «з метою запровадження механізмів захисту інтересів національного товаровиробника регулюються засади і порядок порушення та проведення спеціальних розслідувань фактів зростання імпорту в Україну незалежно від країни походження та експорту товару, що заподіює значну шкоду або загрожує заподіянням значної шкоди національному товаровиробнику, за результатами яких можуть застосовуватися спеціальні заходи». Значною шкодою є погіршення виробничого, торговельного або фінансового становища національного товаровиробника, що призводить до значного загального спаду в національному виробництві певного товару. Причому, згідно вищезгаданому Закону «Визначення значної шкоди повинно базуватися на фактах, а не на голослівних твердженнях, припущеннях або маловірогідній можливості».
З факту, що Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вже тричі з серпня минулого року відмовила Асоціації «Укравтопром», не убачивши навіть формальних підстав для початку спецрозслідування, можливо зробити висновок про те, що якраз аргументація «Укравтопрому» базується не на фактах, а на «голослівних твердженнях, припущеннях або маловірогідній можливості».

2) Заява «Укравтопрому» агентству «Інтерфакс» про подання нової заяви в разі четвертої відмови Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі: «якщо знову відмовлять, будемо звертатись ще і ще» свідчить про силовий тиск на владні структури України та явне лобіювання своїх інтересів.

ВААІД: в Україні виникла загроза заборони автоімпорту (введення спецмита на авто)3) Асоціація «Укравтопром» визнає, що ситуація в українському автопромі з моменту заяви про перше спецрозслідування з серпня 2010 року змінюється лише на краще, погіршення не відбувається, і укравтопромівці, зі слів представника «Укравтопрому», просто «знайшли додаткові аргументи, в тому числі, ріст співвідношення між імпортом та внутрішнім виробництвом, і подали заяву». Тобто, якщо цього разу загроза укравтопрому нібито існує, то по суті, працівників Міністерства економіки звинувачують, як мінімум, у недбалості, поверхневому розгляді аргументів та в тому, що вони не побачили загрозу укравтопрому під час розгляду перших трьох заяв. Однак, відшуковування додаткових аргументів може говорити про непрофесіоналізм представників автопрому, що готували попередні три заяви і відразу не «знайшли додаткові аргументи».

4) Твердження щодо головної мети спецрозслідування: «не введення захисного спецмита, а створення умов при приходу в Україну світових автовиробників» є сумнівним. Прихід світових автовиробників в Україну можливий (по прикладу Російської Федерації) лише за умови будівництва ними нових виробничих потужностей (як це було з «Єврокаром»), а не інвестуючи в старі (існувавші з Радянського Союзу). Таким чином, погано віриться про зацікавленість існуючих українських автозаводів у прихід світових автоінвесторів, з якими конкурувати на українському авторинку (хоча вже, зважаючи на його величину, сумнівною є така зацікавленість) буде просто не можливо.

5) Відносно заяви зі сторони «Укравтопрому» щодо можливої негативної світової реакції на можливі заборонні заходи стосовно автоімпорту, що нібито «в кризу світові автовиробники підтримували автопром всілякими методами і ніхто не дивився, чи відповідає це вимогам ВТО та ЄС» не все так однозначно. Заходи підтримки в Німеччині, Великобританії, Франції, Італії, США були заходами підтримки не окремих підприємств авторинку, а всього автомобільного ринку світу без найменшої дискримінації автовиробників в залежності від їх країни виробництва. Наприклад, в Німеччині, держава компенсувала 5 тис. Євро при заміні громадянином старого авто та купівлі нового авто, і такі правила діяли при купівлі не тільки німецького (або виробництва ЄС) автомобіля, а і японського, корейського, американського, британського. А лідером продажів у Східній Німеччині (в минулому про радянська НДР) серед так званих «німців-ості» стали автомобілі російського виробництва. Таким чином, Німеччина фінансувала розвиток російського автопрому.

ВААІД: в Україні виникла загроза заборони автоімпорту (введення спецмита на авто)6) У разі прийняття Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі рішення щодо початку спецрозслідування стосовно імпорту легкових автомобілів в Україну, таке спеціальне розслідування необхідно нотифікувати в Комітеті з захисних заходів СОТ. У травні цього року як світовий лідер спецрозслідувань Україна вже нотифікувала 5 розслідувань (холодильники, феросплави, мінеральні добрива, сірники та окремі продукти переробки нафти). При цьому вже виникли до України деякі питання зі сторону інших членів СОТ (ЄС, Туреччина), і відтепер цих питань може побільшати.

7) Згідно офіційній статистиці Держкомстату та Держмитслужби, виробництво легкових автомобілів в Україні спочатку впало з 402 тис. шт. в 2008 році до 65,7 тис. шт. у 2009 році, а потім зросло до 75,3 тис. шт. у 2010 році (майже на 10 тис. шт., тоді як загальний ріст проданих нових легкових автомобілів після падіння з 623252 шт. в 2008 році до 162291 шт. в 2009 році склав лише 304 шт. до 162595). У 2011 році перспективи українських авто складальників ще кращі: за 4 місяці 2011 року в Україні складено 28964 шт. легкових автомобілів (ріст у порівнянні з аналогічним періодом 2010 року склав 90% - 15270 шт. ), тоді як загалом в Україні за 4 місяці 2011 року продано 60391 нових легкових авто (ріст у порівнянні з аналогічним періодом 2010 року склав лише 45%). Імпорт нових легкових авто згідно даних Держмитслужби України впав з 365449 шт. у 2008 році до 59569 в 2009 році. За 4 місяці 2011 року ріст виробництва легкових автомобілів у порівнянні з аналогічним періодом 2010 року на ЗАЗі склав 238% з 7642 шт. до 18163 шт.; на «Єврокарі» - 213% з 1464 шт. до 3124 шт.; на «Богдані» - 129% з 4518 шт. до 6828 шт.

8) У українських автозбиральників немає жодних офіційних підстав скаржитись на погіршення їх становища (згідно офіційній інформації Держстатистики дохід (виручка від реалізації продукції) при виробництві автомобілів склав в 2008 році - 3.007.274,8 млн. грн., в 2009 році 2.652.028,8 млн. грн., а валовий прибуток склав у 2008 році - 350474,1 млн. грн., в 2009 році - 293715,2 млн. грн.).

9) З 2001 року по 2006 рік в Україні вже діяло спочатку спецмито 34%, а потім квотування імпорту російських автомобілів з об`ємом двигуна 1-1,5 тис. куб. см, яке було введено за результатами спеціального розслідування, проведеного Мінекономіки України за ініціативою «Укравтопрому».
Якщо Уряд задовольнить вимоги авто складальників і введе спеціальне мито на легкові автомобілі, такі автомобілі відразу ж суттєво подорожчають (наприклад, на суму спецмита 34% плюс ПДВ ≈ 40% від вартості авто) і стануть недоступними для пересічного українця.

Читайте также:
Продажи внедорожников и SUV Great Wall бьют рекорды
23.04.2013
Продажи внедорожников и SUV Great Wall бьют рекорды
27.02.2013
Компания Nissan объявляет о сохранении доли рынка на уровне 3,9% и положительных результатах ...
«НИКО-Украина» - лидер продаж автомобилей Mitsubishi в 2012 году
04.02.2013
«НИКО-Украина» - лидер продаж автомобилей Mitsubishi в 2012 году
Пакет услуг PrecurePro: экономия на каждом километре
29.01.2013
Пакет услуг PrecurePro: экономия на каждом километре
Пять авто-предсказаний на 2013 год
26.01.2013
Пять авто-предсказаний на 2013 год
Nissan снижает цены на электромобиль Nissan LEAF
25.01.2013
Nissan снижает цены на электромобиль Nissan LEAF
Полиция Китая пересядет на электромобили BYD e6
15.01.2013
Полиция Китая пересядет на электромобили BYD e6
Компания «Еврокар» подтвердила действие сертификата ISO
28.12.2012
Компания «Еврокар» подтвердила действие сертификата ISO
Что ждет мировой авторынок в новом году
25.12.2012
Что ждет мировой авторынок в новом году
больше новостей »
Комментарии посетителей

Страхование автодилеров

Страхование автодилеров

Развитие страхового рынка в Украине и СНГ идёт примерно по одному сценарию...

Активная приемка: навстречу клиенту

Активная приемка: навстречу клиенту

Многие авторизованные автомобильные дилерские предприятия задаются вопросом: что будет, когда их любимые клиенты покинут сервис и уедут обслуживаться на свободные СТО.

Новый Citroen C4: серьезные амбиции, подкрепленные отличными знаниями

Новый Citroen C4: серьезные амбиции, подкрепленные отличными знаниями

До официального выхода на украинский рынок нового Citroen C4 осталось полтора месяца. Каким он будет? Мы узнали об этом из первоисточника: официальное представительство Citroen в Украине и его консалтинговый партнер ООО «Автоэксперт.ин.юэй» уже провели подготовку своих консультантов автосалонов.

Вас могут заинтересовать мотоспорт, автомобильный спорт на портале спортивные клубы, а также фитнес клубы Киева.
Использование материалов autoexpert.in.ua разрешается при условии ссылки (для интернет-изданий - гиперссылки) на www.autoexpert.in.ua. Материалы, отмеченные знаком "Реклама" публикуются на правах рекламы.
Разработка сайта